Permalänk
Avstängd

stadsnät

Jag´har fått 10/10 stadsnät och undrar nu hur jag ska göra för att få det och funka. Har nätverksuttag i väggen. och sladd till datorn. Hur ska jag göra ? för det funkar inte. Bor på vinön

Visa signatur

pentium 2 haha 16 gb hårdisk och 64 mb grafikminne och 256 ramminne. hehe

Permalänk
Medlem

Denna fråga ska du nog ställa till ISP istället.

Permalänk
Medlem

Haha, förstår mig faktiskt inte på folk som går hit före kundtjänst/fastighetsskötare osv

Permalänk
Inaktiv

Stoppa i din nätverkssladd i uttaget och sen i din dator. Får du kontakt är du uppkopplad emot stadsnät. Du får automatiskt ett IP då. Starta sen webbläsaren och surfa in på valfri sida. Då vidarebefodras du automatiskt till Stadsnätets hemsida där du kan välja vilken operatör du vill skriva avtal med.
Får du ingen kontakt när du kopplar in nätverkskabeln. Då är inte resten av nätet draget fram till dig än. Och då är det bara att vänta och testa någon annan dag.

Permalänk
Medlem

Du måste ha inställt på nätverkskortet att TCP/IP ska ha dynamiska IP-adresser, samt dynamisk DNS.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Hos oss är man inte inkopplad alls innan man valt en operatör. (Sollentuna stadsnät)

Permalänk
Medlem

rool: Så är det här i Eskilstuna också..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rool
Hos oss är man inte inkopplad alls innan man valt en operatör. (Sollentuna stadsnät)

Samma som i kristianstad ;). Har fast IP här med Ipbolaget

Permalänk
Inaktiv

Killen bor i Hampetorp och jag antog att hans stadsnät var "Örebro Stadsnät". Av egen erfarenhet så räcker det med att koppla in sig i jacket och sen välja operatör via deras hemsida så ska det hoppa igång direkt. Underlättar ju om han har inställt på "Erhåll en IP-adress automatiskt" också