Permalänk

Kritik på skolhemsida=)

Tjenare.
Fick i uppdrag av mina lärare att göra en hemsida till vårt program. Jag går Entreprenörsprogrammet på Marks Gymnasium och slängde ihop en sida sen fredags.

Undrar nu vad ni tycker om den. Skriv precis allt ni känner när ni besöker den.

här är länken http://agge.no-ip.com/ep/

OBS! min dator står bara på en stund till. sen kör den igång imorgon bitti(=
Och logon/bannern högst upp är högst temporär för jag fick inte tag i vår Programlogo.

MVH Per Agge

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem

Den ser väldigt konstig ut i Firefox. Antar att den inte validerar...
Det borde du nog kika på

Annars tycker jag sidan var helt okej, färgerna funkar bra även om det blåa till höger kanske kunde ha någon mörk färg (testa svart)

Visa signatur

Core 2 Quad Q6600 | Gigabyte GA-P35-DS3 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Corsair HX 520W | BFG 8800GT

Permalänk
Medlem

nja , lite konstig text , då de syns knapt åsåå ..

Visa signatur

[AMD sempron 2800+ @ 2 Ghz][1,25 GB "unknown" RAM][Club3D Radeon 9550][Samsung HD@120 GB]

Permalänk

Va?
ja har kollat den i både FF, IE och Opera och här ser den ut som den ska.
Vad är det osm tine syns?

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AggeMannen
Va?
ja har kollat den i både FF, IE och Opera och här ser den ut som den ska.
Vad är det osm tine syns?

Texten är vit

Permalänk

Ser likadant ut i IE. Kollade med båda.
Som sagt, kolla upp det.

Sen byta textfärg (även om sidan inte är helt färdig, du bad om kritik )

Känns som om du har rätt mycket på själv sidan, blir lite plottrigt.

Visa signatur

Det luktar enormt gott när man stryker.

Permalänk

Ehm, vilken webbläsare är den gjord för?
Ser konstig ut i FF, IE och Opera. Sen är det alldels för mycket övertoningar.

Visa signatur

I just do what I do. It's not something that should be revered as something that's great.

Permalänk

Aha.. nu vet jag. Tryck på "More Color!" där man byter Tema till vänster. Jag glömde att ändra den allmäna CSS´en när jag ändrade i color.css

Byt som sagt tema till "More Color!" så ska det funka. Så ska jag ändra style.css så att den stämmer:P

EDIT: Nu stängs datorn av. Ge gärna mer kritik imorgon bitti.
Tjoflöjt!

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk

De blåa linjerna till höger känns väldigt omitverade. Varför är de där? Vad tillför det sidan? Tycker att det blir en för stark konstrast mellan logga och detta område. Testa att ta bort och lägg vitt eller grått där istället

Visa signatur

[rDe]
Namow/Namok/ioiny - Chimaera - Rip
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem

Firefox ser helt ok ut.

Ser bra ut tycker jag, man får en glad sommarkänsla av hemsidan..

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

Nu är datorn igång och det är bara att sätta igång att kritisera sidan igen:D
Ni som tyckte sidan såg konstig ut, kolla igen nu. har rättat till CSSen.

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk

Väldigt fint!

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

Jag gillar den!

Permalänk
Medlem

- Gillade inte menyn... men det är ju en smaksak.
- Rätt risig kod lite här och var. Tabeller där det är helt onödigt och så. Kalendern är inte skriven till det doctypen du använder heller ser det ut som...
- Varför har du en kalender på sidan förresten?
- Loggan i orginalstylen är lite skum... blir lite som entre-prenad.

Visa signatur

All glory to the Hypno-toad.

Permalänk

Gillar stylen hårt!

Tyvärr är sidan lite väl grötig, med fet logga etc :).

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stafh
- Gillade inte menyn... men det är ju en smaksak.
- Rätt risig kod lite här och var. Tabeller där det är helt onödigt och så. Kalendern är inte skriven till det doctypen du använder heller ser det ut som...
- Varför har du en kalender på sidan förresten?
- Loggan i orginalstylen är lite skum... blir lite som entre-prenad.

Tack alla för kritiken.

stafh: menyn, som sagt en smaksak. koden som jag skrivit är 100% XHTML 1.0 validerad. men sen det nyhetsscript(CuteNews) som jag har använder sig dock av tables vilket är sketajobbigt att koda om. och eftersom det visas rätt i alla webbläsare och det är en skolsida orkar jag inte skriva om hela scriptet för att det ska valdidera.

