Permalänk
Medlem

webserver + d-link 514

Vi var och köpte en d-link 514 igår, och nu försöker vi få våran webserver att fungera. Vi använder apache, och det är port 80 det handlar om.

Tog bort alla regler som hade med port 80 att göra, vi kan se den internt mellan 2 datorer med pekning mot den ena datorns intern IP. Utifrån är det helt dött.. ser inget alls.

Datorn ligger med under Virtual Server och under DMZ.. Nåt vi kan ha missat?

Möjligheten finns ju också att våran ISP har totalblockerat port 80..

Permalänk
Medlem

hmm, hade samma problem med m0n0wall, men misstänker att det berodde på min (dåvarande ) okunskap.

http://profanity.kicks-ass.net

Visa signatur

http://profanity.kicks-ass.net
Linux är och förblir skit, så länge som Linux-communityn uppmuntrar varandras framsteg i en kodsträng och inte i användarvänlighet.

Permalänk
Medlem

Ang mono så har jag för mig (i varje fall min) att den inte släpper in trafik till lan och dmz om trafiken kommer från en dator på lanet, dvs om jag försöker surfa till min zixl.homelinux.net så går det inte från mitt lan, men det går dock bra om jag ansluter via mitt interna ip nummer till webserven på dmz från lanet.

Du kan ju testa om din web svarar ifall du ansluter via ditt interna ipnummer, sedan testa att göra det via en anonymsurfarsida som ger dig ett externt ipnummer.

Kolla så du har portforwarding mot rätt port och rätt dator, och skaffa någon dyndns tjänst så det blir lättare att surfa mot den.

Visa signatur

ps ax | grep 'signatur' | awk '{ print $1}' | xargs kill -HUP

Permalänk
Medlem

Vi har ett konto på no-ip.org som används.
Port forwardingen är gjord enligt konstens alla regler.. Och det ska vara rätt dator den pekar mot.

Permalänk
Medlem

prova skriva in serverns interna ip-address... 192.168.0.xxx
DI-514 är ingen höjdare om man har en webbserver... det går inte att skriva serverns verkliga adress om man ska åt den innifrån nätverket. "website is blocked by administrator" säger den då om det då om servern funkar som den ska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mechatronic
prova skriva in serverns interna ip-address... 192.168.0.xxx
DI-514 är ingen höjdare om man har en webbserver... det går inte att skriva serverns verkliga adress om man ska åt den innifrån nätverket. "website is blocked by administrator" säger den då om det då om servern funkar som den ska.

mm, har så själv...
Nån som vet hur man får bort det?

Permalänk
Medlem

Jag var mycket missnöjd med min DI-514 på grund av det där. jag har ringt och snackat med D-links supprot ett par gånger... Det går inte att fixa så att den funkar normalt...

Jag löste det som så att jag använder min gamla DI-604 som router och DI-514 får vara switch