xbox spel alá Zelda till N64?

Permalänk

xbox spel alá Zelda till N64?

Tjenare!
Nu e de jule tider och de e dags att börja önska spel till krysslådan!
Vi snackar om ett VANLIGT xbox... INTE 360...

Men spelen ja vill ha är i stil med Zelda till N64...

Eller skräck spel som Projekt Zero 2...

De e såna spel som ja gillar!

Så nån som känner sej uppmanad att skriva ner några spel?

Vore jätte snällt!

MvH/Micke

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Silent Hill kanske?
The Thing är också rätt mysigt.

Visa signatur

,

Permalänk
Medlem

fable?

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

dj_labbo: Varning köp inte SH vad du änn gör om du vill ha skräck, sämmre skräckspel får man leta efter och gillade du Project Zero 2 så lär SH vara som att gå runder på ett Zoo. Det närmsta spelet till Zelda: OoT du kan komma skulle nog faktiskt vara PoP spelen men sen så vet jag inte riktigt vad det finns för några äventyrsspel till Xbox heller.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Beyond good and evil. Ruskigt välgjort och bra spel som är i stil med Zelda: OOT.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
dj_labbo: Varning köp inte SH vad du änn gör om du vill ha skräck, sämmre skräckspel får man leta efter och gillade du Project Zero 2 så lär SH vara som att gå runder på ett Zoo. Det närmsta spelet till Zelda: OoT du kan komma skulle nog faktiskt vara PoP spelen men sen så vet jag inte riktigt vad det finns för några äventyrsspel till Xbox heller.

Alla har vi olika smak.

Jag njöt av att köra igenom Silent Hill.
Det gjorde också recensenten hos IGN som gav spelet 8.2 utav 10.

http://xbox.ign.com/articles/166/166240p1.html

Visa signatur

,

Permalänk
Medlem

Scoc: Jo jag har sett att många ger det riktigt fina betyg men jag förstår inte varför men jag skulle nästan tro att grafiken ligger bakom det och ja det stämmer ju att alla har olika smak också. (: Jag såg verkligen fram emot att få spela SH när jag väl hade väntat så länge på att köpa ett PS2 och SH3 men till min besvikelse så va det inte alls som jag trode. Hade hört att det skulle vara ett om inte bästa skräckserien men det visade ju sig mer vara ett spel som innehöll 0 skräck, korkad AI (går knappt bli skadad om man så vill bli), dåliga ljud, väldigt enformigt och monsterna ser helt skumma och oläskiga ut. Det enda +jag ger är att grafiken och skuggorna är väldigt bra gjorda. Kom ihåg för ett antal år sedan när jag testade SH1 och gillad inte det heller men jag gav SH3 en chans också vilket jag ångrar väldigt mycket.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

skulle okcså rekommendera fable..

Visa signatur

Alcohol is the cause of, and solution to every problem in the world

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dx.
Beyond good and evil. Ruskigt välgjort och bra spel som är i stil med Zelda: OOT.

Synd bara att det är så kort ...

Permalänk
Medlem

Fable och Jade Empire är två riktigt bra spel
Fable tycker jag dock är lite i kortaste laget

Visa signatur

Vis man sa: "Att slåss för att få fred är som att knulla för att bli oskuld"

Permalänk

Finns tyvärr inget spel till den o-japanska konsolen.
Rekommenderar ett köp/byte till en PS2. Där finns en HEL del med Zelda-liknande spel.

Permalänk

Fable har ja redan lirat igenom på polarens krysslåda...
Besviken som fan på de eftersom de var så kort!
Dock ett annars väldigt roligt spel måste ja säga...

SilentHill serien har ja alltid gillat... lite skum stämning... Riktigt soft...

Zelda: oot är de spelet som ja vill ha mest liknande!
Ska vara svärd och sköld... Thats tha SHIT...!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Fråga mig inte varför, men jag fick en viss Zelda-känsla av Ninja Gaiden.

Permalänk

Finns väl egentligen bara ett RPG till xbox som är av den japanska typen (dock utvecklat av ett europeiskt företag) och det är Sudeki, dvs det är ett ganska linjärt spel utan särskilt mycket valfrihet men med en stark berättelse.

Om du istället kan tänka dig den typ av rollspel som vi har i väst (som är mer sanna till ordet rollspel, med valfrihet och karaktärsdrivet) så finns det några intressanta titlar som Star Wars: Knights of the Old Republic, Fable, Star Wars: Knights of the Old Republic 2: The Sith Lords och Jade Empire.

Sedan finns ju de mer actionbetonade Baldurs Gate: Dark Alliance och Baldurs Gate: Dark Alliance 2

Andra spel till xboxen som jag kan rekommendera är Splinter Cell: Chaos Theory, Oddworld: Strangers wrath, Chronicles of Riddick – Escape From Butcher Bay, Thief - Deadly shadows, XIII, Splinter Cell - Pandora tomorrow, Soul Calibur 2 och Splinter Cell

Visa signatur

Mattias Lönnqvist
www.spelforum.nu / www.dvdforum.nu
Recensent och EA-fanboy

Permalänk
Medlem

Har precis skaffat mig Beyond Good & Evil som någon redan rekommenderat här i tråden.

