Permalänk
Medlem

CoD 2

Tjenare

Vi har köpt liret från usa och nu tankat hem det.

Det finns en CTF server online nu på termin.sytes.net och om någon timma kommer det att finnas en S&D server på runk.sytes.net.

Båda servrarna står på 10/10 mbit piper.

Eftersom det är äkta licenser vi kör med vet jag inte om det går att köra med crackade licenser (det gjorde det inte i ettan och det bör det inte göra nu heller)

Nu är det bara till att inhandla liret och börja köra hårt gubbar!

Lika bra jag säger det nu med en gång. Snälla kom inte och säg att vi kör med crackade versioner för det är ÄKTA.

Happy hunting

Permalänk

Trevligt.

Permalänk
Medlem

Hur mycket kostar det att köpa online?

Visa signatur

Asus A8N-E | AMD64 x2 4400+ @ 2,48 | Corsair 2048MB PC3200 | Gainward GS 7800GTX @ 485/1400

Permalänk
Medlem

Vi har köpt det över disk... så det kostade 49 och 59 bucks

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bueto
Vi har köpt det över disk... så det kostade 49 och 59 bucks

Varför skrev du då att ni "tankat hem det"?

Permalänk
Medlem

Hmmm....

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Re: CoD 2

Citat:

Tjenare

Vi har köpt liret från usa och nu tankat hem det.

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Varför kommer det alltid såna här trådar när ett spel just släppts illegalt??

: )

Permalänk
Medlem

Ok för att göra det klart så har vi köpt spelet. Men fysiskt sett är det lite långt till usa så vi har bara tagit koden och så tagit hem den illegala kopian och där kört in vår legala kopia...

det måste väl vara ok?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ok för att göra det klart så har vi köpt spelet. Men fysiskt sett är det lite långt till usa så vi har bara tagit koden och så tagit hem den illegala kopian och där kört in vår legala kopia...

det måste väl vara ok?

Tveksamt.

Av nyfikenhet bara, varför skriver du om dig själv i plural? Alltså "vi har köpt spelet" och "vår legala kopia"?

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk

*Tråd låst*

....kommer det säkert stå snart. Att ens skriva ordet "crack" på sweclockers gör att ett pris sätts på ens huvud.

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hellspawn1

....kommer det säkert stå snart. Att ens skriva ordet "crack" på sweclockers gör att ett pris sätts på ens huvud.

Vad bra att det inte skrivits i denna tråd då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buck

Av nyfikenhet bara, varför skriver du om dig själv i plural? Alltså "vi har köpt spelet" och "vår legala kopia"?

därför att han är ett "schizo" ;)?

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är det den svenska avensjukan som gör att det alltid förekommer massvis med inlägg som frågar eller påstår att en annan medlem har en olaglig kopia av ett spel?

Är du osäker på om medlemmen har en nerladdad version ("warez"), använd länken "Rapportera" som finns i varje inlägg, låt moderatorerna avgöra och skriv ej i tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fe|ix
Är det den svenska avensjukan som gör att det alltid förekommer massvis med inlägg som frågar eller påstår att en annan medlem har en olaglig kopia av ett spel?

Är du osäker på om medlemmen har en nerladdad version ("warez"), använd länken "Rapportera" som finns i varje inlägg, låt moderatorerna avgöra och skriv ej i tråden.

ditto. P.S. Om han har köpt spelet och sen laddar ner det och använder den köpta CD-keyn så är det lagligt.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

tycker jag med.

en sak bara gubbar som e off topic men som ändå hör lite till ämnet..

varför släpps inte liret online oxå så man kan tanka hem det på en gång och betala med visa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse14
Om han har köpt spelet och sen laddar ner det och använder den köpta CD-keyn så är det lagligt.

det där har diskuterats fram och tillbaka mååånga gånger, o varje gång har man kommit fram till att det INTE är lagligt.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

funkar gf2 med spelet?

Permalänk
Medlem

varför inte då? måste man ha rätt cd eller dvd?

personligen tycker jag att det är kvittot som gäller och inget annat...

om man kör på en tankad version med rätt nyckel och man kan visa kvitto på detta är det helt i sin ordning.

kan inte tänka mig att pontén tycker annorlunda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hellspawn1
*Tråd låst*

palla leka moderator.

Permalänk
Medlem

det har också o göra med att man tankar hem en kopia av en CD/DVD som man inte får lov att kopiera från början. altså även om du inte gör något fel, så är kopian ändå olaglig efterssom man inte får lov att kopiera originalet från början!

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
det har också o göra med att man tankar hem en kopia av en CD/DVD som man inte får lov att kopiera från början. altså även om du inte gör något fel, så är kopian ändå olaglig efterssom man inte får lov att kopiera originalet från början!

Säkerhets kopia gäller väll? Plus att om han har en laglig CD-key så har han ju köpt det. Exempel; jag borde kunna få ladda ner en CD av Tiberian Sun därför att ena skivan gick sönder och jag äger ju det lagligt så på sätt och vis så är det som att få ersättning eller nått sånt.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Aja sak samma. Ja har betalt 59 bukkar (för min nyckel) och tänker nyttja den nu.

Det är jävligt kul också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse14
Säkerhets kopia gäller väll? Plus att om han har en laglig CD-key så har han ju köpt det. Exempel; jag borde kunna få ladda ner en CD av Tiberian Sun därför att ena skivan gick sönder och jag äger ju det lagligt så på sätt och vis så är det som att få ersättning eller nått sånt.

Säkerhetskopia och piratkopia man laddar ner är inte samma sak.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Avstängd

Om du har beställt det från USA hur kommer det sig då att du fått nyckeln redan? för jag tror väl inte dom öppnar spelet och ger dig nyckeln? du kan ju ändra ditt köp efter att du fått nyckeln då ju.
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Många som undrar med tanke på NÄR det kom illegalt, fast jobbigt med alla som bara är korta i tonen och ska klaga och påpeka massa saker. jag tror inte ni andra är så laglydiga heller så varför sabba för andra då?

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Jag har inte beställt det av någon butik lille mBr. Jag beställde det av en polares broder som läser där borta. Han har öppnat kartongen och skickat över nyckeln via msn.

Fan kom igen nu...

Permalänk
Medlem

Det går väl inte ens att köra på en legal server utan en legal licens. Så han måste ju självklart ha spelet.

Visa signatur

Levnadsstandarden i Sverige är numera så hög att endast ett fåtal når upp till den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slizer
Det går väl inte ens att köra på en legal server utan en legal licens. Så han måste ju självklart ha spelet.

Korrekt..

Permalänk
Medlem

Ingen som har det som har lust att slänga upp några fina screens?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM MEMBER // Waiting for Call Of Duty 2
Intel Pentium 64bit 3,4 ghz | 1536 Mb DDR2 (533 MHz) | 620 Gb 7200rpm SATA | GeForce 6800 256 Mb PCI-Express