Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Medlem

Programmera Skoluppgifter?

Tjena, tjena!

Börja komvux idag, så satt jag och hade FyA.
Var trist i början av att bara sitta och läsa om Linser etc..

Men då slog det mig, efter som man säkert använder sånt till spel m.m(formeln för linser etc) då borde man ju typ provkoda det?

Lär man sig det lättare tror ni om man kodar det istället för att göra beräkningen på ett papper?

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

Har du tänkt att läsa vidare till typ civlingengör så är det inte dumt att börja med att göra beräkningsuppgifter i typ Mathlab så att du är hemma i det tills du börjar på universitetet. Tror inte att du lär dig fysiken lättare dock

Permalänk
Medlem

Jag tycker att man lär sig saker väldigt mycket lättare om man kan koppla det till något man själv är intresserad av. Go for it.

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk

Re: Programmera Skoluppgifter?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
Tjena, tjena!

Börja komvux idag, så satt jag och hade FyA.
Var trist i början av att bara sitta och läsa om Linser etc..

Men då slog det mig, efter som man säkert använder sånt till spel m.m(formeln för linser etc) då borde man ju typ provkoda det?

Lär man sig det lättare tror ni om man kodar det istället för att göra beräkningen på ett papper?

Hehe, fick precis samma tanke själv när jag läste de kapitlen. Nja, inte att det skulle vara lättare att förstå, men att det vore kul att programmera. Det är dock mer komplicerad matte än man tänker sig, jag skippade det och gick vidare till senare kapitel istället. Men jobbar du i Mathlab så kanske det är lättare, specile om du kolla upp på ntet hjur man gör istället för att försöka klura ut det själv som jag.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

Programmerare, ni borde klassas som en helt annan art än oss grafiker. Så tänker ni ju med andra hjärnhalvan också. Märks...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SomNa
Programmerare, ni borde klassas som en helt annan art än oss grafiker. Så tänker ni ju med andra hjärnhalvan också. Märks...

Programmerare är från mars, grafiker är från pluto.. eller nåt.

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamcha
Programmerare är från mars, grafiker är från pluto.. eller nåt.

Kanske boken Män är från Mars, kvinnor är från Venus som du ville härma? I så fall: "Programmerare är från Mars, grafiker är från Venus".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viek
Kanske boken Män är från Mars, kvinnor är från Venus som du ville härma? I så fall: "Programmerare är från Mars, grafiker än från Venus".

Haha, fin teori.

Visa signatur

http://www.eccore.com/ #Eccore - #Habitgamer At IRC / Quakenet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viek
Kanske boken Män är från Mars, kvinnor är från Venus som du ville härma? I så fall: "Programmerare är från Mars, grafiker är från Venus".

Jo, men jag tyckte att pluto lät mer passande för grafiker.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Haha, börjar låta som militära

Där gillar inte landsoldaterna sjösoldaterna, men dom kämpar ändå på samma sida.. verkar vara lika med programmerare och designers

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamcha
Jo, men jag tyckte att pluto lät mer passande för grafiker.

Visserligen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
Haha, börjar låta som militära

Där gillar inte landsoldaterna sjösoldaterna, men dom kämpar ändå på samma sida.. verkar vara lika med programmerare och designers

Nja, finns rätt så många som är det ena men lite av det andra. Vill du se påkonflikt så jämför DBA:s med J2EE-programmerare...

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intenso
Har du tänkt att läsa vidare till typ civlingengör så är det inte dumt att börja med att göra beräkningsuppgifter i typ Mathlab så att du är hemma i det tills du börjar på universitetet. Tror inte att du lär dig fysiken lättare dock

Om man vore petig skulle man ha sagt att det heter matlab (som i "matrix laboratory"), inte mathlab.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Om man vore petig skulle man ha sagt att det heter matlab (som i "matrix laboratory"), inte mathlab.

Jag tänkte väl, hade för mig att det var matlab det hette.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SomNa

skumt :/ jag är både programmerare, grafiker, musiker och elektriker
håller även på en del med musik >___<

Visa signatur

i7-4770K @ 3.5GHz - 32GB RAM - 2x 500GB SSD - 40TB HDD - GTX770