Antipiratbyrån för spelnedladdare?

Permalänk
Medlem

Antipiratbyrån för spelnedladdare?

I media har ju Antipiratbyrån gått i spetsen för att få tag på personer som laddar ner filmer, och någon/några annan/andra organisation/er för musik, men hur är det med spelbranschen, har jag missat det helt, eller vem/vilka är det som jagar spelnedladdare?

Permalänk
Medlem

Eftersom antipiratbyrån bara har anmält personer som delat ut svenska filmer skulle jag tro att de skulle anmäla och det blir ett stort svenskt spel som släpps, för det finns ju ingen stor spelförlag som EA här i sverige.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

om jag inte har helt fel så har apb jagat även personer som säljer piratkopierade spel osv.
så apb har nog sina näsa i blöt även där.

Visa signatur

Gammal

Permalänk

Apb inriktar sig i nuläget på svensk film eftersom, vad de själva gått ut med, det är lättare att "sätta" dit folk med detta. De kommer även fortsätta senare med utländska filmer och även spel. En sak som talar emot alla som är av åsikten att man inte köper sånt man redan har är serien Lost. Om man kollar i de flesta butiker idag så märker man att det är den som ligger som etta på försäljningstoppen. Med tanke på att alla kan se tv4 (mer eller mindre) så kan man anta att dessa redan sett den på tv. Är det inte lite ironiskt att folk köper lost trots att man kunnat se samma avsnitt på tv4 eller tv4 plus mer än en gång? In your face Apb

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Apb inriktar sig i nuläget på svensk film eftersom, vad de själva gått ut med, det är lättare att "sätta" dit folk med detta. De kommer även fortsätta senare med utländska filmer och även spel. En sak som talar emot alla som är av åsikten att man inte köper sånt man redan har är serien Lost. Om man kollar i de flesta butiker idag så märker man att det är den som ligger som etta på försäljningstoppen. Med tanke på att alla kan se tv4 (mer eller mindre) så kan man anta att dessa redan sett den på tv. Är det inte lite ironiskt att folk köper lost trots att man kunnat se samma avsnitt på tv4 eller tv4 plus mer än en gång? In your face Apb

Själv ser jag i princip aldrig tv-serier som Lost, 24, etc. när de sänds på tv, eftersom jag tycker att de förstörs av alla reklamavbrott. Det är också jobbigt att inte kunna se dem i sin egen takt. Därför väntar jag till de släppts på dvd och ser en hel säsong på typ en vecka.

Och jag skulle aldrig få för mig att se om en tv-serie en andra gång.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Själv ser jag i princip aldrig tv-serier som Lost, 24, etc. när de sänds på tv, eftersom jag tycker att de förstörs av alla reklamavbrott. Det är också jobbigt att inte kunna se dem i sin egen takt. Därför väntar jag till de släppts på dvd och ser en hel säsong på typ en vecka.

Och jag skulle aldrig få för mig att se om en tv-serie en andra gång.

Jo det gör du om du ser serien Rescue me!

OnT
ungefär som CorranHorn säger så inriktar sig apb på Svensk film.
Men utomlands och specilet ultvecklinglandet spelet görs i t.e.x usa är det folk som har åkt fast för piratspel?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Själv ser jag i princip aldrig tv-serier som Lost, 24, etc. när de sänds på tv, eftersom jag tycker att de förstörs av alla reklamavbrott. Det är också jobbigt att inte kunna se dem i sin egen takt. Därför väntar jag till de släppts på dvd och ser en hel säsong på typ en vecka.

Och jag skulle aldrig få för mig att se om en tv-serie en andra gång.

Vad jag menade var att folk faktiskt köper nåt som är gratis vilket inga(merparten av dom i alla fall) verkar tro på.

Hade det inte varit för Napster, Soulseek och dc så hade mitt senaste köp i en skivaffär varit för ett antal år sen men tack vare dessa så har jag nu upptäckt ny musik.
Även om mp3 är helt okej format så slår det inte en tryckt cd så enkelt är det och tycker jag om nåt jag hört (inte enstaka låtar utan merparten på albumet) så köper jag det. Därav mitt resonemang med Lost serien:)

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag det var (innan det blev olagligt) ointressant att ladda ner filmer som kostar 40.- att hyra eller 75.- på bio. Det är ett för lågt belopp för min del, intressantare var just musik eller framför allt spel som är betydligt dyrare. Ett spel för 400 kronor som tar några dagar att köra klart, det kändes inte värt det. Annorlunda nu, när jag måste betala för det - jag är mycket mer selektiv att hitta kvalitetsspel och det är inte många sådana som finns just nu som passar mig. Bottennappet var Ataris Boiling point som trots 2 patchar fan i mig är omöjligt att spela pga buggar. FEAR vet jag fortfarande inte om det var värt pengarna pga av den korta speltiden.

Funderar på om man skulle begära ersättning från Atari pga Boiling point, men det skulle väl inte ge något.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreasG
Själv tycker jag det var (innan det blev olagligt) ointressant att ladda ner filmer som kostar 40.- att hyra eller 75.- på bio. Det är ett för lågt belopp för min del, intressantare var just musik eller framför allt spel som är betydligt dyrare. Ett spel för 400 kronor som tar några dagar att köra klart, det kändes inte värt det. Annorlunda nu, när jag måste betala för det - jag är mycket mer selektiv att hitta kvalitetsspel och det är inte många sådana som finns just nu som passar mig. Bottennappet var Ataris Boiling point som trots 2 patchar fan i mig är omöjligt att spela pga buggar. FEAR vet jag fortfarande inte om det var värt pengarna pga av den korta speltiden.

Funderar på om man skulle begära ersättning från Atari pga Boiling point, men det skulle väl inte ge något.

Det var olagligt att hämta hem spel redan innan lagen men det visste du nog redan eller?
Sen så är det enligt mig en pov fråga om man tycker att piratkopiering är stöld eller inte och det kvittar vad Bert(skulle inte ens ladda ner hans musik om nån betalade mig för det) och Apb tycker eller den nya lagen säger.

Visa signatur

Jack of all trades