Detsamma gäller med kalendern. Jag satte dit den temporärt för att se hur det såg ut. dock var det itne så jag ville att den skulle se ut så det blir nog att jag tar bort den.

Logon, om du menar den med gräset ska inte användas. det blir något i stil med den blå-fade´iga fast med vårt programs riktiga logo på. Tryck på Temat "More Color!" för att se den.

Ge gärna mer kritik alla(=
MVH Per Agge

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem

Tycker du ska försöka dämpa menyn och headern lite.
Dom skär sig rätt hårt mot innehållet.

Förutom det ser det bra ut.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem

Den ser riktigt bra ut!
Menyn skulle kunna bli lite tydligare, det blir ju svart text på mörkgrå bakgrund när man inte pekar på dem. Bannern kunde även ha varit lite mindre
Annars är den riktigt bra

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem

Allt känns lite för fläskigt ut.
Om du gör det lite mer "renare" typ rutor och ramar kanske och avgränsar.
Men annars följer det ett snyggt mönster av färger och stilar!

Visa signatur

mmmm

Permalänk

baski: vet inte riktigt hur jag ska tolka "fläskigt" men jag har nu gjort avgränsare på vänstersidan och tycker att det räcker med avgränsare på sidan.
tack ändå

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AggeMannen
Tack alla för kritiken.

stafh: menyn, som sagt en smaksak. koden som jag skrivit är 100% XHTML 1.0 validerad. men sen det nyhetsscript(CuteNews) som jag har använder sig dock av tables vilket är sketajobbigt att koda om. och eftersom det visas rätt i alla webbläsare och det är en skolsida orkar jag inte skriva om hela scriptet för att det ska valdidera.

MVH Per Agge

Ehh, CuteNews har ju ett simpelt template system, det är ju busenkelt att ändra till CSS styrning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tvivlar starkt att det ska se ut så här när man ska kommentera en nyhet i IE.
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload9/entrecote.jpg

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk

Tynnhammar: Jag har ändrat i templatefilen men tycker du att det är värt att skriva om scriptet till divar när det ser likadant ut med tabeller och det är knappast nån lärare som ger mig högre betyg om jag använder divar för webdesignlärarna vet itne ens vad CSS är:P

och säg gärna vad du tycker om sidan:D MER KRITIK:D

EDIT:

o attans, det vsste jag itne att det blev så i IE när man kommenterade. får kolla på det. de flesta skolnätterna använder ju faktiskt IE:P

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem

Om inte Webdesignlärarna vet vad CSS är så är dem inte mycket att hänga i granen.
Jag gillar dock designen, soft sida. Tror dock den skulle passa bättre som community av något slag

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk

Jag har inte ens webdesign men när jag slutar min paralella lektion brukar jag gå i dit till mina polare och hon såg inte felet när detstod såhär i body:

<Johans sida!>

när min polare undrade varför inte texten visades:P

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem

Min fråga är, är lärarna på din skola ens utbildade? Min lärare suger på webdesign, men han kan iaf CSS

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk

lustigt... i mitt IE så blir det rätt. dvs. content-diven lägger sig inte nedanför:S

konstigt konstigt..

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför var och varannan kritiktråd ska ha kritik på något "ihopslängt". Är det något ni skriver för att reservera er om att ni verkligen kan göra mycket bättre, bara ni lägger ner lite tid?

För att ge lite kritik på sidan tycker jag att menyn som drar ner helheten (den oranga, alltså den man står på för tillfället är dock snygg). Kanske är kontransten mellan grå/svart som gör det dåligt. Om du verkligen måste ha med copyright på varje sida, se till att få in det på något smidigt sätt. Gillar inte alls som det ser ut nu. Annars tycker jag sidan är helt okej!

Visa signatur

Jag vill inte diskriminera någon så jag har bestämt mig för att hata er allihopa lika mycket.

Permalänk

hio: jag är mycket stolt över sidan men ville framför att jag itne lagt ner mycket tid på sidan. men mitt bästa... det gör jag alltid. tvekar på att det kunde ha blivit bättre;)

Ge gärna förslag på vad som kan ändras med det ni inte gillar..

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden
Jag tvivlar starkt att det ska se ut så här när man ska kommentera en nyhet i IE.
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload9/entrecote.jpg

Lunarstorm is teh shit

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org - Årets idiot 2004

Botten upp, resten i håret!

Bahnhof 100/100/Mb/s villafiber