Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk
Medlem

Blockera Lunarstorm?

Tjena tjena!

Jag undrar hur jag gör för att blocka lunarstorm från min dator. På skolan har dom gjort det AND I LIKE IT! Så nu vill jag göra samma sak här hemma så att inte kompisar kan sitta på det när de kommer hit. Jag är en rak anti-lunare, det är anledningen till att jag vill göra detta.

Permalänk
Medlem

Gå in i mappen C:\WINDOWS\system32\drivers\etc och öppna filen hosts med t.ex. anteckningar. Sedan skriver du 127.0.0.1 www.lunarstorm.se.

Visa signatur

| AMD Athlon XP 2500+@10x225 | ABIT AN7 | SLK947U | Zalman ZM-F2 92 MM | 2x256MB OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Limited Edition BH-6 (2-2-2-11) 1x512MB winmos Speed Premium PC-3200 512MB winbond BH-5| PowerColor 9800 Pro @ 425,25/688,5 MHZ VGPU/VDDR | Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA/150 8MB cache 7200RPM, Hitachi 7K250 250GB 7200RPM 8MB P-ATA, Seagate Barracuda 250GB 7200.8 P-ATA | SB Audigy 2 | NEC 3520A | Dell Ultrasharp 2005FPW Flat Panel Monitor |

Permalänk
Medlem

Gå ini windows känns skumt? är det sant?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Parkèn
Gå ini windows känns skumt? är det sant?

Hmm det känns inte som jag kan övertyga dig men du kan väl strunta i mitt förslag då.

Visa signatur

| AMD Athlon XP 2500+@10x225 | ABIT AN7 | SLK947U | Zalman ZM-F2 92 MM | 2x256MB OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Limited Edition BH-6 (2-2-2-11) 1x512MB winmos Speed Premium PC-3200 512MB winbond BH-5| PowerColor 9800 Pro @ 425,25/688,5 MHZ VGPU/VDDR | Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA/150 8MB cache 7200RPM, Hitachi 7K250 250GB 7200RPM 8MB P-ATA, Seagate Barracuda 250GB 7200.8 P-ATA | SB Audigy 2 | NEC 3520A | Dell Ultrasharp 2005FPW Flat Panel Monitor |

Permalänk
Medlem

Gillar lösningen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -SaLZa-
Gå in i mappen C:\WINDOWS\system32\drivers\etc och öppna filen hosts med t.ex. anteckningar. Sedan skriver du 127.0.0.1 www.lunarstorm.se.

dom kommer inte fatta vad som händer en gång ;p

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem

Okej, ingen som kan ge ett seriöst förslag och säga hur jag ska göra på riktigt?

Permalänk
Medlem

Antingen så gör du en omdirigering i host-filen eller om du har en lite mer avancerad bredbandsdelare som kan omdirigera utgående trafik så kan du göra det direkt där så att det påverkar alla datorer om du har flera. Beroende på vilken brandvägg du kör så kanske du även kan förhindra trafik till lunarstorm genom den.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2690, 272GB, 3TB SSD, Nvidia Tesla P4
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2697v2, 256GB, 2TB SSD
Xpenology Storage - SuperMicro X10SLL-F/SC825TQ, Xeon E3-1231 v3, 16GB, 90TB HDD
Xpenology Backup - Dell PowerEdge R230, Xeon E3-1220v6, 16GB, 12TB HDD

Permalänk
Medlem

starta cmd.
skriv: echo 127.0.0.1 www.lunarstorm.se >> c:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts
då slipper man öppna notepad

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av batjohan
starta cmd.
skriv: echo 127.0.0.1 www.lunarstorm.se >> c:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts
då slipper man öppna notepad

Lite onödigt, räcker med att ta start/kör och sedan skriva in "echo 127.0.0.1 www.lunarstorm.se >> c:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts" och sedan trycka på ok såvida man inte vill ha lite resultat feedback

Visa signatur

XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2690, 272GB, 3TB SSD, Nvidia Tesla P4
Xpenology Storage - SuperMicro X10SLL-F/SC825TQ, Xeon E3-1231 v3, 16GB, 90TB HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pitr-
Lite onödigt, räcker med att ta start/kör och sedan skriva in "echo 127.0.0.1 www.lunarstorm.se >> c:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts" och sedan trycka på ok såvida man inte vill ha lite resultat feedback

glömde bort det

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Okej, ingen som kan ge ett seriöst förslag och säga hur jag ska göra på riktigt?

