Permalänk
Medlem

Nybörjare. Hur gör man?

Helt nybörjare, vill veta hur man klockar graffet och cpu.
Hur går det till? har tänkt mig en nya data nu...så tänkte om det va enkelt så kanske man kunde försöka...hjälp vore uppskattad...tack!

Visa signatur

eDz

Permalänk

testa SÖK!!!!! sedan kan du leta lite på INTERNET TYP GOOGLE!!!

Sedan är de ju jävligt bra att veta va du har för processor och särkilt grafikkort!!!!

men för att vara snäll kan jag ge dig lite hjälp.
för grafikkortet ladda ner antingen ATITOOL eller RIVATUNER.
antar att du fattar att atitool ENDAST funkar till ati....

och processorn orkar jag inte förklara nu, men i princip höj fsb nårra mhz i taget o testa hur den funkar blir den typ cp ostabil o låser sig osv höj volten. bara så du vet så klockas minnerna också när du höjer fsb men om du inte vill de lr har dåliga minnen använd divider (SÖK OM DU INTE VET VA DET ÄR).. osv osv..

Permalänk
Medlem

Jaså du har tänkt dig nya 1or och 0or?

Visa signatur

En TB borde räcka för alla.

Permalänk
Medlem

Orka vara kaxig. Det var bara en fråga. Tänkte om det fanns någon sjysst som ville förklara...

Visa signatur

eDz

Permalänk

mm och jag va schysst o förklarade men du fattade väll inte...
aja jag orkar inte förklara närmare hur man klockar processorn, men för grafikkortet ladda ner nått utav de programen har du nvidia kort måste du ha rivatuner för att atitool inte funkar till nvidia kort.. Sen höjer du typ 10mhz på gpu i taget tills du får artifakter i typ 3dmark, sen när du får de sänker du 10mhz och så är gpun klar,

för minnerna gör du precis samma sak. sedan om du vill voltmodda o hålla på är ju en annan story. men du ska nog lära dig lite grunder först..

du vet överklocka är inte så simpelt som de kanske verkar...

Permalänk
Medlem

du kan ju söka.. finns säkert 500trådar om klockning!!

Permalänk
Medlem

Läs FAQ dessutom! Det första man gör innan man frågar något. Sen kan du komma tillbaka och fråga, om det är nåt du inte förstår.

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Medlem

Finns några enkla regler gällande detta .
LÄS :

Innan du postar
För att undvika att samma frågor och diskussioner upprepas om och om igen:
§2.1 Läs den F.A.Q. som finns i varje forum innan du ställer frågor.
§2.2 Använd sökfunktionen. Din fråga kan mycket väl redan vara ställd och besvarad av någon annan.

Visa signatur

Antec P180: - i5 4690K : - HyperX Savage 16GB 1600MHZ XMP : -ASUS Z97-P : - Corsair 520W : - 2x2TB HDD

Permalänk

det är inte så enkelt att förklara hur man överklockar för en person som till synes inte vet ett piss om det. Du får skaffa dig baskunskaperna i de hundratals trådar som redan tar upp det här ämnet.
Det du frågar är som om du skrev "Hej! Jag tänkte skriva en bok. Hur gör man?"