Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Recension av ASUS Extreme 7800 TOP

Permalänk
Melding Plague

Recension av ASUS Extreme 7800 TOP

<font style="font-size: 10pt"><b>Recension av ASUS Extreme 7800 TOP</b></font> <small class="small">tisdag 25 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Kristian</a></small><br>
<a href="http://www.xbitlabs.com" target="_blank">X-bit labs</a> har recenserat ASUS nya monsterversion av 7800 GTX. Kortet som ser ut att bli en dyr variant, kommer i en fullpackad förpackning med allehanda mjukvara och spel. Det bästa med kortet är dock att det redan från fabrik är överklockat till 486 MHz / 1350 MHz på kärna respektive minnen. Av denna anledning kunde faktiskt inte testexemplaret testklockas något ytterligare, men man får vad man betalar för.
<br />
<br />På kortet sitter en Arctic Silencer redan från början vilket hjälper till väl med kortets kylning. I recensionen som är på blygsamma 28 sidor avhandlas flertalet spel ur olika genrer och man testar i upplösningar från 1024x768 till 1600x1200, med och utan filter.
<br />
<br />Läs mer om monsterkortet hos <a href="http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/asus-en7800gtx..." target="_blank">X-bit labs</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

blygsamma 28 sidor

verkar vara mycket trevligt kort dock... efter 28 sidors betänkande...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

hehe det måste ju kosta en HEL del för asus kostar ju alltid lite mer än de övriga

Visa signatur

Har en fet ny dator

Permalänk
Medlem

Jag har tillräckligt för nästa Tiden med min PowerColor AGP X850XT-PE som go ettan i alla Spel med orginal Kylare över 40 Grade högst so 52 Grade.
Nu ska vi inte kasta Pengar i onödan,eller hur ??
....Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk

tycker xt kan slänga sig i väggen i det där testet.. inte en suck har den ju.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
tycker xt kan slänga sig i väggen i det där testet.. inte en suck har den ju.

fast det är ju ändå som att jämföra typ koenigsegg och Porche... visst är porchen slöare men det går nog så det räcker till iallafall
om man nu inte skulle ha en absurd mängd pengar att inte göra nått bättre med d.v.s.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

Enligt mig har Nvidia vunnit den här ronden. GTX'en ligger ju jämt med X1800XT'n i alla spel, sen har nvidia lanserat sitt GTX tidigare än ATI har lanserat sitt X1800XT. Nvidia har alltså vunnit

Permalänk

Trevlig läsning.

Sitter och väntar på ett nytt system med ett ASUS 7800GTX TOP.
Enda smolket i bägaren är att det är slut hos leverantörerna så det dröjer plågsamt länge.

Visa signatur

FT02 | Asrock Extreme4 | 2500K @ 4.6 GHz | NH-D14 | 16Gb G.Skill RipjawsX F3-12800CL7D-8GBXH | GTX 780 Ti | Intel 520/510 | Corsair AX850 | 2x Dell u2410

Permalänk
Inaktiv

Har inte det här kortet funnits ute ett tag redan?
Hur som helst, tack för tipset, ska bli kul att läsa.

Permalänk
Medlem

x1800xt kortet är ju klart bättre på många ställen när det kommer till AA och AF
dessutom är deras drivers garanterat långt från färdig tweekade

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker det är konstigt att X-bit labs inte har kunnat klocka kortet ytterliggare, för jag har sett att flera här på forumet har lyckats klocka det över 500mhz. :S

Permalänk

lite off topic, anledningen varför jag frågar det här just här e för att jag hittar ingen hjälp nån annanstans.

nån som har en mobil med MMS ?

det är så här att jag vill läga in mina egna låtar på min mobil så jag kan ha låten som ringsignal, men hur vettefan
nokia 6060.

har nån kabel till sin mobil som den personen kan skicka ett MMS meddelande til mig hade vart FETT snällt. med en låt som jag sjunger.

skriv priv tack

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
lite off topic, anledningen varför jag frågar det här just här e för att jag hittar ingen hjälp nån annanstans.

nån som har en mobil med MMS ?

det är så här att jag vill läga in mina egna låtar på min mobil så jag kan ha låten som ringsignal, men hur vettefan
nokia 6060.

har nån kabel till sin mobil som den personen kan skicka ett MMS meddelande til mig hade vart FETT snällt. med en låt som jag sjunger.

skriv priv tack

http://forum.sweclockers.com/forumdisplay.php?s=&forumid=56

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Världsrekord i offtopic

Visa signatur

jag är lyckligare än du. Jag är bra på poker...

Permalänk
Avstängd

Och dom körde ju inte med atis nyaste patch heller för den delen:-))
som gav runt 50% i boost:-)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Och dom körde ju inte med atis nyaste patch heller för den delen:-))
som gav runt 50% i boost:-)

Näää nu överdriver du va? Den gav 15-25% boost i två spel till X1k serien

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Näää nu överdriver du va? Den gav 15-25% boost i två spel till X1k serien

Och nu underdrev du lite va då den faktiskt gav en 21-36% ökning (i Q4)