Permalänk
Medlem

ADSL snabbare upload än 1mbit?

ja, kan man få snabbare än 1mbit upload med adsl?, för de är inte så kul när man ha en server på 1mbit :(. lr om de finns något specielt bra i kalmar med högre upload, har inte fiber tyvär

Visa signatur

e6750 @3,2ghz | MSI P35 Platinum | EVGA 8800GTS 320mb | OCZ Gold PC6400 |

Permalänk
Medlem

Om inte någon lokal isp bjuder på adsl2+ med högre upload, nej. VDSL om du har tur kanske.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

hur kollar jag om jag kan få VDSL?

Visa signatur

e6750 @3,2ghz | MSI P35 Platinum | EVGA 8800GTS 320mb | OCZ Gold PC6400 |

Permalänk
Medlem

Du ringer BBB och gnäller.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Har en polare som ska få vdsl 12/9 från BBB snart, ska bli kul o se om det funkar bra. Helt jävla otrolig tur har han iaf då han bor i en liten by strax utanför Falun. Trodde faktiskt inte att han skulle kunna få adsl överhuvudtaget.

BBB säljer inte vdsl aktivt så man är tvungen att ringa o tjata på dom, och hoppas att man får prata med rätt person.

Visa signatur

________________
[Tagan 480W | Asrock939 Dual SATA2+OCW2 beta-BIOS+Vmod | Opteron 146@3000 MHz | 2*1024Mb G.Skill PC3200zx | C3D X800 GTO@570/570] | SuperPI 28s

Permalänk

Netatonce har ett 24/4 erbjudande med något special modem tror jag.. kolla med dom om du vill byta leverantör

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det finns inga leverantörer som ger uppströms mer än 1mbit tyvärr. Om det ínte fanns 2.

Litar inte på NetAtOnce.

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CreV-
Det finns inga leverantörer som ger uppströms mer än 1mbit tyvärr. Om det ínte fanns 2.

Litar inte på NetAtOnce.

NetAtOnce leverar upp till 3 Mbit uppströms, hurvida du litar på dem eller ej spelar ingen som helst roll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
NetAtOnce leverar upp till 3 Mbit uppströms, hurvida du litar på dem eller ej spelar ingen som helst roll.

vet du hur bra de funkar? har du de kanske?

Visa signatur

e6750 @3,2ghz | MSI P35 Platinum | EVGA 8800GTS 320mb | OCZ Gold PC6400 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Visse_89
vet du hur bra de funkar? har du de kanske?

Tyvärr inte, men det är en rätt så stor chans att du kommer upp väsentligt högre hastigheter än 1 Mbit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Visse_89
vet du hur bra de funkar? har du de kanske?

Nu var det dags igen.

Ja,jag har netatonce.
Jag har även en uppströms på 3mbit som fungerar i såväl tptest som diverse fildelingsprogram.

Det krabbade väldigt mycket i början men dom gjorde allt som gick för att försöka få det att fungera,hjälpte dock inte(skrivit detta i längre format i andra trådar).Detta var precis när dom startat upp n.a.o.Men efter denna ganska långa sturltid(2veckor) så har det fungerat perfekt.Betalar 249kr/mån för 8/3 laddar stabilt ~900kb/s om förutsättningarna finns och stabillt i ~300kb-upp.Har inte heller haft en enda downtime eller något problem som helst på 13månader nu.

Jag är väldigt nöjd även om jag svor mycket åt dom i början.

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem

o shit :D, blir de nog netatonce då tack alla för hjälpen hoppas bara att jag kan få netatonce lr VDSL då

Visa signatur

e6750 @3,2ghz | MSI P35 Platinum | EVGA 8800GTS 320mb | OCZ Gold PC6400 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Visse_89
o shit :D, blir de nog netatonce då tack alla för hjälpen hoppas bara att jag kan få netatonce lr VDSL då

om du kan få vdsl så får du antagligen en lapp i brevlådan som säger att du kan få det..
tror inte direkt dom byygger ut till sånt utan att annonsera om det..

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem

f*n, tycker de va konskigt jag kan inte få VDSL i kalmar hoppas jag kan få de som NetAtOnce har då

Visa signatur

e6750 @3,2ghz | MSI P35 Platinum | EVGA 8800GTS 320mb | OCZ Gold PC6400 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yuioN
Nu var det dags igen.

Ja,jag har netatonce.
Jag har även en uppströms på 3mbit som fungerar i såväl tptest som diverse fildelingsprogram.

Det krabbade väldigt mycket i början men dom gjorde allt som gick för att försöka få det att fungera,hjälpte dock inte(skrivit detta i längre format i andra trådar).Detta var precis när dom startat upp n.a.o.Men efter denna ganska långa sturltid(2veckor) så har det fungerat perfekt.Betalar 249kr/mån för 8/3 laddar stabilt ~900kb/s om förutsättningarna finns och stabillt i ~300kb-upp.Har inte heller haft en enda downtime eller något problem som helst på 13månader nu.

Jag är väldigt nöjd även om jag svor mycket åt dom i början.

