Permalänk

Datorn rebootar i samband med Bitcomet

Hej!

Någon som kan svara på varför min dator startar om sig när jag ska tanka en torrent?

Jag kör med BitComet och har aldrig haft problem med detta. Men nu igår så hände det att min dator startade om sig när jag skulle tanka. Händer även idag. Efter ungefär tredje omstarten så fungerar det. Jag kan öppna programmet men sedan när jag börjar tanka, så startar min dator om sig.

Hårdvarufel? Eller vad kan det vara? Väldigt störande och väldigt jobbigt!

Någon som vet vad det kan bero på?

Observera att det inte alltid händer så här, utan jag kan tanka ifall jag har tur!

MVH

Visa signatur

AMD 2500+ @ 3200+ , 512 DDR , Ge Cube Radeon 9800 Pro , 120 gb

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem. BitLord och BitComet kraschar och ibland tar de hela XP med sig. Datorn är stabil i Prime95 torture-test (körde i drygt 3 dygn) och den har aldrig kraschat annat än när jag kört något av de två programmen.

Permalänk
Medlem

jag tippar att det är nätverkskorten eller drivarna som flippar ur i bittorrent, och därför startar datorn om sig, då hårdvaran låser sig. Ingen aning vad felet beror på dock, testa ett annat nätverks kort / updatera dina nuvarande drivare.

Jag har ett gammalt 3com 10/100, funkar utmärkt.

Permalänk

Jag har råkat ut för liknande av fallen. kör med bitcomet och den käkade ena stunden upp minne och andra stunden påverkade det mitt antivirus databank att stå på 90% å sedan gick de ner men då stod bitcomet på 90%. installerade om båda programmen, rensade i registret och det har nu försvunnit...... än sålänge.

Visa signatur

AMD Barton 2500+ | Abit NF 7-S v2.0 | 512 DDR TwinMOS 2x256 PC3200| Shappire radeion 9200 128| Western Digital 120GB 7200

Permalänk

Okay tack för svaren!

Jag avinstallerade BitComet och installerade det igen sen.. Och det verkar fungera! Änsålänge iaf

Visa signatur

AMD 2500+ @ 3200+ , 512 DDR , Ge Cube Radeon 9800 Pro , 120 gb