Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

pled-connector tar upp för mycket plats(antec sonata 2+asrock dual sata2)

Permalänk
Medlem

pled-connector tar upp för mycket plats(antec sonata 2+asrock dual sata2)

Bygger ihop min dator, så märker jag plötsligt att Antec-chassits pled-connector tar upp 3 platser, där den mittersta är tom, medans det på asrock-mobot inte finns nåt tomrum i mitten utan + och - sitter precis bredvid varandra
vad göra?

Visa signatur

Sony Vaio EB1M1E - 15,5", Intel Core i3 330m, 4 GB DDR3 RAM, 500 GB 5400rpm HDD, ATI Radeon 5650 1GB

Permalänk
Medlem

pled connector? Vad menar du? (har ett Sonata 2 och kanske kan hjälpa dig om du preciserar lite)

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GurkGager
pled connector? Vad menar du? (har ett Sonata 2 och kanske kan hjälpa dig om du preciserar lite)

pled är no förkortining av Power LED (lysdiodien som är tänd när datorn är igång).

Kolla om det inte finns två ställen att koppla in PowerLEDen på på moderkortet, har sätt att det finns på vissa.

Permalänk
Medlem

Har fixat det här, bara att flytta en av kablarna till mittersta hålet... tyvärr fungerar inte datorn

Visa signatur

Sony Vaio EB1M1E - 15,5", Intel Core i3 330m, 4 GB DDR3 RAM, 500 GB 5400rpm HDD, ATI Radeon 5650 1GB

Permalänk
Medlem

Dra ur alla grejer du inte MÅSTE ha...Eftersom du pratade om strulig Pled kontakt så...Kopplar man ngt fel så kan det bli strul, men "tyvärr fungerar inte datorn" säger inte så mycket... Mvh bogey

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Dra ur alla grejer du inte MÅSTE ha...Eftersom du pratade om strulig Pled kontakt så...Kopplar man ngt fel så kan det bli strul, men "tyvärr fungerar inte datorn" säger inte så mycket... Mvh bogey

Alltså, jag har gjort en annan tråd om det, så den här kan få dö

Visa signatur

Sony Vaio EB1M1E - 15,5", Intel Core i3 330m, 4 GB DDR3 RAM, 500 GB 5400rpm HDD, ATI Radeon 5650 1GB

Permalänk
Medlem

powerled-connectorn får du klippa av på mitten för att få den till att passa (och funka främst).

Visa signatur

mm, just de!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av guppgupp
Alltså, jag har gjort en annan tråd om det, så den här kan få dö

är ju bra att du själv erkänner regelbrott?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru
är ju bra att du själv erkänner regelbrott?

Eh, va? Hittar inget i reglerna som förbjuder mig att skriva två olika trådar om två olika saker?

Citat:

powerled-connectorn får du klippa av på mitten för att få den till att passa (och funka främst).

Jag har flyttat en av kablarna in i det mittersta hålet, borde inte det funka? Lampan lyser iaf.

Visa signatur

Sony Vaio EB1M1E - 15,5", Intel Core i3 330m, 4 GB DDR3 RAM, 500 GB 5400rpm HDD, ATI Radeon 5650 1GB

Permalänk
Medlem

Då PLED:en inte är något annat än en lysdiod som tänds när MoBo:t får ström, så gäller det bara att få plus till plus och minus till minus, hur du gör det spelar mindre roll så länge du kopplar det på därför avsedd plats..

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G