Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plastdunk

så bryta mot avtal som berör mig och andra spelare .. i förlängningen, är ok?

sorry.. jag tycker itne man ska hitta på egna regler och bryta mot det man överrenskommit...

är det ok att sälja konton, så är det ok att sälja in-game föremål.. eftersom det är samma sak... man säljer blizzards ettor och nollor.... och det, min vän, kommer att påverka mig och alla andra.

****edit****

kanske du borde fokusera på nått annat än att försvara avtalsbrott?

Nu är det ju inte jag som har hakat upp mig på något.
Och avtalet är mellan respektive och blizzard, du är inte en del av det någonstans.
Det enda som påverkar dig är ditt ego, att du bryr dig om någon gröning kommer vandrandes med en lvl60 char och epic mount som han har betalat för.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Klart man ska anmäla han

"Att killen från härnösand vill sälja sitt WoW konto påverkar inte dig på något sätt eller vis"
Om jag skulle se någon bli dödad, skulle inte de påverka mig på något speciellt sätt, ska jag skita i att anmäla mördaren?

Och vår diskussion var över redan där.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av plastdunk
men får ha lite karaktär... sluta spela så man hinner sova innan man går till jobbet/skolan.... se till att vardagen funkar...

Precis.

Permalänk

starta en poll

hur många till på din mest spelade:
1-10
10-20
20- 30

osv...

sedan en poll till för det totala antalet timmar spelade på kontot...

Visa signatur

bomärke

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infin1ty

Och vår diskussion var över redan där.

Over and out...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
http://www.ebaumsworld.com/forumfun/misc16.jpg

Over and out...

Why am I not shocked.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
Det skulle faktiskt vara ruskigt intressant att se lite statistik över spelade timmar på de mest befolkade realmsen. Du får det att låta som om att det bara är en väldigt liten skara som överdriver sitt spelande, men...det är en grov underdrift. Det är ju bara att se vilken enorm abstinens alla swec-wow:are får när servrarna är nere, då wow-tråden växer med några sidor i timmen jämfört med nån sida om dagen normalt =/

Nej Nej, du missuppfattar mig... men det finns säkert folk som samlar frimärken 10H om dagen också =P

Det jag menade var, visst kan man och visst blir man garanterat Beroende, ja.. om man gillar det (duh) det jag menade var mer att, om du inte tillåter dig själv att bli "övertagen" av spelet så blir du det inte heller. Olyckor händer, finns säkert dom som inte kan stå emot, men då kan man endast skylla det på individen själv, som förmodligen redan visste att han inte skulle kunna motstå frestelsen.

Det handlar alltid om personen i fråga, aldrig om spelet egentligen...."omg WoW är beroende".. i got news "mmo är beroende" Det är ju hela meningen med spelet, att man är totalt less på alla urusla spel som trycks ut ett efter ett, eller när dom bra tar slut, därför man hittar ett mmo som man trivs med som kan hålla en upptagen i gärna månader.

Det som är hela iden med det. Trött är jag, babblar gör jag men det är väl allright

Man kan ju inte göra som vissa: att säga att spelet inte ska köpas för att det är beroendeframkallande, man kan dock varna dom "svaga" som är helt fel ord enligt mig, om att det verkligen är ett starkt beroende som kan skapas, men var gränsen går då man stänger av skärmen är upp till var och en.

Idag har jag säkert spelat ett tiotal timmar av wow men jag har inte haft något direkt bättre för mig, säkert någon som säger "gör xxxx istället då" varför det? jag gör väl det jag trivs med?

Att vara arbetslös skulle vara en mardröm utan mitt WoW

Permalänk

Kvittar väl vilket MMORPG-spel man spelar, tycker man att det är bra och man verkligen vill ha en fulländad karaktär tar det mycket tid för att nå sitt mål, oftast tar det mycket tid för att fixa saker och det är där tidstjuven ligger, mycket spelande och man blir beroende.

