Permalänk
Medlem

Frågor om Matrox-kort

1. Hur står sig Maxtor mot andra mer vanliga tillverkare som ATi? Har tänkt köpa ett Millennium P750, tidigare har jag bara haft ett Millennium G450 kort.

2. Har hört att Matrox-korten inte lämpar sig så bra för spel, stämmer detta eller är det bara en myt?

Blir det inte ett Millennium P750 för min del överväger jag nog att köpa Radeon 9800 Pro istället.

Visa signatur

Din sökning - läsningsvänlig - matchade inte något dokument. Your search - site:sweclockers.com mats-ats - did not match any documents.

Permalänk

enda anledningen att köpa ett matrox kort är väll om man skall använda flera skärmar. De är vad jag hört inte särskilt bra för spel. Jag är inte helt säker dock.

Visa signatur

[ASUS Z87-A] [ Intel I7 4790k @ 4,6 Ghz ] [ 8GB Corsair DDR3 ] [ ASUS GTX 780 DCUII OC @ 1200/6500]

Permalänk
Medlem

Förr satsade matrox på spel men inte nu längre....inga speltillverkare optimerar sina spel till dem korten nu och Matrox optimerar inte sina drivisar till spel heller.

Matrox är mer ett budget filmredigerings-grafikkort, dem går bra till CAD med fast är nog inte i närheten av Quadro lr FireGL.

Köp ATI 9800pro...bästa allroundkort!