trådlöst a la Airport Express på Mac... finns det?

Permalänk
Medlem

trådlöst a la Airport Express på Mac... finns det?

Hej, jag är en av dem som går över från Mac till PC p g a besvikelsen över trött hårdvara. Ska nu köpa mig en Fujitsu Amilo, Acer Travelmate eller Sony Vaio. Denn ska iaf ha inbyggt WLAN... ni får gärna tipsa om en sån dator, jag håller på med grafisk formgivning så det får gärna vara lite kräm i den samt en bra högupplöst skärm.. får kosta max 15k.

Min fråga är:

Finns det någon motsvariget till Airport Express i PC världen? Jag vill kunna jobba trådlöst.. inte bara mot internet, utan även mot min skrivare samt min xbox. Kanske även koppla upp stereon trådlöst.

Tack på förhand,
Strakka

Permalänk
Medlem

Vet inte rikigt vad 'Airport Express' konceptet innebär, om det är någon självkonfigurerande sak...

Men jag kan ju säga att jag skriver ut(printserver) trådlöst från min laptop, lyssnar nätradio, kommer åt filer från min dator och servern. Preics som kablen vore inkopplad, fast inte rikigt lika snabbt såklart...

Är lite nyfiken på vad du syftar på

Permalänk

Airport Express fungerar med PC också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Interceptor
Airport Express fungerar med PC också

gör det?! problem löst!

men vad ska man då ha istället för en Airport Extreme Basstation?

Permalänk
Medlem

Har du en Airport Extreme redan behöver du inget mer. Förutom då att se till att du har ett trådlöst nätverkskort i burken.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

Alla går under standarden 803.11 a/b/g väll typ så..

Dessutom är ju snart alla Mac'ar som vilken sketen x86 burk somhellst

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Alla går under standarden 803.11 a/b/g väll typ så..

Dessutom är ju snart alla Mac'ar som vilken sketen x86 burk somhellst

Inte riktigt, för macarna kommer man kunna göra OS X på

Permalänk
Medlem

Varför blir jag så sugen på en såndär kritvit notebook eller vad dom heter när jag hör ordet mac?
Jag känner samma sak när jag ser en såndär vit Magnumglass

BTW: ursäkta att jag inte tillför något i tråden, men jag vart bara så fundersam

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Airport funkar väll lika bra som vilken annan pcrouter som hellst till pc.

Vad du dock kommer sakna är användarvänligheten, men det kanske du redan hade räknat med...

Det finns ingen pcrouter som är som airport, däremot fungerar airporten som vilken pcrouter som hellst..

Själv kör jag en dlink till mitt mac/pc nätverk. Funkar finfint, har dock hört att man har mindre problem (har lite oförklarliga problem ibland, har två likadana men olika revision, ibland funkar den ena hemma, ibland inte, då flyttar jag den tilll tjejjen och då funkar den när jag tar tillbaka den igen, skumt som fan, och vi bor i exakt likadana hus, byggda samtidigt etc... )

När jag gick över till mac så tyckte jag att allt var på tok för enkelt, så jag kände mig jävligt vilsen. Men jag går hellst inte tillbaka...
På vilket sätt blir macen slö? Blir lite orolig nu, menar du att den blir omodern? (Newsflash: all datautrustning blir det inom ett par år)

Eller blir den rent av slö, dvs att min prosessor får åderbrock och BLIR slöare, inte bara i jämförelse med andra utan.. ja ni fattar... kan det vara så?

Visa signatur

Min signatur hade fallit bort: Typiskt.
Min dator är en snart två år gammal iBook: Stackars gamla Ibook.
Min serie/reseprogram/sitcom/realityshow finns det i dagsläget: Tre delar av.

Permalänk
Medlem

Nä, han menar bara att han tycker Mac är lite segare än dagens PC-datorer.

Visa signatur