När man väl kommit in i spelet så är det totalt underbart, jag är helt fast i storyn och i spelet

Det är lätt värt pengarna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mlonnqvist
TEXT

Inget av spelen du skrev var ju sånt han ville ha, såna RPGn som FF är ju inte direkt det han ville ha, då han bad om Zelda-liknande. Inte heller några av dom andra spelen, men visst, han kanske kan få upp ögonen för dom och gillar dom men det har ju inte med tråden att göra för det Du borde lägga till Xbox-fanboy i din signatur, verkar nästan lite så Fin reklam för sidan du är recensent på la du också in ^^

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Fable är riktigt schyst!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Inget av spelen du skrev var ju sånt han ville ha, såna RPGn som FF är ju inte direkt det han ville ha, då han bad om Zelda-liknande.

Sant. Dock är Zelda i upplägg en hybrid mellan rollspel och äventyrsspel, och rollspelsinfluenserna kommer (av naturliga skäl) från den japanska typen av rollspel. Därför är Sudeki -- IMO -- det som kommer närmast känslan i Zelda.

Nu är jag kanske inte rätt person att rekommendera spel baserat på Zelda-likhet, eftersom jag inte tillhör de varmaste anhängarna varken av Zelda eller J-RPG, men jag tycker att det är roligt att tipsa om olika spel.

Citat:

Inte heller några av dom andra spelen, men visst, han kanske kan få upp ögonen för dom och gillar dom men det har ju inte med tråden att göra för det

Problemet är att xboxen har dåligt både med skräckspel och japanska rollspel (eller hybrider mellan rollspel och äventyrsspel) och de få spel som finns var redan nämnda i tråden. Därför tipsade jag om några av mina egna favoritspel istället.

Citat:

Du borde lägga till Xbox-fanboy i din signatur, verkar nästan lite så

Nja, jag är egentligen inte särskilt förtjust i Xbox. Den är för stor, för tung och brutalt ful. Däremot har det dykt upp ett antal spel som jag gillar på den, och det har pga detta blivit så att jag spelat mest på xboxen de senaste åren. Om jag är fanboy av någon konsolltillverkare är det snarare Sega, och jag har fortfarande Dreamcast som min favoritkonsoll. Dock släpps det numera ganska få spel till den maskinen

Citat:

Fin reklam för sidan du är recensent på la du också in ^^

Sorry, var inte meningen att det skulle framstå som reklam. Det jag ville undvika var att rabbla titlar utan någonting mer, och jag la därför till länkar till recensioner. Jag ville dock ha recensioner där jag höll med recensenten och då blev det enklast att länka till mina egna recensioner.

Visa signatur

Mattias Lönnqvist
www.spelforum.nu / www.dvdforum.nu
Recensent och EA-fanboy

Permalänk
Medlem

Har inte spelat det själv men det här ska vara det bästa skräckspelet till Xbox enligt många.

http://xbox.ign.com/articles/557/557878p1.html

ehh... kom på att jag aldrig hört talas om Project Zero, är detta samma spel fast annat namn??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mlonnqvist
Sant. Dock är Zelda i upplägg en hybrid mellan rollspel och äventyrsspel, och rollspelsinfluenserna kommer (av naturliga skäl) från den japanska typen av rollspel. Därför är Sudeki -- IMO -- det som kommer närmast känslan i Zelda.

Mjo, det kan jag iofs hålla med om. Xbox är ju inte direkt en japansk enhet, Sudeki såg lite småkul ut dock ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mlonnqvist
Nu är jag kanske inte rätt person att rekommendera spel baserat på Zelda-likhet, eftersom jag inte tillhör de varmaste anhängarna varken av Zelda eller J-RPG, men jag tycker att det är roligt att tipsa om olika spel.

Problemet är att xboxen har dåligt både med skräckspel och japanska rollspel (eller hybrider mellan rollspel och äventyrsspel) och de få spel som finns var redan nämnda i tråden. Därför tipsade jag om några av mina egna favoritspel istället.

Jo, och det är såklart inget fel i det, men hjälper ju inte honom, iaf inte efter vad han letade efter... Fast han kanske ändrar sig när han ser titlarna, vem vet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mlonnqvist
Nja, jag är egentligen inte särskilt förtjust i Xbox. Den är för stor, för tung och brutalt ful. Däremot har det dykt upp ett antal spel som jag gillar på den, och det har pga detta blivit så att jag spelat mest på xboxen de senaste åren. Om jag är fanboy av någon konsolltillverkare är det snarare Sega, och jag har fortfarande Dreamcast som min favoritkonsoll. Dock släpps det numera ganska få spel till den maskinen

Heh, alla har vi våra åsikter, inget fel i det T ex jag själv har knappt spelat Dreamcast om man jämför med hur mycket jag lirat PS2 och GC ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mlonnqvist
Sorry, var inte meningen att det skulle framstå som reklam. Det jag ville undvika var att rabbla titlar utan någonting mer, och jag la därför till länkar till recensioner. Jag ville dock ha recensioner där jag höll med recensenten och då blev det enklast att länka till mina egna recensioner.

Mja, jag skämtade lite, förstod ju att det är bästa referensen för dig själv. Även om det kanske framstod lite som reklam, men spela roll

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deltaxy
Har inte spelat det själv men det här ska vara det bästa skräckspelet till Xbox enligt många.

http://xbox.ign.com/articles/557/557878p1.html

ehh... kom på att jag aldrig hört talas om Project Zero, är detta samma spel fast annat namn??

De där är projekt zero II: Crimson Butterfly vilket ja kommer få i julklapp av bror min!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!