Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Vad kan man begära för en 5021? Inga repor eller andra skador än så länge. Känner att denna datorn är lite i största laget för mig och kommer nog att satsa på en Dell X1 eller en Znote 120SL. Surfar bara på den bärbara och kollar ev på någon film då och då så 5021: är verkligen overkill...

Stor efterfrågan så du borde få 9000 kr för den, minst 8500....

Visa signatur

Nunca te acostaras
sin saber una cosa más

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrDuM
''

jag brukar högerklicka på den här datorn och ta egenskaper. på första sidan får man se info om datorn. där står det antingen 1.6gz eller 800 mhz..

Tack för tipset!

Permalänk
Hedersmedlem

Ska se om jag kan få 9000 för den. Borde inte vara omöjligt och jag har alla kartonger och liknande kvar så det är inte så stor skillnade mot en ny. Ska se om jag köper mig en Dell X1 istället men får inte fram den på dell´s sida. Annars verkar det vara mer rätt dator för mig.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Tror det kan bli svårt att få ut 9000 kr. Då jag gav 9600 kr för min för 2 veckor sedan. Men gör ett försök. Allt man öppnar och testar förlorar värde för snabbt:(

Prova Blocket/Tradera

Permalänk

ilstallione U got pm

Visa signatur

"Ta 1x kedja surrad runt 2 individers fötter, 2x dremel och 1x bord + massa prylar släng in ett par skruvade hjärnor och whooops så har vi Wolverin och Mig fastkedjade på DH.." Citat - GoTall

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Limpan_87
Tror det kan bli svårt att få ut 9000 kr. Då jag gav 9600 kr för min för 2 veckor sedan. Men gör ett försök. Allt man öppnar och testar förlorar värde för snabbt:(

Prova Blocket/Tradera

Jag behöver inte sälja den, min tjej fyller år om 2v och jag ger hellre den till henne än säljer den för ett skambud. Får jag 9000 däremot är jag nöjd.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Någon som testat Windows Xp 64? Det finns 64-bitars drivrutiner till 5021:an att tanka hem.

Permalänk
Medlem

Köpte en 5021 för ett tag sedan och har också problem med det "klickande" ljudet trotts att jag laggt in gamla drivers. Dock så fungerar ljudet felfritt när jag spelar mp3-filer i videolan. Är det någon som vet om det kan vara någon inställning där som man fixa i andra programmen för att få de att funka?

Permalänk
Medlem

Någon som kan förklara för någon som inte e så haj.. vad cpu throttle är som det pratas lite om här i tråden....?

bara jag som känner att min 5021a blir vääääldans varm undertill efter ett par timmar....?

min fläkt är vääääldigt ofta igång... så var det inte i början tyckte jag.... även fast cpu användingen är 0%..... något man kan göra åt det?

Permalänk
Medlem

Matte2k det där cputhrottle är att processorn klockar ner sig vid låg belastning och klockar upp sig vid hög.

Sen det med värmen vet jag inte om det ska vara så men min 5024a blir snabbt varm undertill och touchpaden blir varm. Men det ska väll vara så med bärbara, vad vet jag.

Min fläkt hör jag aldrig, bara ibland när datorn startar och vid diverse loads.

Permalänk

Har precis beställt en 5024:a. JIPPI. Kommer nog på onsdag...Hehehe

Permalänk
Medlem

Var beställer ni 5024 ifrån?

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drbenway
Någon som testat Windows Xp 64? Det finns 64-bitars drivrutiner till 5021:an att tanka hem.

vart hittar du dom drivrutinerna ?

Permalänk
Medlem

Nu har jag bestämt mig för att beställa lite minne.
Vill bara vara säker på att dom passar

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=123476&view=detailed

vad tycks om den ?
Crucial DDR SO-DIMM PC2700 1024MB CL2,5 Non-parity, 2.5V, 128M x 64, 6ns, 200p

1,449 kr. bra pris. med tanke på att 2x512mb kostar 1438 kr.

Och tror ni man kan sälja dom gamla minnena ? till vilket pris och är sånt eftersökt ?

Edit: hittade bra kingston minne på webhallen.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=37320

Kingston 1024MB DDR PC2700 333MHz CL2.5 200-pin (SODIMM)

1259 kr och billigare frakt. så det är helt klart lockande.
undrar hur mycket volt dom ger ? misstänker att det är samma minne som på komplett som ger 2.5 volt.

föresten vad är det för minne som sitter i nu ? tillverkade och modell ? kanske kollar in i datorn sen o kollar själv men

Edit igen: kollade in i datorn, Det sitter ett Infineon minne i.. efter att ha sökt lite på google kom ati express chipsetet upp. där står det vilka sorts minnen som passar utan problem.. där är inte kingston med. men däremot så är crucial det.

http://www.ati.com/products/radeonxpress200mIntel/memvendor.h...

Visa signatur

Bärbar Acer Aspire 5021WLMi 1.25 GB Minne (Infineon 1Gb & Orginal 256 MB)
Hjälp min sida att bli ännu mer utökad, klicka på annonserna. http://www.acer5020.info.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luxer
vart hittar du dom drivrutinerna ?

http://global.acer.com/support/windows/winxp-professional-x64...

