Val av ADSL-leverantör - pest eller kolera?

Permalänk
Medlem

Val av ADSL-leverantör - pest eller kolera?

Ja, efter att BBB knullade mig så sitter jag utan ADSL. Första tanken var "aldrig mer BBB", men vad har jag att välja på?

- TDC och Adamo kan inte ge mig ADSL.
- Tele2 kan bara ge mig 512kbit vilket är alldeles för slött.
- Telia är inte ett alternativ av personliga skäl.
- Spray, kan förvisso ge mig 8 mbit men de har en 50GB/månad-spärr. Dessutom verkar de flesta vara mindre nöjda med spray om man får generalisera lite efter en sökning här på swec.

Vilka finns då kvar?! Jag bor i Sundbyberg/Stockholm.

jacob!

Permalänk
Medlem

Kan du få Comhem?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

tyvärr kan jag inte få comhem.

Permalänk
Medlem

Re: Val av ADSL-leverantör - pest eller kolera?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Narek
Ja, efter att BBB knullade mig så sitter jag utan ADSL. Första tanken var "aldrig mer BBB", men vad har jag att välja på?

- TDC och Adamo kan inte ge mig ADSL.
- Tele2 kan bara ge mig 512kbit vilket är alldeles för slött.
- Telia är inte ett alternativ av personliga skäl.
- Spray, kan förvisso ge mig 8 mbit men de har en 50GB/månad-spärr. Dessutom verkar de flesta vara mindre nöjda med spray om man får generalisera lite efter en sökning här på swec.

Vilka finns då kvar?! Jag bor i Sundbyberg/Stockholm.

jacob!

Av personliga skäl?
Du kan ju alltid kolla med glocalnet, annars får du väl sikta in dig på 56 kbit.

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

Jag glömde att glocalnet inte heller kan leverera till mig. Jag vill inte ha telia av samma skäl som jag inte vill ha BBB.

Permalänk
Medlem

Läs avtalet ordentligt ang. sprays 50 GB gräns.

3.5 Bredband 2000-tjänsten, Bredband 8000-tjänsten och Bredband 24-tjänsten är begränsad till en överföringsmängd, totalt mängd av uppladdat data och nedladdat data, på max 50 GB per kund per kalendermånad. Skulle överföringsmängden överstiga 50 GB för en enskild kalendermånad äger Spray rätt till att begränsa kundens nedladdningsmöjligheter och eller uppladdningsmöjligheter eller helt stänga av kundens tjänst.

Spray har alltså rätt till att begränsa kundens nedladdningsmöjligheter, behöver inte betyda att man gör det.
Vet dock med säkerhet att det ALDRIG har hänt.

Sedan så kan man nog inte heller ta vad folk på ett forum tycker om en ISP. Dom som det fungerar för gör ju inte sin röst hörd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rangwald
Läs avtalet ordentligt ang. sprays 50 GB gräns.

3.5 Bredband 2000-tjänsten, Bredband 8000-tjänsten och Bredband 24-tjänsten är begränsad till en överföringsmängd, totalt mängd av uppladdat data och nedladdat data, på max 50 GB per kund per kalendermånad. Skulle överföringsmängden överstiga 50 GB för en enskild kalendermånad äger Spray rätt till att begränsa kundens nedladdningsmöjligheter och eller uppladdningsmöjligheter eller helt stänga av kundens tjänst.

Spray har alltså rätt till att begränsa kundens nedladdningsmöjligheter, behöver inte betyda att man gör det.
Vet dock med säkerhet att det ALDRIG har hänt.

Sedan så kan man nog inte heller ta vad folk på ett forum tycker om en ISP. Dom som det fungerar för gör ju inte sin röst hörd.

Prova att sök på spray här på sweclockers, du får även positiva svar men övervägande negativa.

Permalänk
Medlem

Ja, men dom flesta som gillar Spray skriver det inte... själv är jag toknöjd med mitt Spray 8 MB

Permalänk
Medlem

Visst vissa har problem och det uppkommer på detta forum och andra, dels för att detta är inget "oj gu va bra dessa var dom skall ni skaffa forum" utan snarare "hjälp jag har problem nån som vet va jag kan göra?" forum.

Jag har spray och är väldigt nöjd.

Visa signatur

ASUS PRIME X570-P - Ryzen 3600x - Gigabyte 5700xt gaming OC - 16gb G.skill 3200MHz CL 16

Permalänk
Medlem

Notera att Spray oftast kör via Telia.

Permalänk

Vattenfall ska vara bra, de är väldigt små vad jag förstår. Så frågan är om de kan leverera till dig, men ta en koll i alla fall.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Tyvärr levererar inte vattenfall hit. Verkar bli Spray.

Permalänk
Medlem

http://www.alltombredband.se du kan ju kika lite där..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

<3 BBB.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk

NEEEEEEEEEEEEJ

STOP OCH BELÄGG....

