[FEEDBACK] Handkontrollsmodifikation till Xbox.

Permalänk
Medlem

[FEEDBACK] Handkontrollsmodifikation till Xbox.

Projektloggen finns här.

Gjort ett par enkla moddar på en av handkontrollerna till xboxen.
Kommentarer och frågor mottages gärna.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Fränt som vanligt malmö'aren:)

Permalänk
Medlem

Underbart 10/10p.

Permalänk
Medlem

Tack.
Har lagt till länkar till galleriet nu också längst ned i projektloggen.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Snusfri

snyggt gjort men knappen var inte den snyggaste direkt...

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

jag håller med föregående talare. av/på knappen var inte så het men modden med lysdioder var tuff.

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

Skitsnyggt Laggeman!

Visa signatur

Pågående projekt Quiet Dream - Ska bli klar innan DH
Kom förbi plats 50 rad 13 och häsla på!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mor_tuta
snyggt gjort men knappen var inte den snyggaste direkt...

Även om tanken med knappen var ball

Visa signatur

"Söker ständigt hjälp :("

Permalänk

Snyggt gjort Gillade de dära med knappen ;D

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever..

Permalänk

trevligt!

men du skulle kunnat använt olika färger på lysdioderna!

Permalänk
Vila i frid

riktigt fint gjort. Knappen va ju iofs ganska ful. Men men. Funktionen va ju tok bra. Man kanske ska ta och fixa en sådan till min xlåda.

Permalänk
Medlem

Knappen var något jag hade hemma vid tillfället, så modden kostade liksom inget direkt. Visst kan man sätta dit en snyggare knapp, men den är tillräckligt liten för att försvinna utanför fingrarnas räckhåll, och än så länge har jag inte tryckt på den av misstag.

Tack för alla svar.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tack, Oli!

Angående olika färger på lysdioderna så hade jag den tanken också, men det var svårt att få till likadan ljusstyrka på dem, så tyckte det var lättast med vita istället.
Om jag gör fler kontroller så blir det kanske olika färger.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att dom lyser lite väl mycket, dom där LED'sen:)

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk

skulle denna on/off mod även vara möjlig på dvd-fjärrkontrollen, på något konstigt vis? eller kanske med något skumt os?

Visa signatur

well well, what to say?

Permalänk
Medlem

tyvärr gillar jag inte att det lyser om skiten när man ska kolla på film (det jag gör mest på min xbox) har en irriterande lysdiod till chippet som lyser för starkt, har länge tänkt riva bort den men får ju aldrig tummen ur..

det med knappen är smart! men somsagt kollar mest på film eller lyssnar på musik och då är det ju mest XBMC som står igång och då finns ju den funktionen redan.

men väldigt fint moddat!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brännarn
skulle denna on/off mod även vara möjlig på dvd-fjärrkontrollen, på något konstigt vis? eller kanske med något skumt os?

Det ska funka att med en moddad mottagare få den funktionen med fjärren också, iaf vad jag läst. Tror dessutom det finns en guide på xbox-scene.com, kolla där.

Lysdioderna stör inte då jag brukar låta kontrollen ligga på golvet, och min skärm är en aning snett uppåt från där jag sitter, så jag ser inte golvet ens när jag kollar film.
När man spelar så har man dessutom oftast fingrarna på knapparna så då ser man dem heller inte.
DVD kollar jag på genom DVD-X dongelfree dvd-spelare.
XBMC använder jag bara för tv-serier.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

skit snyggt !

Permalänk
Medlem

Kan du visa hur du lödde i boxen, jag lödde på power-kontakten men då fungerar bara knappen på kontrollen.

Permalänk
Korsordsguru

Bra gjort! Skulle dock som du sa antagligen sett bättre ut om du hade lysdioder i "rätt färg" för varje knapp.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tänkte på det med av/på knappen.. När jag spelar konsol så slänger jag alltid kontrollen i sängen när man ska gå på toa eller dyligt :). Så en sån skulle nog inte funka för mig då x-boxen skulle stängas av var 5:e minut då knappen slår i sängen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jollen
Tänkte på det med av/på knappen.. När jag spelar konsol så slänger jag alltid kontrollen i sängen när man ska gå på toa eller dyligt :). Så en sån skulle nog inte funka för mig då x-boxen skulle stängas av var 5:e minut då knappen slår i sängen

hahah då e d vell bara å ge f*n i å pissa då!?

Aja laggeman skiita snyggt gjort! älskar den här modden! ;>)

Visa signatur

| i7 2600K @ 4.8Ghz | Thermalright HR-02 Macho | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Corsair F3 120GB SSD | Gigabyte HD6970 2GB | 8GB G.Skill 1600Mhz Ripjaws Gaming | OCZ Stealth X Stream 600w | Win 7 Ultimate | Fractal Design Define R3 | BenQ 22" LED HD
Att göra: Gejma hårdare!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av baath
Kan du visa hur du lödde i boxen, jag lödde på power-kontakten men då fungerar bara knappen på kontrollen.

Om du kollar i min projekttråd så hittar du länken till originalmodden: http://www.charliemaurice.d2g.com/modules.php?name=Project_XB...

Där kan du utläsa följande:

Citat:

Open up your XBOX and take the drives out. Clip the yellow wire coming from controller port one and attach another longer wire to it (the part of the wire coming from the controller port). Then attach the other end to the front panel PCB (look at the pic). It is the second point up from the bottom. The other part of the yellow wire that goes to the USB daughterboard is not used so it can just be left hanging there. Close up your xbox and try it out. Pretty sweet.

Man löder alltså inte bort knappen på fronten, utan du parallellkopplar den med knappen från kontrollen. Kolla lödningen på PCB'n så du inte har lyckats löda bort nåt på frontknappen.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jollen
Tänkte på det med av/på knappen.. När jag spelar konsol så slänger jag alltid kontrollen i sängen när man ska gå på toa eller dyligt :). Så en sån skulle nog inte funka för mig då x-boxen skulle stängas av var 5:e minut då knappen slår i sängen

Du får nog prova tena lady för inkontinesbesvär eller gå till doktorn om du behöver pissa var 5e minut

Visa signatur
Permalänk
Medlem

det där ska definitivt göras!, ska leta reda på nån snitsig knapp, + ett bra ställe att ha den på!

har letat efter en guide om detta, nu har man ju fått en tackar!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Blev riktigt tufft med dioderna som lyser upp knapparna Läckert!!!

Visa signatur

=-D

Permalänk

Fy fan så bra

Oj så jätte bra med en knapp på kontrollen =)=)

Guld stjärna till dig

Permalänk

Och det funkar ju dessutom.

Visa signatur

PS3 40GB