Permalänk
Medlem

Blir det stor skillnad??

Hej!
Jag kör en klass1 dator som någon på forumet kalla
min burk för, helt ok.
Nu till frågan jag kör en AMD 2800+ har försökt över-
klocka utan framgång (amatör).
Jag har en Hansol skärm med 24 ms i respond skall
snart bytas ut till 19 TFT med lägre respond tid.
Om jag läger till en 512 mb intern och får 1gb totalt,
kommer jag att märka någon skillnad, och i såfall på vad
snabbare uppstart? bättre flytt i spelen ni som kan.
Jag har ett gainward FX 5900 kort 128mb, 400MHz clock och
700 MHz i memory.
Är det intressant för mig att satsa på en snabb skärm,
och bättre graffikort istället.
Jag har den mest för att spela på, dom flesta nya spelen
flytter på bra.
Eller skall jag bara satsa på en skärm och börja spara
till en nyare och snabbare burk.

Kom igen give me som good advise ni på Forumet

Hälsningar från Skånelandet

Permalänk
Antielefant

I och med att du inte specificerat vilken sorts 2800+ du har, Socket A/754? Athlon 64, Athlon XP eller Sempron?, är det svårt att svara på hur uppgraderbart systemet är.

Om jag drar slutsatsen att datorn är jämngammal borde det vara en Barton, och i det fallet kan det snarare vara en idé att uppgradera hela systemet till ett Athlon64-baserat sådant eftersom allt måste bytas.

Alternativt kan du köpa till ett minne vilket antagligen kommer att göra mer skillnad än ett nyare grafikkort. XP 2800+ använder dessutom DDR333, inte DDR400. Det senare fungerar däremot men klockar ner i ditt system.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
I och med att du inte specificerat vilken sorts 2800+ du har, Socket A/754? Athlon 64, Athlon XP eller Sempron?, är det svårt att svara på hur uppgraderbart systemet är.

Om jag drar slutsatsen att datorn är jämngammal borde det vara en Barton, och i det fallet kan det snarare vara en idé att uppgradera hela systemet till ett Athlon64-baserat sådant eftersom allt måste bytas.

Alternativt kan du köpa till ett minne vilket antagligen kommer att göra mer skillnad än ett nyare grafikkort. XP 2800+ använder dessutom DDR333, inte DDR400. Det senare fungerar däremot men klockar ner i ditt system.

Ok sorry.
Jag kör en AMD Athlon(tm) XP 2800+ 2.09 Ghz på NVIDIA nForce Ultra 400 Memory
moderkort.
Är den svår att överklocka har provat att ändra multiplikatorn tror jag det heter.
Och hur är det med skärmnen det verkar som det är så stor skillnad ner man
kör en skärm med låg respond tid eller??
Tack för visat intresse