Aldrig Spray för guds skull, det är nästan värre än Telia och BBB tillsammans.

Kass utrustning, downtime minst ett par ggr om dagen om man bor i mindre ort.

Skaffade Spray till morsan, ticl och med hon blev förbannad på skiten, dessutom är dom ruggigt elaka i kundtjänsten och gör att för att skinna dig på pengar.

Adamo eller någto annat? men inte Spray.

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk

Bor oxå i Sundbyberg å de verkar vara glest med ADSL här...
Jag hade bara Telia å BBB å välja mellan (ville ha minst 8 mbit), å då valde jag mellan 8-10 dagars leveranstid(Telia) eller 5-8 veckor(BBB). Behöver ja säga att valet blev ganska lätt...

Visa signatur

Dator [ MacBook Pro 13" late 2016 nTB | Core i5 6360U | 8GB RAM | 256 SSD ]
HTPC [ Apple TV (4th gen) 32GB ]
Mobil [ Nexus 6P 32 GB ]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nog för att du inte gillar telia men jag kan garantera dig att du skulle vara mer nöjd med en tjänst från dom än från spray.

Permalänk
Inaktiv

Denna sida visar vad folk som har Sprays ADSL tycker.

http://www.cint.se/Sweden/asp20/Leaf.asp?id=95841

Permalänk
Medlem

Personligen så sitter jag på spray, men jag tycker att de är fruktansvärt dåliga på det dem gör.

Jag har bara haft strul från början till slut med dem.
Ända andledningen till att jag sitter kvar hos dem är för att ingen annan kan leverera till mig.

1. VÄLDIGT lång svarstid via telesupport eller fakturafrågor (nästan 1h!)
2. Får ringa och tjata. (Fick fel faktura belopp 4 mån i rad)
3. Nätet går ner när de känner för det. (driftfel säger dem)
4. Dyrt! (0.5 mbit = 340:-/mån)

Kan du välja något annat än spray så gör det! Finns inget annat så ha dem istället för 56k!

Visa signatur

xciso

Permalänk
Medlem

Jo välj den du tycker verkar vara bäst för just dig.

Visst klart att det kan vara telekö, kan det hos alla supportsvar.
Men upp till en timma tror jag inte på inte ens under faktura perioder då det vanligtvis ringer in sjukt mycke folk till alla supportsvar.

Problem kan alla drabbas av oavsätt ISP.
Mitt råd är att ring in till div kundtjänster och snacka med dom, dom du tycker verkar trevligast och bäst tar du, så skulle jag iaf gått tillväga.

Lycka till med sökandet

Visa signatur

ASUS PRIME X570-P - Ryzen 3600x - Gigabyte 5700xt gaming OC - 16gb G.skill 3200MHz CL 16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Runsy
Jo välj den du tycker verkar vara bäst för just dig.

Visst klart att det kan vara telekö, kan det hos alla supportsvar.
Men upp till en timma tror jag inte på inte ens under faktura perioder då det vanligtvis ringer in sjukt mycke folk till alla supportsvar.

Problem kan alla drabbas av oavsätt ISP.
Mitt råd är att ring in till div kundtjänster och snacka med dom, dom du tycker verkar trevligast och bäst tar du, så skulle jag iaf gått tillväga.

Lycka till med sökandet

Nu är det så att jag har ringt SÅ många gånger till spray och det är ALLTID väldigt lång telekö.
Givetvis vet jag att nätet kan gå ner för alla leverantörer men jag tycker att det går ner VÄLDIGT ofta (för mig iaf)

Visa signatur

xciso

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Runsy
Jo välj den du tycker verkar vara bäst för just dig.

Visst klart att det kan vara telekö, kan det hos alla supportsvar.
Men upp till en timma tror jag inte på inte ens under faktura perioder då det vanligtvis ringer in sjukt mycke folk till alla supportsvar.

Problem kan alla drabbas av oavsätt ISP.
Mitt råd är att ring in till div kundtjänster och snacka med dom, dom du tycker verkar trevligast och bäst tar du, så skulle jag iaf gått tillväga.

Lycka till med sökandet

Du har inte varit kund hos bostream va? 1h och 45 m är rekordet där. TAKE THAT!

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem

Spray är ju i stort sett ett billighetsalternativ från Telia, så i så fall skulle jag ju köra på Telia.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Jag har haft telia i ungefär fyra år nu utan några större problem.
Det enda som har varit problem är nu när jag gick upp till 24/1 och de lovade ett ADSL-2+-modem utan extra kostnad. Det kom inte förrän jag stötte på dem om det.
Telefontiderna har väl någon gång varit i längsta laget, men å andra sidan har jag ju inte stött på några större problem. Under tiden som varit så har jag uplevt två driftavbrott och de var då inte särskilt långa.

Visa signatur

/ Assar