Jag söker en tung och maffig låt

Permalänk
Medlem

OK, tipsar om lite mangel som passar i krig:

Deicide - Satan Spawn the Caco-Daemon
Nile - Serpent Headed Mask
Morbid Angel - Dawn Of The Angry
Mushroomhead - <vad som helst>
Mudwayne - Dig
Pantera - Mouth for War
Bal-Sagoth - Naked Steel (The Warrior's Saga)

Hmm, kan fylla på mer sen...

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Out in the fields - Gary Moore
Annars brukar dom flesta Metal låtar passa bra, bara man anpassar filmen efter låten

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apocalyptica
Entombed: Chief Rebel Angel
Mental Twin

Sepultura: Vad som helst.

Slayer: Även här vad som helst, eftersom de är det bästa bandet någonsin

The Haunted: My Shadow
Burnt To A Shell

M.m. m.m. ..........

Just det: HATA pop, techno/trance, hip hop, dansband, skatepunkpopskit (som Good Charlotte
Green Day)

Bara min mening

Det kan inte vara roligt att vara dig.

Permalänk
Medlem

Och med det menar du?...

Permalänk
Medlem

När man säger att man hatar hela genre så måste livet vara tråkigt.
Tänk att höra en grym låt men blir tvingad att säga att den suger pga att den inte är metal.. suck.

Permalänk
Medlem

Tror inte att jag har hört nån pop, techno/trance, hip hop, dansband, skatepunkpop-låt som har varit bra.'
Men som sagt, det är inte lätt när det svårt.

Permalänk
Medlem

Tydligen så är det för svårt för dig för du missar poängen,
har du hört all
"pop, techno/trance, hip hop, dansband, skatepunkpopskit"
?

Permalänk
Medlem

Vem har hört all "pop, techno/trance, hip hop, dansband, skatepunkpopskit"?

Permalänk
Medlem

Nu börjar vi närma oss "aha" ögonblicket.
Inte du, så hur kan du säga att du hatar något du inte hört?
Förstår du eller är det för svårt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frawg
DUNDUNDUNDUUUUUUUUUUUUUUUH.....DUNDUNDUNDUUUUUUUUUUUUH!. minns inte vad den heter men den är bra, jag brukar vissla den

The Rock theme?!!! nästan säker

Visa signatur

TT Tsunami 2x120mm ADDA |Aspire 520w | Abit is-7 | intel pentium 3.06 @ 3.2 | Zalman 7000 cu |1024 Crosair xlpro pc3200 | maxtor 120g hdd |Gainward Geforce 6800LE 16pipes 128mb Oc

Permalänk
Medlem

Det är omöjligt att ha hört all "pop, techno/trance, hip hop, dansband, skatepunkpop". Det borde ju vem som helst förstå.

Det jag menar är att jag hatar all den "pop, techno/trance, hip hop, dansband, skatepunkpop" som jag har hört.

Men jag måste nog säga att de flesta som lyssnar på radio eller kollar på MTV har hört mycket "pop, techno/trance, hip hop, dansband, skatepunkpop", för det är nästan bara det
de spelar. Och allt låter likadant (tycker jag).

Ni får säga vad ni vill men jag gillar verkligen inte sådan musik.
Men det är inte så att jag hatar folk som lyssnar på sådan musik om ni tror det

Suck... man skulle ha levt på 60- 70-talet när de spelade riktig musik...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Soldiers of Jah Army - Brothers and Sisters. Den är stenhård. Jag lovar. Du lär ju vara unik iaf

Rootsreggae som intro till en CS-film? Not cool

Visa signatur

I'm frantic in your soothing arms, I can not sleep in this down filled world.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frawg:
DUNDUNDUNDUUUUUUUUUUUUUUUH.....DUNDUNDUNDUUUUUUUUUUUUH!. minns inte vad den heter men den är bra, jag brukar vissla den

Citat:

Ursprungligen inskrivet av vibe118
Indiana Jones?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis

Garanterat Vagners Flight of the Valkyries

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gigbyte
The Rock theme?!!! nästan säker

Skulle gissa på Beethovens 5:e symfoni.

