Permalänk
Avstängd

råd ang vattenkylning

Hej tänkte köpa vattenkylning främst för att kunna klocka mina komponenter mera. Mina krav är följande:

1.Billigt FAST INTE NÅ SKITMÄRKE
2.Kyla CPU, NB och Grafikort (6600gt) (socket754)
3.Kyla bättre än luftkylning som jag har nu idle: 40 load: 50
4.1 120mm Fläktradiator, orkar inte modda för att få plats med 2 osv.

Tack för folk som svarar!

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk
Avstängd

jag låvar dig att du får mer prestanda genom att köpa ny processor istellet för att köpa vattenkylning och ny cpu blir nog billigare.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
jag låvar dig att du får mer prestanda genom att köpa ny processor istellet för att köpa vattenkylning och ny cpu blir nog billigare.

ehm nej, eftersom att jag vill ha vattenkylning då det bla även är tyst. säg ett kit på 1000kr EHMMM det ger mig knappast en ny processor och om det skulle göra det så skulle det kosta mig 2000kr ny cpu och vattenkit = 2000kr lr säg 3000+ 1600kr+1000= 2600 och en liggandes cpu. lr ska man vara smart och helt enkelt köpa 1000kr + använda sin cpu för 700kr som presterar likvärdigt som en 3.8Ghz P4? njaa jag föredrar att vara smart aight.

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk
Avstängd

ok da jag kan väl hålla med dig.
jag har pricis gjort likadant som du ska göra.

mitt råd är att du köper ett kit och köper grafikkorts blocket separat.

gå in på ww.gtek.se dom har rätt billiga saker.
komplett.se har också.
bilteme.se har asbra slang att köpa.

mitt system ligger på 38 gradetr i idle o 43 i load.
på då kör jag med en dålig 80 mm fläkt till radeatron+kranvatten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doodeley
använda sin cpu för 700kr som presterar likvärdigt som en 3.8Ghz P4? njaa jag föredrar att vara smart aight.

En Sempron @2,4GHz presterar lika med en P4 3,8?

In your dreams dude.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spill
En Sempron @2,4GHz presterar lika med en P4 3,8?

In your dreams dude.

Hehe, jag reagerade också lite på det

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

likvärdigt med en 3.8 p4, jo visst...

för tusen spänn får du bara nått skitmärke om du ska kyla cpu, gpu och nb.

Visa signatur

vill ha: s12 430w, ati silencer, scythe ninja. då fan ska det bli tyst på fanskapet.

Permalänk
Medlem

Inte nödvändigt med NB kylning om du inte klockar som en galning! Sen joo eller hur att en Sempron presterar som en 3.8 p4! Visa mig det testet som visar det och det ska inte vara i quake 3 eller nått sånt skit som alla proppar får samma score i!

Permalänk
Avstängd

Jag har använt benchen ifrån Sisoftsandra, gemfört med folks cpumark mm mm . ni kan gärna få anklaga mig för lögnare lite mera så kanske jag tröttnar och laddar upp screens

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk
Medlem

Din lille lögnare, upp med lite prints nu. Klarar du SuperPi 1M under minuten kan du vara glad.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spill
Din lille lögnare, upp med lite prints nu. Klarar du SuperPi 1M under minuten kan du vara glad.

Haha Kör själv superPI på 35s