Permalänk
Medlem

snabb hjälp ang nätagg.

tjena.
Skall köpa nytt nätagg till datorn som jag redan beställt alldeles nyss, det är en AMD 64, 939 kort m.m... jo nu till saken, jag har ett gammalt 300w agg som jag vet måste bytas till 400w minst. Har letat som faen på nätet nu och det ända jag hittar är Q-tec med jäkligt bra priser. vet ej hur Q-tec är men det har ju bra priser på sina nät agg upp till 550w och jag är ju ingen super klockare och bryr mig inte direkt om ljud heller.
Skulle vilja ha er hälp med att hitta ett så billigt som möjligt nätagg och dom måste ha det inne på lager så jag kan beställa i kväll... och det är just haken, beställa i kväll, där för vill jag ha er hjälp så fort som möjligt.
EDIT: glömde en sak, den måste naturligtvis ha en kontakt så man kan använda PCI express, eller finns det någon "konverter"?
MVH/J

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

Av min egen erfarenhet kan jag säga att Q-tec inte är något att lita på.
Det är i alla fall vad jag har fått uppleva.
Hur mycket pengar är du villig att lägga ut?

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/prod.php?id=45207

Har jag och det stod på kartongen nåt med PCI Express

Permalänk
Medlem

offT tobeas : det du länkade till hade "Gold plated fan grill ipreventing rustl and bad lconnections" nån som kan förklara vad i hvete ett fläktgaller har med "connections" att göra? har jag missat nåt grovt eller?`?

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea
Av min egen erfarenhet kan jag säga att Q-tec inte är något att lita på.
Det är i alla fall vad jag har fått uppleva.
Hur mycket pengar är du villig att lägga ut?

Hade ett 450w Q-tec som fungerade bra i 3 år...sedan började 3.3v sjunka för mycket. Bytte en kondensator i den, kostade 12kr på Elfa, och nu fungerar den perfekt igen

Permalänk
Medlem

Tror bestämt att en 300W PSU av god kvalitet levererar mer än en Q-tec på 450W...
Q-tec specar gärna intermittenta toppvärden medans många andra specar vad den klarar konternuerligt.

Det finns heller inget rim å reson beträffande q-tecs egna sortiment:
Deras 350W levererar mer kraft på 12V linan än vad deras "Dual fan 450W gold" gör.
Även om man tittar på de andra värdena mellan 350/450 så är ända skillnaden att 450W levererar typ liiiite mer amps på 3,3V.

Jag visst... jag pröjsade pengar för en Q-tec 450, jag visste att det var nästan skräp... trots det vart jag besviken när jag såg 450W.. dessutom lät den ännu mer.

Hade Q-tec 350W i en 2500+ Barton med rätt många fläktar samt bling bling till grabben.
Tror bestämt att Q-tecen fick nog när jag började överklocka(motsv. 3300+), fick de blåa led:sen att blinka till stundtals under prime... inte snyggt.
Jag tänkte att jaja bara köper en skit 450W Q-tec så går den stabilt... men icke!

Titta mer på Hiper isåfall, skulle tammetusingen hellre ha ett codegen än Q-tec/sweex.

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk
Medlem

Re: snabb hjälp ang nätagg.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
den måste naturligtvis ha en kontakt så man kan använda PCI express, eller finns det någon "konverter"?

Skulle också vilja veta om det finns eller om man kan göra en egen från en molexkabel!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paxmax99
Tror bestämt att en 300W PSU av god kvalitet levererar mer än en Q-tec på 450W...
Q-tec specar gärna intermittenta toppvärden medans många andra specar vad den klarar konternuerligt.

Det finns heller inget rim å reson beträffande q-tecs egna sortiment:
Deras 350W levererar mer kraft på 12V linan än vad deras "Dual fan 450W gold" gör.
Även om man tittar på de andra värdena mellan 350/450 så är ända skillnaden att 450W levererar typ liiiite mer amps på 3,3V.

Jag visst... jag pröjsade pengar för en Q-tec 450, jag visste att det var nästan skräp... trots det vart jag besviken när jag såg 450W.. dessutom lät den ännu mer.

Hade Q-tec 350W i en 2500+ Barton med rätt många fläktar samt bling bling till grabben.
Tror bestämt att Q-tecen fick nog när jag började överklocka(motsv. 3300+), fick de blåa led:sen att blinka till stundtals under prime... inte snyggt.
Jag tänkte att jaja bara köper en skit 450W Q-tec så går den stabilt... men icke!

Titta mer på Hiper isåfall, skulle tammetusingen hellre ha ett codegen än Q-tec/sweex.

Kan bara säga att min fungerade klockrent

Permalänk
Medlem

Ja, fungerar gör dom, jag påstår aldrig annat.
Om dom inte fungerar så returnerar man ju dom bara... inge konstigt.

Hur bra dom funkar kan alltid diskuteras...
Produkten pallar inte med de påmärkta strömmarna konternuerligt.
Det innebär att dom faktiskt inte är så billiga... eller pålitliga.

