Permalänk
Medlem

Hjälp fort! Mus (JULKLAPP)

Ska köpas en mus till min brorsa...
Funderar mellan:
http://www.netonnet.se/item.asp?iid=68178&sid=369&SpaceCode=S...
http://www.netonnet.se/item.asp?iid=67988&sid=369&SpaceCode=S...

Andra förslag? lägg gärna till de.. (inte trådlöst till spel va?)

Permalänk
Medlem

En mus till brossan, säkert det är rätt mus han menar?!

Permalänk

Jag skulle valt G5 bara av att titta på specifikationerna. Högre värden på:
Sensorupplösning
Bildbearbetning
Acceleration
Rapporteringsfrekvens

Dock 100kr billigare på webbhallen.se:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=45889

Permalänk

Har bara erfarenhet av MX518.
Det är helt klart den skönaste mus jag känt, härligt grepp, askönt med in-game sens ändringar.
Så är den snygg också

G5 är väl en lasermus, eller?
Jag skulle undvika att köpa en sån nu så här då det är någorlunda "nytt" och en hel del problem med lasermössen.

MX518 - en helskön gamingmus, med härliga funktioner och helnice design.

G5 - Hetare "specs", formen ser ut att vara samma som MX518 (ett plus alltså ) men lacken är inte i närheten av MX518.

Permalänk
Medlem

hehe blev inte så mycket säkrare men tack ändå! bless you guys!

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Jag har en G5'a och jag kan starkt rekomendera den. Som någon sa att lasermöss är nytt och och har problem etc är bara bullshit. Jag kör med G5 + Qpad, funkar klockrent. Vet att steelpad/Func ska vara det optimala btw. Men hur som helst. G5an är otroligt skön att hålla i. Den har som en lite matt skrovlig yta som gör att man får bra grepp och inte massa handsvett. Sköna urgröpningar för tumme och lillfinger. 2000 dpi ( razer har 1600, chameleon har nog 2k oxå tror jag ) Sensen kan du ställa enkelt med ett knapptryck som du kanske redan vet. En otroligt bra funktion i spel. Speciellt BF2. Sen så har den någon form av teflon plast belägg under så den glider lätt som F*N.

Köp Köp Köp!

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk

JAG HADE EN G5 LÄMNADE TILLbaka den efter en vecka för att den laggade när jag gjorde någon snabb rörelse men nu har logitec kommit ut med nya drivrutiner
så att den ska fungera på de flesta musmator riktigt skön mus i övrigt

själv har jag en mx518 den är också skön

Permalänk
Medlem

Jag har MX510, föregångaren till 518, med skillnaden att 510:an har en fast inställning på 800 DPI istället för 518's 400 -> 800 -> 1600 DPI.

Det är hur som helst en himla fin mus, nya tassar rekommenderas dock, kör Icemat's padsurfers på en Steelpad 4D, och mitt enda problem är att lära katten att hon inte fan får gå över musmattan, himla irriterande med smågrus som fastnar i tassarna (både på katten och musen )

Så köper du en 518 lär han inte bli besviken, även om G5 verkar himla trevlig den med

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

Copperhead är någ det bästa valet har hört mkt dåligt om G5:an

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Måste säga Mx518 . Det är den skönaste musen jag använt att spela FPS spel med . Och jag har testat G5 också och tycker inte den är så bra som alla säger :/ , när man gjorde dom snabba rörelserna så hängde inte musen med och det va på en steelpad S&S. Just nu kör jag med MX518 och Steelpad S&S och det är det bästa skulle jag vet, skulle aldrig byta