Salzas förslag fungerar utmärkt.

Permalänk
Medlem

Same same but different...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det första förslaget var ju ett seriöst förslag. Det som händer är att om någon försöker gå till www.lunarstorm.se så dirigeras dom till din egen dator.

Permalänk
Avstängd

Vad e det för fel på lunar?

Annars om du använder IE e det la bara o gå in inställningar sen sekretess tror jag

Permalänk
Medlem

Oxå lägger man upp sin egna lilla lunarhatarsida på sin egen dator

Visa signatur

AMD X2 4200+ 2.2ghz - MSI Amethyst (HP OEM) moderkort - 2x 1gb Infinion PC3200 @ 3-3-3-8-2T - MSI 7800GTX 256mb - Raptor Gaming M2 - Koss SB45

Permalänk
Medlem

Jag ser att antilunarstorm.se domänen är ledig. Man kanske skulle fixa något....

Edit: Här hade vi visst ett semi-bra exempel, http://www.lunajstorm.se/

Visa signatur

Permalänk

Det är bra med informationen hur man gör för att blockera sidor!

Det jag däremot _inte_ förstår varför du ska blockera sidan för dina vänner? Om de vill in på lunarstorm, så låt dem vara där? Varför ska du styra över vad de ska göra?
Vill du inte besöka sidan, så gör det inte. Men känns lite löjligt att göra det på din egen dator, för att bevisa nåt för dina vänner?

//Delarium

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Dina vänner kanske säger upp bekantskapen med dig när dom inte kommer in på lunarstorm från din dator längre?

Permalänk
Medlem

Är det inte så att du indirekt försöker få förslag på hur du skall göra för att kunna gå in på lunar när du är i skolan? Du kanske hoppas på att skolan har gjort på något av de sätten som du får som förslag här i tråden?

Varför skulle du inte låta dina vänner sitta på lunar hemma hos dig?
Om de nu vill det, låt dem göra det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Är det inte så att du indirekt försöker få förslag på hur du skall göra för att kunna gå in på lunar när du är i skolan? Du kanske hoppas på att skolan har gjort på något av de sätten som du får som förslag här i tråden?

Varför skulle du inte låta dina vänner sitta på lunar hemma hos dig?
Om de nu vill det, låt dem göra det.

Håller med. Inte för att jag är något större fan av lunarstorm men att blocka det för sina vänner är väl ändå att ta i?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Dina vänner kanske säger upp bekantskapen med dig när dom inte kommer in på lunarstorm från din dator längre?

Jag har sagt upp kontakten med flera kompisar för dom blockerat lunarstorm

Permalänk
Medlem

Dom kanske blir sittande där?

Permalänk
Medlem

Lånar ut datorn och då får folk göra vad dom vill. Tjejer som sitter och porrsurfar , är på lunar, söker på alla möjliga konstiga saker osv stör inte mig iaf. Jag pysslar ändå med annat då så jag slipper det ändå

Permalänk
Medlem

Kom med konkreta tips istället för tala om för honom hur han bör använda sin dator.

Har du mjukvarubrandvägg kan du lätt lägga till en regel för att blockera en domän. Det är dock lika lätt för en datorvan att ta bort regeln om det ej existerar lösenord för att ändra inställningarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Håller med. Inte för att jag är något större fan av lunarstorm men att blocka det för sina vänner är väl ändå att ta i?

Hans dator, hans regler? Makes sense to me...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.

Det jag däremot _inte_ förstår varför du ska blockera sidan för dina vänner?

För att den suger?

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nillon
Hans dator, hans regler? Makes sense to me...

Preeeecis! ;D Min dator, mina regler. Jag tycker att dom klarar sig utan lunarstorm och att dom kan göra annat än att sitta på lunar och vara fakesocial, när de är hos mig.

Nu har jag provat att ändra i host-filen och det verkar fungera. Sweet.
Tack för hjälpen!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberking
För att den suger?

Din åsikt, men antagligen inte dina vänners eftersom de uppenbarligen ville gå in på hemsidan.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

OMG tur man inte är kompis med dig, I mean pls! Har du inget vettigare för dig i livet?

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III