Permalänk

Använda skärm från bärbar dator?

Jag och en kompis håller på ed att bygga ett dator chassi som ska se ut som en traktor, det ska vi göra som projekt arbete är det tänkt, och jag har en fråga:
Jag har en gamal bärbar dator om inte fungerar men jag vill använda skärmen som framruta och hur gör jag om den lilla kontakten i den bärbara datorn till en vga kontakt?

(Kommer att skicka in bilder då den är klar)

Visa signatur

[TT Shark][Traktor Datorn]

Permalänk

SÖK!

det är svindyrt med en sån adapter.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Bättre topic kanske.

Permalänk
Geeks
SweClockers

*Rubrik redigerad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Det är ingen ide, enligt dom andra 100 trådarna så kostar det mer än vad det gör att köpa en ny TFT.

Visa signatur

WS: AMD Opteron 144 - Asrock 939dual - 1,5GB RAM - 80Gb - ATi X800GT 256mb - Antec Trueblue 480w - Antec SLK3000B
Server: AMD Athlon XP 2500+ - MSI KT4 Ultra - 1.5GB DDR RAM - 80+80gb i Raid 0 - Win2003

Permalänk

Måste man köpa en adapter då? kan man inte koppla om lite själv?

Visa signatur

[TT Shark][Traktor Datorn]

Permalänk

Jag är inte så insatt. men troligen är det inte samma sorts Data som används i Vanliga TFT/CRT skärmar.. dessutom ser ju sladdarna rättså mysko ut.. (iaf dom i min laptop)

Visa signatur

WS: AMD Opteron 144 - Asrock 939dual - 1,5GB RAM - 80Gb - ATi X800GT 256mb - Antec Trueblue 480w - Antec SLK3000B
Server: AMD Athlon XP 2500+ - MSI KT4 Ultra - 1.5GB DDR RAM - 80+80gb i Raid 0 - Win2003

Permalänk
Sötast

Jag har själv ställt samma fråga nån gång i tiden tror jag...

Iallfall svaret jag fick då var att Skärmen i en laptop styrs av antingen CPUn i laptopen eller via ett chipset.

Just därför kan man inte bara sno skärmen å koppla den bäst man vill som med andra skärmar. Och nej, det finns ingen metod till "tjuvkoppling"

Köpa en LCD skärm verkar vara ända möjligheten.

Permalänk

Okej....men budgeten till prjektet är inte så stor så.. är det någon som har en adapter till övers eller möjligtvis en gammal LCD eller TFT skärm som dom skulle kunna tänkas säljas?

Visa signatur

[TT Shark][Traktor Datorn]

Permalänk
Medlem

kolla marknaden eller blocket. där brukar det finnas billiga saker.

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey

Permalänk
Sötast

Bonde, en billig LCD skärm är billigare än adaptern så att du vet

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord.Bonde
Okej....men budgeten till prjektet är inte så stor så.. är det någon som har en adapter till övers eller möjligtvis en gammal LCD eller TFT skärm som dom skulle kunna tänkas säljas?

Köp & Sälj fixas i marknad, inte i forumet.

http://marknad.sweclockers.com/

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Men skullle man inte kunna bygga en sådan adapeter med hjälp av en ritning?

Visa signatur

[TT Shark][Traktor Datorn]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Till hemmabion: ASRock 3D Vision 156B + SSD
Stationära: Dell Inspiron 580 MT
Bärbara: Sony Vaio VGN-AR51J
I skrubben: Asus P5AD2 Premium, P4 3.2GHz, 2048MB DDR2, XFX GeForce 7950GT m.m

Permalänk

tack, har sökt men inte hiittat får öva mer på det

Visa signatur

[TT Shark][Traktor Datorn]