Intressant att höra någon där ADSL2+ fungerar med högre upload än 1. Generellt sett var det ju inte isp:erna som inte vill ge mer än 1 utan leverantörerna (av modemen) som inte kunde leverera modem lämpade för mer än 1Mbit. Har du mindre problem med att DL går ner när du UL samtidigt? Vilket märke/tillverkare har du på modemet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keiser
Intressant att höra någon där ADSL2+ fungerar med högre upload än 1. Generellt sett var det ju inte isp:erna som inte vill ge mer än 1 utan leverantörerna (av modemen) som inte kunde leverera modem lämpade för mer än 1Mbit. Har du mindre problem med att DL går ner när du UL samtidigt? Vilket märke/tillverkare har du på modemet?

Modemet jag använder är ett Ericsson HM310-dp.

Ja,laddar jag i 900kb ner och någon börja UL'a i 300 så hoppas vell DL till lite(+/- 10kb) men det är inga större förändringar.

Du skrev kul att höra att det fungerar,brukar det vara några problem med uploaden över 1mbit?

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem

HÄr har ni en lycklig själ med vdsl från bbb sänd: 7,12 Mbit/s mottag: 10,86 Mbit/s enligt tp-test :).

Fungerar GREAT!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GasseG
HÄr har ni en lycklig själ med vdsl från bbb sänd: 7,12 Mbit/s mottag: 10,86 Mbit/s enligt tp-test :).

Fungerar GREAT!

här är en som inte är de kunnde bara ha ADSL så jag blir kvar på 1mbit upload

Visa signatur

e6750 @3,2ghz | MSI P35 Platinum | EVGA 8800GTS 320mb | OCZ Gold PC6400 |

Permalänk
Medlem

Ericsson 310 har stöd för ADSL2 inte +. Men det stödjer nånting som heter AnnexM det är det som krävs för att modemet ska klara högre upstream än 1Mbit. Nu kan man köpa ett ericsson 410 om man teckna ett adsl2+ abonnemang hos netatonce. Och det modemet har stöd för adsl2+ AnnexM.

Visa signatur

slash me

Permalänk
Medlem

Jag har ADSL2+ med annex-m på 24/3 det funkar stabilt. Har Bredband2 via stadsnätet i Hudiksvall. Laddar hem med 2mb/s och up med ca 250 kb/s. Skulle ju hellre ha 10/10, men i brist på annat så är det värt 250kr/månaden tycker jag! Har vart mycket stabilt, har bara gått ner en gång på 4 månader.

ADSL upp till 8/1
ADSL2 upp till 11/1
ADSL2 Annex-m upp till 11/3
ADSL2+ upp till 24/1
ADSL2+ Annex-m upp till 24/3

För att man ska kunna utnyttja hela hastigheten måste man ha ett modem av klass som klarar annex-m. Jag har själv ett Ericsson Hm410dp och det funkar bra med upnp, bara att tuta och köra. Billigare modem kan vara märkta annex-m men klarar inte throughput'en.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yuioN
Modemet jag använder är ett Ericsson HM310-dp.

Ja,laddar jag i 900kb ner och någon börja UL'a i 300 så hoppas vell DL till lite(+/- 10kb) men det är inga större förändringar.

Du skrev kul att höra att det fungerar,brukar det vara några problem med uploaden över 1mbit?

Ja det var problem när det lanserades. Bla NAO hade ju problem som du själv skrev. Vet att Lunds stadsnät ville köra det (och gick ut med reklam) men aldrig fick det att fungera. I det fallet var det leverantörens fel sedan tröttnade de.

GasseG: vi pratar adsl (och adsl2(+)) inte VDSL. Har själv det (med 8,3 upp...).

Nu får vi väl vänta på VDSL2! Dags att höja farten lite...

Permalänk

Portar som är spärrade:

* 25 (mail)
* 137 (netbios)
* 138 (netbios)
* 139 (netbios)
* 445 (Microsoft DS)
* 1434 (SQL)

http://www.netatonce.se/adsl.php

varför spärra mail?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnOlsson
Portar som är spärrade:

* 25 (mail)
* 137 (netbios)
* 138 (netbios)
* 139 (netbios)
* 445 (Microsoft DS)
* 1434 (SQL)

http://www.netatonce.se/adsl.php

varför spärra mail?

Förmodligen av samma skäl som BBB och telia mfl, spam. http://www.telia.se/privat/frame.do?mainFrame=%2flink%2edo%3f...

Permalänk

om man spärrar mail porten, är det inte så att man INTE kan skicka mail då?
eller någon får gärna förklara

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnOlsson
om man spärrar mail porten, är det inte så att man INTE kan skicka mail då?
eller någon får gärna förklara

Du kan inte sätta upp en egen mailserver, du kan dock använda andra mailservers som har port 25 öppen.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mezzo_
Du kan inte sätta upp en egen mailserver, du kan dock använda andra mailservers som har port 25 öppen.

Det är klart man kan. Man kan dock inte använda en egen SMTP-server. Normalt så har din ISP en SMTP-server man får använda (om nu port 25 är blockerad).

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org - Årets idiot 2004

Botten upp, resten i håret!

Bahnhof 100/100/Mb/s villafiber