Har själv spelat Anarchy Online nu i 1½ år ca, hade det inte varit för att man lyckades fixa ett jobb så hade man nog fastnat för hårt i spelet, nu orkar jag knappt spela det, jobbar och umgås med flickvännen istället, det känns bättre än att sitta 12h för att fixa en del till armorn som man vet skulle vara riktigt nice att ha.

Tycker man att MMORPG-spel är kul ska man spela det på en nivå där man inte sätter saker i verkliga livet åt sidan för att just spela. Kan man kalla det "att spela på en mogen nivå" ?

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infin1ty
Nu är det ju inte jag som har hakat upp mig på något.
Och avtalet är mellan respektive och blizzard, du är inte en del av det någonstans.
Det enda som påverkar dig är ditt ego, att du bryr dig om någon gröning kommer vandrandes med en lvl60 char och epic mount som han har betalat för.

Vad du missar är att jag som spelare hittar och köper/säljer saker.

Kommer en ny spelare till min server med en helt ny karaktär så kommer han eventueltl köpa saker av mig, eller sälja saker till mig. Köper han en karaktär som redan stigit 60 nivåer så är köpchansen enormt mycket lägre, alltså förlorar jag en potentiell kund. Dessutom får vi en spelare på servern som har en 60-karaktär som han troligen inte ens kan sköta riktigt i en instans ihop med andra, övning ger färdighet, men att slänga sig in direkt i en toplevel-karaktär förstör i början och eventuellt i längden även för oss andra.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Förstör absolut. En nybörjare med en level 60 gubbe kommer hinna förstöra för MASSOR innan han lärt sig spelet. Lär ta kål på hundratals grupper.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
Förstör absolut. En nybörjare med en level 60 gubbe kommer hinna förstöra för MASSOR innan han lärt sig spelet. Lär ta kål på hundratals grupper.

Åh så hemskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
Vad du missar är att jag som spelare hittar och köper/säljer saker.

Kommer en ny spelare till min server med en helt ny karaktär så kommer han eventueltl köpa saker av mig, eller sälja saker till mig. Köper han en karaktär som redan stigit 60 nivåer så är köpchansen enormt mycket lägre, alltså förlorar jag en potentiell kund. Dessutom får vi en spelare på servern som har en 60-karaktär som han troligen inte ens kan sköta riktigt i en instans ihop med andra, övning ger färdighet, men att slänga sig in direkt i en toplevel-karaktär förstör i början och eventuellt i längden även för oss andra.

Det där är en väldigt svag teori, det finns mer än tillräckligt med WoW-spelare som inte köper sina saker på ebay, blocket etc. och som därmed kan anses vara en potentiell kund till dig.
Sedan finns det gott om idioter och nybörjare som det är för att "förstöra" för grupper utan dessa ebay/blocket köparna.
Om en grupp faller pågrund av en spelare så är det ingen bra grupp oavsett.
Granted, om killen kör en leeroy så kan det gå illa, men att man köpt sin karaktär innebär inte att man är en komplett jubelidiot.
Många som faktiskt köper karaktärer, guld eller items är folk som jobbar/pluggar mycket och har därmed inte den tid de önskar att lägga ned på spelet, så en bra utväg för dom är att köpa saker för att komma ifatt och kunna njuta av spelet trots allt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Idag har jag säkert spelat ett tiotal timmar av wow men jag har inte haft något direkt bättre för mig, säkert någon som säger "gör xxxx istället då" varför det? jag gör väl det jag trivs med?

Vara arbetslös och sitta hemma och lira spel för våra pengar, trivs du med det?

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Vara arbetslös och sitta hemma och lira spel för våra pengar, trivs du med det?

Hah, du är bra go du

Trivs väldigt mycket med det eftersom jag inte ens får ersättning ännu, och du kanske vet något annat jag kan göra som bidrar åt dig mer?

Vad gör du när du är arbetslös, tackar nej till pengarna å säljer dig på gatan?

