Permalänk
Medlem

Mus lackering

jag håller på att för förberada en mus för målning och lackering. Det ända problemet jag har är att jag vet inte vilken färg och lack jag ska andvända.

SNÄLLA kom gärna med för slag på vilken sort det ska vara och vilken färg. Jag är VÄLDIGT tacksam för alla förslag ni ger

Visa signatur

Ack nej,
I grottan bor ändast en vis gryta.
VVV=Vilja,Våld och Vaselin

Permalänk
Medlem

falu röfärg!

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

hmmmmmmmmmm, tyvär har jag ingen sån, men jag har turkos färg

Visa signatur

Ack nej,
I grottan bor ändast en vis gryta.
VVV=Vilja,Våld och Vaselin

Permalänk

tror att det kan vara bra att dra på en nästintill obscen mängd klarlack ovanpå.... lackade min gamla råtta (med färg från mekonomen visserligen) men den färgen blev inte speciellt vacker efter en tids användning

Visa signatur

The Educated Fool
Smaken är som baken; hårig, finnig och full av skit.... eller var det delad?

Permalänk
Medlem

Vilken lack ska man andvända??

kom gärna med färg förslag

Visa signatur

Ack nej,
I grottan bor ändast en vis gryta.
VVV=Vilja,Våld och Vaselin

Permalänk

Såg någonstans att sån där kameleontfärg finns att köpa på sprayburk nu. Ger ashäftiga effekter. Vet inte om du sett någon bil med sån lack, men det ser snyggt ut!
Ska se om jag kan leta upp en länk.

Permalänk
Medlem

det vora grymt snällt av dig

Visa signatur

Ack nej,
I grottan bor ändast en vis gryta.
VVV=Vilja,Våld och Vaselin

Permalänk
Medlem

kolla på biltema! jag tror jag sår sån färg där=P

Permalänk

Motip Mirage hette den. Motip är ett stort märke så det finns nästan överallt. Kolla hos biltillbehörsaffärer, hobbyaffärer och sånt. Har de den inte kan de säkert ta hem. Kolla www.motip.com , färgen ligger under "Tuning Line" och heter som sagt Mirage.

Edit: Fälgfärg är också ett bra tips. Silvermetallic och hållbart till tusen. Tror den bör finnas hos biltema.

Edit 2: www.hagmans.se för fälgfärgen.

Permalänk
Medlem

tusen tack för alla fägr förslag!!!

om ni vet något snyggt jag kan lack på musen så är jag tacksam för förslaget.

Visa signatur

Ack nej,
I grottan bor ändast en vis gryta.
VVV=Vilja,Våld och Vaselin

Permalänk

Som redan sagts. Lägg på många lager klarlack, annars kommer färgen bli skit.
Själv la jag på 5 grova lager på min mus och den ser lika bra ut nu som den gjorde för 3 år sen när jag måla den.

Visa signatur

Dator #1: P3 @ 933Mhz, 640mb SD @ 133Mhz, GeForce4 MX440
Dator #2: P4 @ 3.2Ghz, 1024mb DDR @ 400Mhz, Radeon 9800pro 128mb
Hemsida: http://doomdevil.no-ip.com | "må förnuftet vara vår ledsagare och viljan vår styrka"

Permalänk
Medlem

okej, vilken lack ska jag andvända??

kom gärna med förslag på vad jag ska lack på min mus.Jag är tacksam för alla förslag.

Visa signatur

Ack nej,
I grottan bor ändast en vis gryta.
VVV=Vilja,Våld och Vaselin

Permalänk

Kommer inte ihåg vilket märke jag körde, men det ska mer eller mindre kvitta. De jag körde var nåt billigt märke iaf.

Visa signatur

Dator #1: P3 @ 933Mhz, 640mb SD @ 133Mhz, GeForce4 MX440
Dator #2: P4 @ 3.2Ghz, 1024mb DDR @ 400Mhz, Radeon 9800pro 128mb
Hemsida: http://doomdevil.no-ip.com | "må förnuftet vara vår ledsagare och viljan vår styrka"

Permalänk
Medlem

okej, tack så mycket.

kom gärna med förslag på vad jag ska lack på min mus.Jag är tacksam för alla förslag.

Visa signatur

Ack nej,
I grottan bor ändast en vis gryta.
VVV=Vilja,Våld och Vaselin

Permalänk
Medlem

MEN VAFAN! Shit, du har ju sagt det redan!!
Hehe, du ska först använda en färg som faller dig i smaken, du kan använda fälglack som någon föreslog, det lär ju hålla rätt bra (även utan klarlack)

Men mitt förslag är att ta en färg som passar dig och passar till plast. Sen så frågar du efter KLARLACK på en färgaffär. Den tar du och använder flera gånger.

Fråga till DoomDevil: Hur många lager? ingen aning om hur mycket som är bissart mycket.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

Lägg på ett antal lager med neongrön uv-reaktiv färg, på det lägger du hård klarlack ett par lager

Passar bäst ihop med ett par uv-dioder

Permalänk
Medlem

ingen dum id'e, men vad ska jag lacka på musen? d.v.s. om/vad jag ska lacka ett mönster?

Visa signatur

Ack nej,
I grottan bor ändast en vis gryta.
VVV=Vilja,Våld och Vaselin

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shar
ingen dum id'e, men vad ska jag lacka på musen? d.v.s. om/vad jag ska lacka ett mönster?

Flames Eller viper ränder eller nått annat snyggt.. räcker ju med att du drar runt maskeringstejp lite random så blir de nog ett ballt mönster..

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem

det var en grym idé

Visa signatur

Ack nej,
I grottan bor ändast en vis gryta.
VVV=Vilja,Våld och Vaselin

Permalänk
Medlem

bara du inte kör på biltemas "bätringsfärg" spraiade en hem moped som jag senare fick lakera om för "lacken" höll inte

Visa signatur

skriva kan jag läsa kan jag, men bra de får du bedöma själv. står bara upp till en sak och de är att jag är LAT.
Gigabyte P35 DS4 || Intel E6750 || Corsair XMS2 Xtreme 4096MB || Xfx 9800Gt || 4250Gb Hdd 2x2Tb 1x250Gb || Corsair VX550w

Permalänk
Medlem

jag håller på att lack just nu. Jag använder svart Motor lack :P...