Permalänk
Medlem

Åker till Kina

Ngn som vet var man kan köpa glow pads.

Nu har borsan åkt till kina. Vad är billigt i kina kom gärna med tips så att jag vet vad jag ska beställa . Tackar inte nej till tips på hemsidor med typ dom senaste tekniska grejerna.

Visa signatur

m4d3 by s4m31it0

Permalänk
Medlem

Kläder, fake grejer, spel , mat ^^

Permalänk
Hedersmedlem

Teknik är ingen höjdare i Kina om du frågar mig. Beror väldigt var man åker i självklart. Räknar du Hong Kong till Kina så kan du glömma föregånende uttalande.

Permalänk
Medlem

Tillhör inte Hong Kong Kina då?

Shanghai då?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Hong Kong tillhör väl kina sedan typ 7-10år?

Permalänk
Medlem

Peking, Shanghai och Hong Kong kan man nästa hitta allt man kan önska sig när det gäller elektronik, kanske inte riktigt lika mycket high-end grejer som Japan, men nära. Dock kan det vara svårare att hitta elektronikvaruhusen i Kina.

Bra för att ge klarhet, Hong Kong är en del av Kina.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru
Hong Kong tillhör väl kina sedan typ 7-10år?

Hong Kong har alltid tillhört Kina...även under den engelska "hyrtiden" så "ägdes" Hong Kong av Kina.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Hedersmedlem

Vi kommer lite ifrån ämnet nu men Hong Kong tillhör officiellt Kina nu, har för mig att UK lämnade över det i slutet på 90-talet. MEN Hong Kong är fortfarande väldigt långt ifrån Kina i praktiken. Kineser får inte åka till Hong Kong hur som helst. Dock får "HongKongare" åka till Kina. Dom har en egen valuta, väldigt många talar engelska (vilket man inte kan säga om Kina), kantonesiska är det officiella språket (inte enda stället i Kina, men Manadrin är det officiella språket i Kina). Man behöver t ex inte visum för att åka till Hong Kong, något som du VERKLIGEN behöver för att komma in i Kina.

Som belägg har jag att jag åkte runt i drygt en månad i Kina i sommras, innan jag drog vidare i Asien.

Det finns mycket elektronik, OTROLIGT stora varuhus osv. MEN dom är ungefär ett halvår-år efter Sverige när det gäller det som verkligen säljs. Så vill man ha något nytt är det inte så lätt att få tag på det.

Ipod = lika dyrt
PSP = Lika dyrt
Minnen, lite billigare men inte lika snabba och stora som i Sverige
CPU = se minnen.
osv...

MEN åker han till Hong Kong är det en helt annan femma så det beror helt på vart han ska. Shanghai har också en hel del.

Permalänk
Medlem

Elektronik är endast intressant om han åker till Hong Kong. Shanghai och Peking har väldigt fattigt utbud av datorprylar/elektronik. Och priserna är inte särskilt billiga jämfört med sverige

Visa signatur

Vatten kyler bäst