Om det hade varit socialbidrag vi hade pratat om, så håller jag med dig till 100% men när det handlar om att vara arbetslös så är du bara rolig

Permalänk
Medlem

Ja du , vad ska jag säga jag har nyss slutat lira eller jag sluta i juni. Vart fast direkt eftersom spelet kom i februari och skolan fortfarande höll på blev det ibland skolk för att lira . Jag lirade 1000 h innan jag sluta . Det första du gör är att nöta så du blir lvl 60 för det är ju själva målet typ man har. Sen när du har blivit lvl 60 har du lärt dej så mycket om spelet så du vill spela molten core onyxia etc. Försöka få dom bästa item o så, och det är det som är väldigt tidskrävande eftersom det är inte hur lätt som helst o försöka skaffa sej ett helt epic set lr någe sånt. Jävligt skoj men jag vet inte sitt inte o nöt då är risken större ,spela med pauser att du umgås med kompisar och så vissa dagar annars blir du till slut bara isolerad.

Ja! jag var beroende

Visa signatur

/gurra

Permalänk
Medlem

Seriöst, avstå.

jag sitter själv i skiten, det är fan omöjligt o sluta. gör dig själv en jättetjänst och rör inte ens spelet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Hah, du är bra go du

Trivs väldigt mycket med det eftersom jag inte ens får ersättning ännu, och du kanske vet något annat jag kan göra som bidrar åt dig mer?

Faktiskt, vad sägs om att wowa lite mindre och gå ut och leta jobb lite mer? Så svårt är det inte.

Annars så kommer ju G.Persson att fixa jobb åt dig som gardinupphängare inför valet nästa år..;)

Sorry inget ont till dig men du lät lite "för" glad över att få sitta hemma arbetslös och lira datorspel.

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk

Hmm, många har åsikter, och jag känner själv att jag kommer bli beroende eftersom jag är lite smått pokerberoende, men WOW kanske skulle rädda mig ut ur pokerträsket aja ska ut o springa en sväng o fundera på hur de blir tack för alla åsikter!

Permalänk
Medlem

Jag skulle lätt byta poker mot wow any day. Annars får det vara, wow är som en parasit. Dödar allt!

Permalänk

Beror på hur mycket upprepningar du klarar av.
Själv tröttnade man ganska snabbt då det är samma sak om och om igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morbid Angel
Beror på hur mycket upprepningar du klarar av.
Själv tröttnade man ganska snabbt då det är samma sak om och om igen.

Joo det är det som är så sjukt man gör samma sak dag ut dag in . Varför gör man det för? Jo för ett jävla löjligt svärd eller någe. Man lägger ner sån jävla tid för något önödigt. Jag skulle önska att jag vart skol beroende eller någe så jag skulle plugga för skitbra betyg det är ju iaf vettigare. Ni som sitter i wow träsket nu. Ta er tid att umgås med era vänner o se hur mycket dom egentligen betyder för er , det var det som fick mej att sluta. Tjoohopp

Visa signatur

/gurra

Permalänk
Medlem

Är ni körda eller? Klart att folk ska få sälja sitt account när de tröttnat. Blizzard har redan fått betalt för spelet och för månaderna jag spelat, så jag borde få betalt för tiden jag spelat.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Om man är tveksam till wow tycker jag inte man ska lira det eftersom det är en hel del pengar för 1 studerande som jag tex. Dessutom är servrarna överbelastade och man kan få köa för att få spela ett spel man betalar månadavgift för . Visst det är ett trevligt spel men med mycket nackdelar.¨

En trevlig sak är att man definitivt får ingame kompisar som man ägnar mycket tid till att prata med,och när jag lirade wow övade jag också upp engelskan mycket. En nackdel är att man kan lama sej på 1000 olika sätt på spelet , tjafsa,sabba,störa,ganka,dryga
Iförsej kan man göra det i vardagen också men jag blir argare på spelet eftersom jag är lite mer van med det i vardagen

Visa signatur

/gurra

Permalänk
Medlem

har en kompis som spelar mer wow än jag spenderar tid på jobbet. helt sant alltså.

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari