Permalänk
Medlem

Samsungs bärbara

Jag har letat efter en bärbar som passar mina behov en tid nu. Jag är ganska kräsen och har inte hittat någon som passar in till 100 %.

Hur som helst råkade jag snubbla över samsungs bärbara datorer. Allt jag har läst om dem har bara varit positivt. Jag tycker dessutom att dem är snygga och ser robusta ut.

Den som det lutar åt för stunden är en Samsung X20 XVM 1600 II.
Samsungs bärbara finns så vitt jag vet inte i Sverige? Så jag tänkte ev köpa en i Tyskland.

Här är en länk till den:
Samsung X20

Jag tycker att det verkar vara mycket bärbar dator för pengarna. Ingen annan som har fått upp ögonen för samsungs bärbara?

Kanske finns det någon här på forumet som har en Samsung?
Dela med er i så fall eller komentera gärna datorn som jag länkade till.

Tack!

Visa signatur

// Aloha

Permalänk
Medlem

Känner inte till Samsung som laptop märke. Dock så vet jag att Dell X1 är en omdöpt Samsung Q30 med stöd för BlueTooth och Dell X1 ska ju tydligen vara en sjyst laptop.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset!
Det kände jag faktiskt inte till, men vid en närmare titt så ser man helt klart att det är stora likheter mellan dem.
Tyvärr så har den för stora brister för mitt behov... :/

X20 känns mer prisvärd och har nästan allt jag behöver. Finns det ingen här som har knappat på en sån?

Jag har hittat den här nu:
X20 1730

Den har ett sämre grafikkort, men i övrigt så är den bättre än den förra jag länkade till. Dessutom så är den billigare. Den kostar motsvarande 11 000 kr. Nån som vet om man kan byta ut grafikkortet på den om man skulle vilja?

Jag tycker det är konstigt att det verkar vara så få som är intresserade av samsungs bärbara. Är det verkligen så?
Skriv gärna varför i så fall.

Visa signatur

// Aloha

Permalänk
Medlem

Min farsa har en Samsung bärbar. Den ser grymt läcker ut samt har den bästa skärm jag sett på en bärbar. Dock så efter 1 år så har båd gånggärnen till skärmen gått sönder, och vad jag vet så måste man skicka den utomlands för att få det lagat. Det e ngn broms som gör att skärmen kan vinklas utan att stänga sig som är paj på båda gångjärnen...

Permalänk
Medlem

Aha, vad är det för modell han har?
Vad jag har läst så har Samsung "europa garanti" på sina bärbara, så du ska kunna lämna in datorn hos någon av samsungs representanter här i Sverige o få den fixad.

är det inga andra här som vet något om Samsungs bärbara?

Visa signatur

// Aloha

Permalänk
Medlem

Tror han har en P20. Han köpte den i Singapore, och har därmed inte garanti i europa...