17500 kr? Njae, 16702,50 kr kostar den. Dessutom så är det fraktfritt. Modellen du ska titta på heter: S7020BT-30SE.
Det finns bildexempel på det, men det går inte att jämföra med hur det ser ut på bild och med hur det ser ut i verkligheten. Det ser mycket värre ut på bild än vad det är. Dessutom så spelar även vilken vinkel man tittar på skärmen stor roll.
Här finns lite bilder:
http://www.mobile01.com/topicdetail.php?f=159&t=90879&PHPSESS...
Men som sagt, jag tycker absolut inte att någon ska gå på det för det ser verkligen inte ut sådär i verkligheten.
Jag har svårt att uttala mig om Zepton eftersom att jag inte har den. Jag har tittat och känt på den, men inte mer än så.
Men för mig så var Zepton aldrig ett alternativ då den väger för mycket samt har för låg upplösning.
Enkel sammanfattning av S7020 är att det är en dator med prestanda motsvarande en 15" dator som normalt väger 2,4 - 2,8 kg. Men S7020 är 14" och väger endast 1,75 kg!
Jag vet inte vad man ska säga om kvalitén. Den är nog ganska likvärdig, fujitsun känns i varje fall välbyggd och ger ett kvalitétsintryck. Zepton känns lite plastigare och är enligt mig inte lika snygg. Ser man på papprerna så har Fujitsu 3 års garanti medans Zepto endast har 2 år.
Zepton är ju betydligt billigare så man bör se över vad man ska ha datorn till och vad man behöver. Jag valde S7020 för att den har 1400x1050 skärm, vikten, batteritiden, touchstick och prestanda/ny teknik.
S7020 är den enda datorn i sin klass (sett till vikt/prestanda).
Men spelar de sakerna ingen roll så kan man nog lika gärna ta Zepton.
Fujitsun är i varje fall inte sämre än Zepton så det är inte ett dåligt köp.