Vilket grafikkort i datorn? Nyformaterad!

Permalänk
Medlem

Vilket grafikkort i datorn? Nyformaterad!

Är det någon som vet hur man kan få reda på vad det är för grafikkort som sitter i datorn? Det är nämligen så att jag har formaterat en ca 5år gammal HP Pavilion dator och lagt in Win2k på den.

Klantig som jag var glömmde jag att kolla vilket grafikkort som satt i datorn och nu visas bara 16 färger eftersom jag inte vet vilka drivrutiner som ska användas???!!

Som sagt är det någon som vet hur man kan få reda på grafikkortsnamnet, även fasst man inte har några cd-skivor eller papper som följde med datorn. Finns det något sätt man kan få TrueColor på utan drivrutinerna t ex genom att välja standardkort lr liknande?

Är oerhört tacksam för alla förslag!!!!!!!

Permalänk

öppna datorn och kolla på chipset. där står antagligen ett produktnummer och märke.

eller så kollar du upp på nätet vad för vgakort som följde med, då hp p, såldes. för 5 år sedan

Visa signatur

AMD Barton 2500+ | Abit NF 7-S v2.0 | 512 DDR TwinMOS 2x256 PC3200| Shappire radeion 9200 128| Western Digital 120GB 7200

Permalänk
Medlem

Ja det där med att öppna datorn har jag tänkt på, problemet är bara att det inte är min dator dvs den står ca 20 mil ifrån mig och den som äger den är inte speciellt datorkunnig.

Ditt andra förslag har jag också funderat på men då är problemet att om man tittar på HPs hemsida så finns det ca 1 miljon Pavilion datorer och på denna står det inget annat än Pavilion på dvs det står inte någon mer beteckning och då är det svårt att hitta just vilken det är på hemsidan.

Tack ändå, någon som har fler förslag??

Permalänk
Gäst

Ett annat sätt att kontrollera innehållet är med hjälp av > detta
Där får du fram maskinens innehåll och förhoppningsvis länkar till vissa enhetsdrivrutiner.
Prova och se ...den är gratis.