Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Köpa PSP(Playstation Portable) i Peking, Kina

Permalänk
Medlem

Köpa PSP(Playstation Portable) i Peking, Kina

Japp då var det dags att köpa PSP..
Som ni nog många vet så har den just släpps här i Sverige.
Priset här i Sverige ligger på ca 2500:-

Men nu är det såhär;

Jag har en nära släkting som bor och jobbar i Kina.
Har läst på lite hemsidor att den kostar runt 1400:- i Japan osv.

Då undrar jag vad den ungefär kostar i Peking

Då hon kommer åka hem för att träffa på lite släktingar här hemma i Svea rike så tänkte jag be henne köpa sig med en.

Det handlar nu om ett "Value Pack" då det är det jag "känner till".

Till nästa fråga;

Går det endast att spela spel som är inköpta i Kina på den med den regionen, lr kommer jag kunna köpa spel här i Sverige och använda de?

Om jag nu måste köpa kinesiska spel, går det att ha Engelska menyer osv.?

/
Oli

Permalänk

Alla spel funkar med alla konsoler. Däremot fungerar bara UMD-filmer för rätt region. Kort sagt, du kan spela alla spel men du kan bara spela upp region 6-UMD-filmer (region 6 är kina).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Alla spel funkar med alla konsoler. Däremot fungerar bara UMD-filmer för rätt region. Kort sagt, du kan spela alla spel men du kan bara spela upp region 6-UMD-filmer (region 6 är kina).

ok tack!
Du vet inte ungefär vad den kan kosta borta i fjärran öster?:p

Permalänk
Medlem

bra mycket billigare än här alla fall, kan inga siffror men billigt blir det säkert.

Permalänk
Hedersmedlem

Thailand använder samma region som oss kostar 1590 där

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Ok, thx!
Låter skitbra! Får slänga iväg ett mail till henne och be om att hon ska köpa en då. Förmodligen nån kompis som också vill ha en

En fråga om wlanet som är standard.. Är det samma standard för "wlanssaken" som sitter inne i det kinesiska Psp:t som i tex. Svenska..
Ska blandannat använda den för att surfa å spela mot kompisar via wlanet..

Permalänk
Medlem

Ja, det ska det vara.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

ja visst kommer det funka, har gjort det på min JAP utan problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
ja visst kommer det funka, har gjort det på min JAP utan problem.

har läst på diverse hemsidor att det inte går att spela mot varandra genom wlanet mellan tex en japansk och en eu psp.. Vissa säger att det beror på spelen andra säger att konsollen...
Lite förvirrad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oli
har läst på diverse hemsidor att det inte går att spela mot varandra genom wlanet mellan tex en japansk och en eu psp.. Vissa säger att det beror på spelen andra säger att konsollen...
Lite förvirrad

Det är ju tänkt att man ska kunna ha den med på sina resor och spela mot folk man inte känner, känns skumt om det inte ska fungera...

Vettefan om det är spelen eller själva konsollen då..

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Det är bara att du börjar ta upp beställningar då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke2k
Det är bara att du börjar ta upp beställningar då

Haha njaa.. vet inte riktigt om hon har lust att smuggla med sig 10 st psp på flygplanet

Permalänk
Medlem

Du kan få det för 1990.- här i Sverige. Dock är det beroende på var du bor. Det finns för det priset på Elgiganten här i Malmö, synd är bara att det priset inte är över hela sverige eller att prisgarantin inte gäller för det.

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exstaz
Du kan få det för 1990.- här i Sverige. Dock är det beroende på var du bor. Det finns för det priset på Elgiganten här i Malmö, synd är bara att det priset inte är över hela sverige eller att prisgarantin inte gäller för det.

Ok! Har du ngn länk som bekräftar det priset?

/
oli

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exstaz
Du kan få det för 1990.- här i Sverige. Dock är det beroende på var du bor. Det finns för det priset på Elgiganten här i Malmö, synd är bara att det priset inte är över hela sverige eller att prisgarantin inte gäller för det.

Kanske inte El-gigantens prisgaranti men alla andra bolags prisgaranti gäller bara produkten finns att köpa över disk i en riktig butik någonstans i Sverige. Så knata in hos On-Off t.ex. och hänvisa till El-Giganten i Malmö så ska det inte vara några problem att få samma pris.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dance
Kanske inte El-gigantens prisgaranti men alla andra bolags prisgaranti gäller bara produkten finns att köpa över disk i en riktig butik någonstans i Sverige. Så knata in hos On-Off t.ex. och hänvisa till El-Giganten i Malmö så ska det inte vara några problem att få samma pris.

Prisgarantin gäller bara lokalt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOnicen
Prisgarantin gäller bara lokalt.

DOh! Har iof en kusin där nere som skulle kunna kila ner till
elgiganten å köpa en åt mig..Om jag nu inte köper en från Kina..