Permalänk
Medlem

Absolut sämsta dator för HTPC?

Undrar vilket som är absolut minimum på utrustningen för att kunna använda bygga och använda en HTPC?

Nu menar jag minne, cpu, grafik osv osv
HTPCn ska användas för att spela in filmer, spela upp, spela musik osv osv... Inga spel.

Skriv med ALLT! som behövs för en komplett HTPC. Varenda komponent.

Mvh,
Alle

Permalänk
Medlem

Re: Absolut sämsta dator för HTPC?

Finns färdiga paket hos vissa datorbutiker och hos en del kan man uppgradera eller ta bort sådant man inte behöver. Vill man komma ner i pris så kan man t ex ta bort operativsystemet, TV-kortet etc. beroende på vad man vill kunna göra med den. Behöver man inte ta in TV-signaler med den så behövs ju t ex inte TV-kortet.

Här är ett paket på db t ex:
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=C-HTPCA7WM-E...

Jag skulle inte rekommendera en super-budget lösning med VIA Epia då prestandan på en sådan är för dålig vilket ger dålig bildkvalitet och "lagg"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zuper
Undrar vilket som är absolut minimum på utrustningen för att kunna använda bygga och använda en HTPC?

Nu menar jag minne, cpu, grafik osv osv
HTPCn ska användas för att spela in filmer, spela upp, spela musik osv osv... Inga spel.

Skriv med ALLT! som behövs för en komplett HTPC. Varenda komponent.

Mvh,
Alle

Permalänk

Re: Re: Absolut sämsta dator för HTPC?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrol
Finns färdiga paket hos vissa datorbutiker och hos en del kan man uppgradera eller ta bort sådant man inte behöver. Vill man komma ner i pris så kan man t ex ta bort operativsystemet, TV-kortet etc. beroende på vad man vill kunna göra med den. Behöver man inte ta in TV-signaler med den så behövs ju t ex inte TV-kortet.

Här är ett paket på db t ex:
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=C-HTPCA7WM-E...

Jag skulle inte rekommendera en super-budget lösning med VIA Epia då prestandan på en sådan är för dålig vilket ger dålig bildkvalitet och "lagg"

Du menar hack