Dagens erbjudande från Datorbutiken, prisvärt?

Permalänk

Dagens erbjudande från Datorbutiken, prisvärt?

Hejsan!

Jag är ganska grön och noobig på hårdvara, för att uttrycka mig lite l337.

Mitt projekt just nu är att införskaffa delarna till en ny dator och bygga ihop denna (min totalbudget ligger på 10000kr). Datorn skall användas för spel och "kontorssysslor".

För spelens skull så behöver jag ju ett trevligt grafikkort. Tycker ni att det är ett bra erbjudande från Datorbutiken.com idag? Erbjudandet finns på [url http://www.datorbutiken.com/b2b/datasheet.php?artId=POVPCX78G...] och gäller endast idag (det vill säga några timmar till).

Är det olika kvalité och prestanda på GeForce 7800GT från olika tillverkare? (Finns ju från Gigabyte också mfl) I erbjudandet så får man då alltså ett GeForce 7800GT från Point of View för 2476 + frakt.

Tror ni att kortet ovan låter väldigt mycket? Skulle helst vilja bygga en relativt tyst dator. Och om man köper något sådant där "cooling" kit, vilket rekommenderar ni då? Och gäller garantin om man använder ett sådant istället för orginalfläkten?

Det blir då 7500 kr kvar för resten av datorn. Då min budget är "aningen" begränsad så kanske jag skulle satsa på ett lite sämre grafikkort som man kan köpa billigare? Och i så fall, vilket?

Stort tack för att du tagit dig tid att läsa ända hit!

God jul i förskott och vänliga hälsningar,
Kent

Visa signatur

Det här är inte en automatisk signatur. Jag trivs bäst med att skriva den manuellt varje gång.

Permalänk
Avstängd

skojja billigt kort

Permalänk

Okej, du tycker det är prisvärt alltså? Någon mer som har en åsikt?

Visa signatur

Det här är inte en automatisk signatur. Jag trivs bäst med att skriva den manuellt varje gång.

Permalänk
Medlem

Det är mkt billigt tycker jag. Satsa på det.. Komplett hade en kampanj, där dom skrev fel pris på ett xfx 7800GT, för 2795kr. Det var nog lite mer prisvärt, eftersom det var bättre kylning på det tror jag, och det var ett mkt stilfullt kort, svarteloxerade metalldetaljer bland annat.. iallafall, det är nog ett kort du kan satsa på, du kommer nog ej ångra dig!

EDIT: ser nu att det är exlusive moms, de ska kosta 3095kr.

Permalänk

Vad tror ni om kylningen på det kortet i erbjudandet då? Vill inte ha en dator som låter så mycket helst. Bör jag "byta" kylning i så fall? Ryker garantin då? Och vad ska jag i så fall komplettera med för extra kylning?

Visa signatur

Det här är inte en automatisk signatur. Jag trivs bäst med att skriva den manuellt varje gång.

Permalänk
Medlem

Det är väl utan moms va? .. eller är jag ute och cyklar nu?

Visa signatur

This is a sign.

Permalänk
Avstängd

med moms snacka billigt ... hade ja ej köpt med ett kort redan skulle ja köpa det direkt... men ja gillar mitt 7800gtx hehe,,,

Permalänk

Aha.. Ja det var det!!!

Priset inklusive moms blir då istället 3095 kr. Då kanske det inte är så bra?

Visa signatur

Det här är inte en automatisk signatur. Jag trivs bäst med att skriva den manuellt varje gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonaldEKnuth
Aha.. Ja det var det!!!

Priset inklusive moms blir då istället 3095 kr. Då kanske det inte är så bra?

Det är fortfarande billigt pris för ett GeF 7800GT med dess prestanda och du borde satsa på det Andra 7800GT kort kostar 3500 och uppåt så satsa på detta kort.

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem

Det kommer nog en hel del mer grafikkorts erbjudande i kompletts och datorbutiken.coms julkalendrar

Permalänk
Citat:

du borde satsa på det

Ja det låter ju onekligen bra. What to do, what to do... gaaah..

Citat:

Det kommer nog en hel del mer grafikkorts erbjudande i kompletts och datorbutiken.coms julkalendrar

Ja det är ju lätt att tro det ivf. Men tänk om det här var det bästa erbjudandet? Logiskt sett så borde dom ju ha ett kanonerbjudande på julafton, eller?

Jag är ju ute efter en helt ny dator egentligen. Kanske kommer ett superpris på ett datorpaket som har ett 7800GT i som grafikkort. Väldigt svårt att veta vad man skall göra.

Visa signatur

Det här är inte en automatisk signatur. Jag trivs bäst med att skriva den manuellt varje gång.

Permalänk
Medlem

det borde komma minst ett 7800 gt till i någon av kompletts & db:s kalendrar, + att priset sjunker på grafikkort nu så det borde bli billigare. Man kanske kan få ett billigt 7800gtx om ett par veckor i en av luckorna. BTW så ska jag oxå bygga en speldator för ca 10 lakan, har sneglat ganska mycket mot tyska internet butiker, det blir inte jättemycket billigare per komponent men på ett system för 10000 så tjänar du runt 2000 inkl frakt.

Permalänk
Citat:

har sneglat ganska mycket mot tyska internet butiker, det blir inte jättemycket billigare per komponent men på ett system för 10000 så tjänar du runt 2000 inkl frakt.

Skulle personligen aldrig våga köpa från Tyskland. Vet inte vilka konsumentköplagar som gäller där och kan inte tyska. Men hoppas det går bra för dig!

Visa signatur

Det här är inte en automatisk signatur. Jag trivs bäst med att skriva den manuellt varje gång.

Permalänk
Medlem

helt sjukt billigt, köp det om du ska ha ny dator.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

sugen undrar om det går att köra sli med mitt xfx

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk

Jag köpte det!

Visa signatur

Det här är inte en automatisk signatur. Jag trivs bäst med att skriva den manuellt varje gång.

Permalänk
Medlem

jag har också beställt det idag, till min polares system. Köpte också en NV Silencer 5 (Rev. 3) hoppas bara det är bra grejjer....

Visa signatur

:: AMD winchester 3200+ @ 3800+ :: Zalman 7700 AlCu :: Thermaltake Xaser V Blue Damier :: DFI LanPatry UT :: Hiper 580W :: Power Color x850XT :: Kinston Hyper X 2x512mb @2-3-2-6-1T 2,3v :: Razer Diamondback :: 3Dmark 01 :: 25210p 03 = 12492p :: 05 = 6130 ::

Permalänk

Det ser ut att vara lugnt för dom som "inte hann med", nytt datum sedan 3 timmar och samma pris på kortet ännu.

Visa signatur

Det här är inte en automatisk signatur. Jag trivs bäst med att skriva den manuellt varje gång.