Permalänk
Medlem

Vilken fjärrkontroll har du till din HTPC?

ja i dessa kalla dagar så började jag förbereda mej för att gå i ide.
för att kunna göra det eller närmare bestämt kunna bli så bekvämsom möjligt att slippa lämmna den varma tv soffan.

kort och gott jag håller på med ett htpc projekt och sitter och ska börja testa lite olika program varor, men det är inte det min tråd ska riktigt handla om utan vilken fjärrkontroll som ska förgylla min vardag?

så gärna råd och tips på bra sådanna,

jag har kikat på microsofts egen.
den kan man så vitt jag har läst på om bara använda till windows media center? å om jag vill ha en annan program vara så måste jag även byta fjärrkontroll och det verkar ju lite drygt.

clasohlsons bydget variant för 200 pix
finns inte riktigt alla knappar och funktioner som jag behöver.

så vilken fjärrkontroll har du? och är den bra fungerar prima och gärna pris oxå? tipsa gärna om andra med.

//mvh eXa

Visa signatur

De två dator nördarna till varandra.
1. -Vilken av SCSI eller IDE diskar skulle du välja...
2. -Lungt SCSI det andra är ingen idee

Permalänk
Medlem

Jag kör med Windows egen i Meedio. Det funkar bra. Jag har även kört den med MCE och då funkar den ju ännu bättre iom att alla knappar utnyttjas.
Annars tycker jag du ska kolla upp Firefly-fjärren (Googlefras: "Firefly remote") som lovordas av många. Annars har du ju ATI's remote wonder 2 som ska vara bättre än 1:an.

Permalänk
Medlem

jag använder min dator som htpc också eller vad man skall säga o till den använder jag den fjärrkontrollen som man använder till windows xp media center..

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Avstängd

jag använder imon PAD.. riktigt fin fjärr...

Visa signatur