Permalänk
Medlem

Tycker också att det låter som Beethovens 5:e symfoni, fast jag har inte hört de ovanstående så jag är inte säker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apocalyptica
Tycker också att det låter som Beethovens 5:e symfoni, fast jag har inte hört de ovanstående så jag är inte säker.

Fattas ett DUUUH för Flight of the Valkyries och det är för många DUUH för The Rock Theme, om han nu tänker på Hummel gets the rockets som den bästa låten heter.

Permalänk
Medlem

Guilty Gear XX OST är ett givet val.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apocalyptica
Men jag måste nog säga att de flesta som lyssnar på radio eller kollar på MTV har hört mycket "pop, techno/trance, hip hop, dansband, skatepunkpop", för det är nästan bara det
de spelar. Och allt låter likadant (tycker jag).

Techno är alldeles för okommersiellt för radio och framför allt för MTV. Faktum är att technon får nästan noll mediatid idag. Detta innebär att de flesta människor inte hört riktig techno alls. Och vad mer, det innebär även att folk som säger sig hata techno i de flesta fall inte har en jävla aning vad de pratar om.

Topic: Powerballader passar alltid när man dödar folk. Våga sticka ut, ju mer smörig kärlek i låten destå bättre!

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Flash Gordon-låten är väl ok??

Visa signatur

"Gee Bender, how are you going to get past those bars?" "I don't now, I guess I just have to BEND them! Moron!" -Bender

Permalänk
Medlem

Dvorak's 8th Symphony, 4th Movement

Är inte den låten med i nån piratfilm? Tänker iaf på pirater varje gång jag hör den.

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frawg
DUNDUNDUNDUUUUUUUUUUUUUUUH.....DUNDUNDUNDUUUUUUUUUUUUH!. minns inte vad den heter men den är bra, jag brukar vissla den

"Carmina Burana: I. O Fortuna" av Carl Orff, den har nämnts i tråden.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

nej det är beethovens femma har ju sagts flera gånger nu!

Visa signatur

Ave!

Permalänk

Amon Amarth - Ride For Vengeance

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frawg
nej det är beethovens femma har ju sagts flera gånger nu!

Ja, nog lät det mer som det... O Fortuna är iofs också maffig (på ett annat sätt)...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Nån tung låt med Freak Kithcen typ Speak when spoken to, Guilt trip, Nobodys laughing, blind, jerk osv..

Annars.... crazy frog?..

Permalänk
Medlem

rage against the machine: "guerilla radio" eller "wake up" kanske?

Permalänk
Medlem

N.I.B eller Iron man
av ozzy osbourne eller black sabbath

Visa signatur

Don Vito 4 ever!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Badkharma
du kunde inte ta bort restet av skräpet från titeln av din nedladdade mp3 version? ^^

gjorde det med flit

Permalänk
Medlem

Angel Dust - Bleed...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper

Du är inte metallist - du är ju popsnöre!

men zomg. nej! det var han som tog upp green day linkin park är en personlig favorit bara (som tyvär har nåt ut till helt fel målgrupp på senare tid)

Jag lyssnar på precis alla musik. Men mest lyssnar jag på metal. Spelar i ett metalband.
Favoriterna är: In Flames, Killswitch Engage, Dream Theater bland annat.

Men jag tycker man ska vara öppen för all musik.

Citat:

Apocalyptica

Suck... man skulle ha levt på 60- 70-talet när de spelade riktig musik...

inte för att det fanns någon metal då men ok? Fanns inte nåt som ens var i närheten av Slayer, Sepultura eller Entombed. Det värsta på den tiden var ju Black Sabbath som är värsta mesmusiken om man jämför med dagens standard.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pirateKING
inte för att det fanns någon metal då men ok? Fanns inte nåt som ens var i närheten av Slayer, Sepultura eller Entombed. Det värsta på den tiden var ju Black Sabbath som är värsta mesmusiken om man jämför med dagens standard.

Snälla, kalla inte någon musik i den stilen för "mesmusik", och vad är "dagens standard"? det skulle jag bra gärna vilja veta.

Cradle of filth - Medusa and Hemlock
Inte så otroligt "hård" men rätt go.