Problem med nya spel, Hjälp mig snälla

Permalänk
Medlem

Problem med nya spel, Hjälp mig snälla

Innan installerade jag dragonshard, så när jag försökte starta det så krashade datorn, installerade om med en annan version, samma sak, jag tänke "okej, buggat spel".
Senare så installerade jag B&W2, så när jag försökte köra det, samma problem.
Irriterad till max, har gjort allt jag kunde komma på uppdaterat alla drivrutiner till både ljud(Realtek AC97) och grafikkort(GeForce N6600, nyinhandlat). Jag till och med uppdaterade min BIOS på moderkortet, jag är inget datorsnille, och jag behöver _hjälp_.

jag kommer inte på vad felet kan vara. Jag kanske ska beskriva vad som händer med. jag försöker starta .exe filen, det lilla fönstret som öppnas i windows dyker upp ("Black and White2"). Sen ska det gå in i helskärm och då får jag en blåskärm, som tvingar mig att starta om datorn, står
STOP 0x0000008E (0xC0000005, 0x8203FE22, 0xF29B79E4, 0x00000000)
påbörjar dumpning av fysiskt minne.
Dumpningen av fysiskt minne är klar.
jag vet inte om jag postar fel nu, men det verkade relevant här, och om det finns en tråd för detta redan så kunde jag inte hitta den.
all hjälp uppskattas, tack på förhand.

Permalänk
Visa signatur

Varge gång du spelar ut2003/2004 dödar Gud en cs-nörd!
Den som har sett mest anime innan han dör vinner!

Permalänk
Medlem

Det gjorde det dessvärre inte.

Permalänk
Medlem

Fråga: Vad köpte du B&W 2?

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Vilken WinXp version kör du?

Är ditt B&W2 ett warez är en av releserna nuked för winXp utan SP2.

Permalänk
Medlem

Umm, för det första, B&W2 är inte det enda spelet jag har haft problemet med, och jag drog ner en clonecd så man tycker att det borde funka.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

§7

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||