Permalänk

Datorn hittar bara ena stickan

Har Corsair TWINX1024-3200C2PRO minnen och den ena stickan vägrar datorn att hitta har testat alla minnes platser och alla möjliga kombinationer. Nu undrar jag vad det beror på är det ena minnet helt trasigt eller är det nåt annat fel. Jag har ett msi k8n neo4-fi mobo och använt antistat armband när jag byggde ihop datorn förutom en gång då jag flyttade på minnena

Permalänk
Medlem

Re: Datorn hittar bara ena stickan

Byt plats på minnena. Händer samma sak då? Om det gör det så är det inte fel på minnena utan snarare ditt moderkort.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlySprytan
Har Corsair TWINX1024-3200C2PRO minnen och den ena stickan vägrar datorn att hitta har testat alla minnes platser och alla möjliga kombinationer. Nu undrar jag vad det beror på är det ena minnet helt trasigt eller är det nåt annat fel. Jag har ett msi k8n neo4-fi mobo och använt antistat armband när jag byggde ihop datorn förutom en gång då jag flyttade på minnena

Permalänk

har testat alla möjliga kombinationer och båda minnena separat funkar me det ena minnet men inte me det andra tycker det är konstigt om det är fel på modekortet då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlySprytan
har testat alla möjliga kombinationer och båda minnena separat funkar me det ena minnet men inte me det andra tycker det är konstigt om det är fel på modekortet då

Om jag förstod rätt så fungerar de när du sätter i dem en och en, eller? Har du läst ordentligt i instruktionsboken så att de hamnar i rätt ficka båda två, om det är Dual Channel så måste de vara i rätt fick annars fungerar bara en av dem.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk

ursäkta min virriga svenska men det är bara en som funkar att starta med och den andra så piper bara datorn me.