Permalänk

Behöver jag uppdatera bios?

Hejsan alla glada!

Har ett A8N-Sli deluxe, AMD 64 3500+, 1024 mb minne och ett X800Xl

Undrar nu om det är värt att upgradera bios (har original nu) för jag fick bara 3800p i 3dmark 05 när jag testade. Får inte heller känslan av att datorn presterar max...

Så, ni som har detta mobo, hur har ni gjort??

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Medlem

alltid värt o uppgradera..fixar oftast en massa buggar mm..
sen är det så lätt med Asus update som fixar det av själv med en knapp tryckning..

Permalänk

Ok...detta med asus update har jag missat. Hur funkar det?? Inget som kräver en diskettstation hoppas jag...

Kan någon vänlig själ förklara hur det går till, samt om det finns risker med att uppdatera?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk

Helt suveränt BIOS-flash verktyg som du kör fr Windows.
Ladda ner senaste BIOS lokalt från asus. Kör sedan programmet o välj uppdatera från fil eller vad det står. Sedan klart. Glöm inte uppdatera chipset-drivarna först bara.
Antar att du har programmet annars laddar du klart även det från asus.

Permalänk

Ok... jag har laddat ned allt jag behöver nu verkar det som. Ryker filsystemet om man inte uppdaterar chipset-drivaren först eller??

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funkificator
Ok... jag har laddat ned allt jag behöver nu verkar det som. Ryker filsystemet om man inte uppdaterar chipset-drivaren först eller??

Japp,det kan du lita på. Men det är ingen ko på isen. Det går fint att göra en recover från skivan du fick med moderkortet då... Men uppdatera chipset-drivarna så slipper du ju testa det. GL

Permalänk

Tack för alla svar grabbar! Operationen utfördes på ett lyckat sätt! Nu återstår att se om man tjänat nåt på detta, förutom förmodad ökad stabilitet!

Tack gubbs!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)