Alternativ till Daemon tools (Windows Vista)

Permalänk
Medlem

Alternativ till Daemon tools (Windows Vista)

Nu har aven jag installerat windows vista, men hur klarar man sig utan deamon tools?? har sökt och letat men inte hittat någe som jag gillar.
vet att det är fler som har samma problem.

Hur löser vi detta??

Visa signatur

:: AMD winchester 3200+ @ 3800+ :: Zalman 7700 AlCu :: Thermaltake Xaser V Blue Damier :: DFI LanPatry UT :: Hiper 580W :: Power Color x850XT :: Kinston Hyper X 2x512mb @2-3-2-6-1T 2,3v :: Razer Diamondback :: 3Dmark 01 :: 25210p 03 = 12492p :: 05 = 6130 ::

Permalänk
Medlem

Alcohol 120% ?

Permalänk
Avstängd

Alcohol, isobuster?

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem

Alcohol 120% äger totalt!
/jag.

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Medlem

måste testa
finns den i alcohol eller isobuster i 64bitars version???

kan inte installera alcohol, får någe reg error + någe annat error.

Visa signatur

:: AMD winchester 3200+ @ 3800+ :: Zalman 7700 AlCu :: Thermaltake Xaser V Blue Damier :: DFI LanPatry UT :: Hiper 580W :: Power Color x850XT :: Kinston Hyper X 2x512mb @2-3-2-6-1T 2,3v :: Razer Diamondback :: 3Dmark 01 :: 25210p 03 = 12492p :: 05 = 6130 ::

Permalänk
Medlem

Det finns inget vettigt emuleringsprogram ännu till x64 vad jag vet, alltid nåt som saknas :/ Men dom håller ju på med en x64 version av Daemon Tools, men deras veckor har en förmåga att bli månader tyvärr.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Finns Vista ute på handel nu?

Men till trådmakaren.
Hör annars med Microsoft kundsupport vad dom har för tips och ideér.
Dom bör väl kunna säga vilket program som är anpassad till Vista,tycker man.

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk
Medlem

Vista är en beta, inga program har support för det

Lev med det.

Permalänk
Medlem

Mitt Daemon Tools Fungerar till Vista... Vet inte varför :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalesa
Mitt Daemon Tools Fungerar till Vista... Vet inte varför :S

du kör 32-bitars versionen, och eftersom Daemon Tools använder sig av en standard WDM drivrutin så funkar det självklart ..

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem

Vista finns i både 32- och 64-bitars versioner. Det är bra att ange vilken ni menar.

Permalänk
Medlem

Vad jag vet blev 64-bitarsversionen färdig för ett tag sedan.

http://www.daemon-tools.cc/dtcc/download.php?mode=ViewCategor...

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

som blunden sager, det finns en 64 bitars verre av daemon tools. den använder jag just nu till x64. funkar finemang

Permalänk

När kommer det riktiga Vista ut?

Visa signatur

Team Enorma ET - Doing it with or without you!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enorma Ulven
När kommer det riktiga Vista ut?

Nästa höst, antagligen runt sept-nov. RTM är 31 aug enligt Microsoft.

Permalänk
Medlem

lite halvt o/t, men vad är det som gör att x64 är bättre än 32?
går operativsystemet fortare eller? (gäller det även spel?)

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Nästa höst, antagligen runt sept-nov. RTM är 31 aug enligt Microsoft.

Ah okej
Dock vet man ju som sagt hur det är med Microsoft

Men du kanel som har koll på allt och alla
Är beta versionen av Vista gratis? Vart får man tag i den?

Visa signatur

Team Enorma ET - Doing it with or without you!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enorma Ulven
Ah okej
Dock vet man ju som sagt hur det är med Microsoft

Men du kanel som har koll på allt och alla
Är beta versionen av Vista gratis? Vart får man tag i den?

Det kommer bli publika betor fr.o.m en bit in på nästa år. Egentligen skulle det redan ha kommit en publik build nu i december, men Microsoft dröjer lite.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Det kommer bli publika betor fr.o.m en bit in på nästa år. Egentligen skulle det redan ha kommit en publik build nu i december, men Microsoft dröjer lite.

Okej
Tänkte mest på att han redan hade det.
Men det är altså att vänta som gäller.
Tack för snabbt svar!

Visa signatur

Team Enorma ET - Doing it with or without you!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enorma Ulven
Okej
Tänkte mest på att han redan hade det.
Men det är altså att vänta som gäller.
Tack för snabbt svar!

Det har kommit en för länge sedan. Det kommer dock regelbundet nya builds för betatestare. Dessa har ofta en tendens att leta sig ut på internet. Vet inte om de räknas som piratkopior eller inte, men det kan tänkas att så är fallet.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blunden
Det har kommit en för länge sedan. Det kommer dock regelbundet nya builds för betatestare. Dessa har ofta en tendens att leta sig ut på internet. Vet inte om de räknas som piratkopior eller inte, men det kan tänkas att så är fallet.

Det har inte kommit någon publik build än, nej. De som cirkulerar på fildelningsnätverken är piratkopior eftersom de är licensierade endast för respektive MSDN-user.

Permalänk
Medlem

Funkar det du kör då? Jag kör på win xp x64 nu men funderar på att dra in vista på min andra disk, vore lite kul att testa.

Är det stabilt och så? pallar inte me 1000buggars system. inte efter jag skulle installera win98 på server...... åhhh du hämska mardröm.

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sammex
Funkar det du kör då? Jag kör på win xp x64 nu men funderar på att dra in vista på min andra disk, vore lite kul att testa.

Är det stabilt och så? pallar inte me 1000buggars system. inte efter jag skulle installera win98 på server...... åhhh du hämska mardröm.

Anledningen till att MS dröjer med publik beta lär vara att det inte är tillräckligt stabilt än... Alla nya funktioner finns heller inte implementerade än. Vad jag läst ska Vista snart låsas för ytterligare funktioner och istället ska arbetet läggas på buggfixar, optimeringar etc.
Räkna med att den publika builden kommer ha de flesta nya funktionerna och ändå vara "stabilt", om än inte optimerat för alla konfigurationer och fullt utbyggt.

Färskaste infon:

Citat:

While Microsoft had previously promised to release Windows Vista Beta 2 to the public via its Web site, the company is now only saying that it will likely release a future build, possibly at future CTP, to the public. That release will happen sometime in the first half of 2006. Sullivan, however, wasn't so specific. "In previous releases, we've also, at some point in the process, as we get closer to RTM, done a customer preview program where anybody, without signing up, can get the code," he said. "So one might assume that we're doing something similar with Windows Vista."

Låter inte riktigt 100 % direkt.

Citat:

OK, so here's where we're at. Microsoft will ship Windows Vista December CTP release this week, a feature complete Vista version by the end of the month, and a feature complete CTP by January or February 2006. Vista Beta 2 is up in the air, but we can look forward to near monthly builds of Windows Vista throughout 2006, I was told.

"We're on track to have Windows Vista on new PCs by next holiday season, which is important to a lot of our partners," Sullivan said. "And of course those are the expectations we set. We also want the quality of this release to be very, very high. So we're optimizing for the latter [quality] and driving towards the former [a late 2006 release date]."

Hm, kanske inte rätt tråd vi håller till i heller...