Permalänk
Medlem

Byta strömkontakt på graffikort

Hej!
jag skall byta graffikort, är det enkelt att behålla befintlig
ström kontakt.
Jag menar kan man enkelt låsa upp kontakten som sitter
på kortet nu och använda samma till nästa kort.
Tack

Permalänk
Medlem

Va? va dillar du om? :S

Menar du kontakten från nätagget?
Det är bara en kontakt som är löstagbar...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

låsa upp kontakten?
Vad fasen snackar du om?

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

öö? har du en molex till graffet? du kan ju nämna vilket kort du har o vilket du ska ha.. den kontakten som sitter i kortet behövs för att modekortet klarar inte av att leverera tillräkligt med ström dit.. sen när du satt i det nya så sätter du bara tillbaka kontakten..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

hehe flummigaste inlägget denna vecka!

Permalänk
Medlem

Jag tror han menar att han har en molex hona på grafikkortet, så undrar han om man kan ha kvar samma molex hane som kom från nätagget och satt ikopplad i grafikkortet och stoppa i den i ett nytt grafikkort som han bytt ut mot de gamla ..

Permalänk
Medlem

när någon köper en ny bil byter då bensinmackarna ut sina pumpar?

Permalänk
Medlem

Wicked!!

Han menar såklart att han vill byta kontakter med er fattarna inte det

Woohej... hummelihumm... biran är ljumm(en).
Mohaha.

Nej men han menar nog... vet inte, får ta det imorgon..

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

@ robe90, det är väll ändå hanar på grafikkorten eller ;)?
frink, hahaha roligaste XÞ

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

Vet du vart du befinner dig?

Permalänk
Medlem

Re: Byta strömkontakt på graffikort

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mhenric
Hej!
jag skall byta graffikort, är det enkelt att behålla befintlig
ström kontakt.
Jag menar kan man enkelt låsa upp kontakten som sitter
på kortet nu och använda samma till nästa kort.
Tack

har du rökt på eller?

OT: ingen vet vad du dillar om med din knapphändiga info. förklara bättre så finns det en STOOOR chans att du får ett bra svar....

Permalänk

Tror det är så att han ska byta grafikkort och undrar om man kan använda samma molex i den nya :)?

en teori iaf:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
@ robe90, det är väll ändå hanar på grafikkorten eller ;)?
frink, hahaha roligaste XÞ

Honor är det allt.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Discokungen

Visst är det honor. Om det inte är transor förstås. Honor har hål och hanar har "pinnar" Undantag om de utger sig för att vara motsatta könet.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

exakt, sladdarna från nätagget har hål istället för pinnar...om ni har vart med på sexualkunskapen så kan man då fatta att kontakter med pinnar kallas för hanar och tvärtom... och då det är piggar på graffekortens anslutningar så är det hanar

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower