Permalänk
Medlem

köp av domän namn.

Hej.

Jag ska köpa ett domän namn, nu e frågan kan jag köpa det på Loopia och sen direkt flytta namn servrarna till mitt web hotell konto på fsdata? Eller måste jag gå till väga på något annat sätt?

Mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Jepp, går bra att köpa domäner på lösvikt hos loopia och sedan peka om dem som man vill. Inga konstigheter alls.

Visa signatur

Stabilitet är överskattat... En krasch om dan gör kroppen glad!

Permalänk
Medlem

För att byta dns:er så måste du ha ett engångslösen från nic.se som du skriver in hos loopia. Den får du här http://www.nic.se/domaner/engangslosen.shtml

Visa signatur

När man sitter vid datorn, sugs man in i ett nytt tidsrum där tid inte spelar roll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luvis
För att byta dns:er så måste du ha ett engångslösen från nic.se som du skriver in hos loopia. Den får du här http://www.nic.se/domaner/engangslosen.shtml

Det finns en färdig funktion för detta i loopias admin-panel, man loggar in med uppgifterna som du fick när du köpte domänen, trycker på en knapp, lösenordet ramlar ner i epost-lådan och sedan är det bara att ändra uppgifterna.

Men visst, man kan hämta det hos nic också.

Visa signatur

Stabilitet är överskattat... En krasch om dan gör kroppen glad!

Permalänk
Medlem

ooh! vad bra. Den funktionen visste jag inte om! Man lär sej nått nytt varje dag!

Visa signatur

När man sitter vid datorn, sugs man in i ett nytt tidsrum där tid inte spelar roll.

Permalänk
Medlem

det är en .com address så behöver int ebeblanda mig med nic.se

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Haha, nä då tror jag att ett lösenord från nic inte skulle göra en suck faktiskt

Visa signatur

När man sitter vid datorn, sugs man in i ett nytt tidsrum där tid inte spelar roll.

Permalänk
Medlem

Re: köp av domän namn.

Är ju inga problem att köpa domän från ett hotell och sen flytta till annat.
NIC.SE är lite kinkiga bara då domänen måste vara upplagd i zonen på hotellet innan flytt för att den ska fastna.
Bara slå en pling till fs så kan dom säkert lägga upp den i zonen åt dig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
Hej.

Jag ska köpa ett domän namn, nu e frågan kan jag köpa det på Loopia och sen direkt flytta namn servrarna till mitt web hotell konto på fsdata? Eller måste jag gå till väga på något annat sätt?

Mvh Dax

Visa signatur

Titanic Swimteam 1912