Eftersom deras produkt är märkt med "maximum peak load" värden så måste man ju köpa en som är drygt mycket överdimensionerad q-tingest för att få en jämförbar produkt.
Allt är en försäljningsploj, precis som datorhögtalare:

2 tums högt.element 20-20000HZ -"230W !!! Vi lovar !!! Värsta öset! ........................(pmpo)"
Öh.. jaha.. 230W ja.... inte illa... men varför matas den med en 6W nätadapter?

Samma sak med "moderna" små hembiopaket... 5 x 120W!! OCH 250W subwoofer! ur en liten skokartong på 2 kilo med integrerad radio/dvd/stärkare...

...Konstigt... bara mitt slutsteg på blott 5 x 100W väger typ 12 kilo... och upptar nästan full rackbredd(43cm) samt är ändå 15 cm hög... och ca 35-40cm djup...

Ja, ni förstår säkert, Q-tec/sweex är precis likadana som andra nätagg bara att dom är felspecade enl. min mening och byggda på snålast möjliga vis helt utan marginaler.

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paxmax99
Hur bra dom funkar kan alltid diskuteras...
Produkten pallar inte med de påmärkta strömmarna konternuerligt.
Det innebär att dom faktiskt inte är så billiga... eller pålitliga.

Eftersom deras produkt är märkt med "maximum peak load" värden så måste man ju köpa en som är drygt mycket överdimensionerad q-tingest för att få en jämförbar produkt.

Ja, ni förstår säkert, Q-tec/sweex är precis likadana som andra nätagg bara att dom är felspecade enl. min mening och byggda på snålast möjliga vis helt utan marginaler.

Ska se efter ang det men tror så här initialt att du inte har helt rätt. ..men återkommer när jag har settt efter

Angående förstärkare så är moderna sådana betydligt lättare än förr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tifius
offT tobeas : det du länkade till hade "Gold plated fan grill ipreventing rustl and bad lconnections" nån som kan förklara vad i hvete ett fläktgaller har med "connections" att göra? har jag missat nåt grovt eller?`?

Jävla bra fråga men just de nätagget funkar skit bra för mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikswe
...Angående förstärkare så är moderna sådana betydligt lättare än förr

Japp, det finns moderna förstärkare som är lättare än klass A/B. Men i så gott som alla "moderna" små förstärkar/DVD-svenssonpaket vad jag vet så ingår det en helt vanlig billig liten A/B stärkare.
Enda undantaget jag på rak arm känner till är Bang Olufsen som har sitt "ICE Power" typ klass D slutsteg.

Sen finns det en uppsjö av andra lösningar klass A/B med voltage tracking converter a lá Bob Carver, Bash slutstegslicenser(samma princip, stulet koncept?)
Finns Millenium Tact klass D, finns för hempularen LCaudio Zap-Pulse klass D, somsagt Bang O med ICE-power.
Men inga av dessa ser jag i minipaket...

Att svensson-pakets-tillverkarna stoltserar med 100W+ i reklambladet är ju rätt puckat med tanke på att satellit högtalarna sällan pallar för mer än 25W....

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1912&session=7f6ed2...

+3.3V 20A
+5V 20A
+12V V1 8A
+12V V2 14A
-12V 0,8A
+5VSB 2,0A

Tror att det där funkar bättre än ett Q-Tec 350w...

Märkte att du behövde kontakt för PCI-E...

Permalänk
Medlem

Rekommenderar starkt http://www.nordichardware.se/Recensioner/?skrivelse=360&page=...

mycket bra nätagg av hög kvalitet.

Det är i min mening ingen idé att lägga ut pengar på ett halvdant nätagg, som ändå efter ett tag måste bytas ut pga av man stoppar i produkter i datorn som kräver mer ström. Spara hellre dom dära 400kr som du lägger ut på skräp nätagget till nått med mer kräm, som håller ett tag.

Nätagget som jag länkade till är ett fint nätagg till bra pris, köpte mitt för strax över 1000 kr inkl frakt från datorbutiken.

buggy.no-ip.com sök efter bästa pris där.

Visa signatur

Glass är gott

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paxmax99
Japp, det finns moderna förstärkare som är lättare än klass A/B. Men i så gott som alla "moderna" små förstärkar/DVD-svenssonpaket vad jag vet så ingår det en helt vanlig billig liten A/B stärkare.
Enda undantaget jag på rak arm känner till är Bang Olufsen som har sitt "ICE Power" typ klass D slutsteg.

Sen finns det en uppsjö av andra lösningar klass A/B med voltage tracking converter a lá Bob Carver, Bash slutstegslicenser(samma princip, stulet koncept?)
Finns Millenium Tact klass D, finns för hempularen LCaudio Zap-Pulse klass D, somsagt Bang O med ICE-power.
Men inga av dessa ser jag i minipaket...

Att svensson-pakets-tillverkarna stoltserar med 100W+ i reklambladet är ju rätt puckat med tanke på att satellit högtalarna sällan pallar för mer än 25W....

jo de leker väl med orden.....det ena är musik effekt och det andra är nominell effekt