Permalänk
Medlem

Min 5021:s fläkt är typ konstant igång... väldigt sällan den är knäpptyst... varför?
brukar sitta med en 2-4 explorer fönster + msn + ett till program...
cpu användningen är inte mer än några %....
Har testat att sänka ner CPUn till 75% i Acer ePoweManagement oxå. Men fortfarande är den konstant igång....

Hur kan jag lösa problemet?
Är det någon fel på den?

edit: 4602an var inte så här!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte2k
Min 5021:s fläkt är typ konstant igång... väldigt sällan den är knäpptyst... varför?
brukar sitta med en 2-4 explorer fönster + msn + ett till program...
cpu användningen är inte mer än några %....
Har testat att sänka ner CPUn till 75% i Acer ePoweManagement oxå. Men fortfarande är den konstant igång....

Hur kan jag lösa problemet?
Är det någon fel på den?

edit: 4602an var inte så här!

Testa avinstallera Acer ePoweManagement.

Visa signatur

Nunca te acostaras
sin saber una cosa más

Permalänk
Medlem

haha
fick just tillbaka min 5021 från supporten då min touchpad inte fungerade korrekt. dom har i princip tagit min gamla hårddisk och satt i en ny 5021. fungerar kanon förutom att tangentbordet är anpassat till den tyska publiken.
så nu blir det att skicka tillbaka den igen, suck.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mansnet
Testa avinstallera Acer ePoweManagement.

ePowerManagement var inte installerat från början utan jag installerade det själv så att jag kan ändra inställningarna för tex skärmens ljusstyrka när jag kör på batteri... eller kan man göra det någon annanstans isf?
Kan det funka att avinstallera bara?

Permalänk
Medlem

Har beställt en 5024 från acershop nu.

Undrar bara om man inte borde få en bekräftelse med mail eller liknande?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Har beställt en 5024 från acershop nu.

Undrar bara om man inte borde få en bekräftelse med mail eller liknande?

Jag fick ringa till dem för att få den. Den skickades inte automatiskt. Så ring dem. Får nog min imorgon...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mårten C
Jag fick ringa till dem för att få den. Den skickades inte automatiskt. Så ring dem. Får nog min imorgon...

Okej.

Väntar någon timma till och ser om den kommer, annars ringer jag.

Edit

Fick ett mail med orderbekräftelse nu.

Permalänk
Medlem

Är det någon här som testat nåt annat minne i datorn?
får inget svar på det tycker jag.
funderar på att köpa ett kingston 1024 mb minne. men det står inte med på ati express 200 lista över komponenter som funkar garanterat..
bra och veta för jag vill beställa snart och jag vill inte ha ett minne som inte funkar.

Visa signatur

Bärbar Acer Aspire 5021WLMi 1.25 GB Minne (Infineon 1Gb & Orginal 256 MB)
Hjälp min sida att bli ännu mer utökad, klicka på annonserna. http://www.acer5020.info.se

Permalänk

Så fick jag det roliga beskedet att datorn kommer imorgon
En 5024 blev det.
Så nu tänkte jag börja tanka ner alla drivrutiner till den, så det bara är att blåsa den imorgon!
Tänkte kolla om någon har koll på vad som kan vara fel med den, så att jag kan börja med att felsöka den? Desutom vad som behöver uppdateras, mer än bios?
Skulle vara skönt att ha det på en lista då det känns som om många är intresserade av dessa datorer samt att många har dem ^^

Men som sagt, det kanske inte är något speciellt med just dessa utan endast att det uppmärksammas eftersom det köpt så många

Hoppas jag blir nöjd med mig, återkommer med recenson imorgon!

Permalänk
Medlem

tänkte bara kolla vad ni andra får ut för nån hastighet när ni bränner en dvd.. får själv 2.4X

Visa signatur

Acer 5021WLMi: AMD64 Turion 1.6Ghz | 1280MB Ram | 80GB HDD | Ati Radeon X700 128Mb | WIFI | 15.4 Widescreen | Iomega Silverline 250 gb |

Permalänk
Medlem

Jag brände en dvd i 4x med inbygda programmet.

Permalänk
Medlem

Funkar nero med den brännaren?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Funkar nero med den brännaren?

Ja. Nero fungerar för mig och jag kör version 6.3.x.x som absolut inte är i det nyaste laget.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk

Har precis beställt en 5024 själv från acershop.se
Fick som sagt var ringa för att få en orderbekräftelse,
men sen har det bara fungerat fint. Dom sa att de skickar datorn
imorgon, så det lär väl dröja tills på fredag innan man får den.

Har oxå lite funderingar på vad man bör fixa till när man får hem den. Är det många drivrutiner och liknande som bör bytas ut osv?

Sen tänkte jag passa på att fråga om det är någon som har bra erfarenhet av externa hårdiskar (typ märke osv). Har hittat en LaCie 250Gb USB 2.0 Porsche *BÄST I TEST!* på db.com

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=LAC300728EK

Nån som vet om detta är ett bra (pålitligt) märke? Funderar även på en mus oxå (några bra tips?)....