Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nvidia och Dell med Quad SLI

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Det var märkligt med min Dimension 8200 fick jag med både recovery skivor samt en ren windows skiva samt retail versionen av Office XP pro för att inte nämna norton internet security på separat skiva, brännprogram på separat skiva.. ja i princip allt på separata skivor allt för att kunna göra en egen installation...

Så sluta att ljuga nu.

Varför generaliserar du hela tiden, när det inte är sant det du skriver?

För att det är så jag uppfattar Dell. En recovery-skiva. That's it. Har alltid varit så på mina OEM-datorer.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Det ända som jag får med på min windows skiva är nått dell solutions center eller nått, men jag har aldrig använt den. Får bara upp ikonen igen varje gång ja ominstallerar windows. Annars är allt på separata skivor dvs som när man köper samma program i en vanlig butik.

Visa signatur

Antec 182b | Intel Quad Q6600 @ 3 GHz| Thermalright Ultra 120 | Gigabyte P35 DS3 | Corsair PC6400 CL4 4x1024 MB | 8800 GTS 320 | Raptor 36 GB | Samsung SpinPoint 320 GB | Corsair Powersupply 520W | Eizo S2201W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
För att det är så jag uppfattar Dell. En recovery-skiva. That's it. Har alltid varit så på mina OEM-datorer.

Inte på dom Dellarna jag kommit i kontakt med, samt att på alla dellar går det att göra en clean installation eftersom CD-keyn som sitter på lådan är en giltig nyckel.

Windowsskivan från DELL.

OfficeXP Pro från DELL.

Sen har jag en hög med andra skivor från DELL innehållandes drivrutiner/brännprogram etc....

Men med HP är det värre däremot.. där fick vi inte så mycket mjukvaror med.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Sluta säg att det är onödigt! Det mesta som vi hem användare gör med våra datorer är onödigt. För vem behöver egentligen spela eller surfa för att överleva? Överflöd och lyx kommer alltid att driva utvecklingen framåt, tex vem "behöver" en bil som gör 400+km/h som Bugatti Veyron? Men skulle du säga nej om du fick den för att du tycker att den är onödig?
HELL NO!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Mutt
Sluta säg att det är onödigt! Det mesta som vi hem användare gör med våra datorer är onödigt. För vem behöver egentligen spela eller surfa för att överleva? Överflöd och lyx kommer alltid att driva utvecklingen framåt, tex vem "behöver" en bil som gör 400+km/h som Bugatti Veyron? Men skulle du säga nej om du fick den för att du tycker att den är onödig?
HELL NO!!

sant, det skulle man inte säga nej till. och inte heller skulle man säga nej om man fick ett quadsystem... men hur många skulle gå ut och köpa ett helt själv egentligen? med priserna som 4 kort lär landa på så lär det inte vara många, så det är rätt onödigt om man tänker på hur mycket annat man får för de pengarna... för skulle man va tvungen att betala själv så är nog inte en Veyron förstanhandsvalet eller ens med i ekvationen för den delen heller... vilket gör både quad och veyron till onödiga saker för vardagsmänniskor...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Inte på dom Dellarna jag kommit i kontakt med, samt att på alla dellar går det att göra en clean installation eftersom CD-keyn som sitter på lådan är en giltig nyckel.

Windowsskivan från DELL.

OfficeXP Pro från DELL.

Sen har jag en hög med andra skivor från DELL innehållandes drivrutiner/brännprogram etc....

Men med HP är det värre däremot.. där fick vi inte så mycket mjukvaror med.

Dell har sina ljusa sidor. Trodde jag inte

The Mutt: Lite skillnad på Bugatti Veyron och quad-sli när det gäller utveckling av prestanda

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Bild på monstren:

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Undrar vad kraven på PSU blir med dom korten. Samt hur det på smartast sätt har löst det med kylningen. Det ser lite för kompakt ut nu

Permalänk
Discokungen

Känns som om en luftkanal hade varit den smidigaste lösningen.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Undrar vad kraven på PSU blir med dom korten. Samt hur det på smartast sätt har löst det med kylningen. Det ser lite för kompakt ut nu

Läste någonstans 850W för hela rasket.
Låter troligt. För räknar man med lite mindre än 125W per graffe i krav och mer än 350W för processorn, och lite minnen och shit så låter det troligt.

Men det var ändå med två stycken 150W extra nätagg till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Läste någonstans 850W för hela rasket.
Låter troligt. För räknar man med lite mindre än 125W per graffe i krav och mer än 350W för processorn, och lite minnen och shit så låter det troligt.

Men det var ändå med två stycken 150W extra nätagg till.

Så med lite smart överslagsräkning kan vi säga 1000W.. räknar alltid med lite extra som säkerthet, samt ifall man vill installera lite mer hdd med mera.. ick!!.... hade 1600kr i elräkning denna gången.. har förvisso 6 datorer som står 24/7 .. men denna måste fan ge en otrolig räkning.. vågar man ens ha igång den under vinterhalvåret ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Så med lite smart överslagsräkning kan vi säga 1000W.. räknar alltid med lite extra som säkerthet, samt ifall man vill installera lite mer hdd med mera.. ick!!.... hade 1600kr i elräkning denna gången.. har förvisso 6 datorer som står 24/7 .. men denna måste fan ge en otrolig räkning.. vågar man ens ha igång den under vinterhalvåret ?

Var nånstans har du lärt dig räkna ? 350W för prosessorn ! kanske om man överklockar den till 9 ghz ...

Visa signatur

Bastun skall vara varm när kylan drar in över kalfjället.

Permalänk
Discokungen

Då värmeutvecklingen garanterat kommer ligga på en 160-170W så är det ju inte speciellt otroligt

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Hela systemet kanske kommer att dra runt 500W!

Visa signatur

Bastun skall vara varm när kylan drar in över kalfjället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZoWio
Var nånstans har du lärt dig räkna ? 350W för prosessorn ! kanske om man överklockar den till 9 ghz ...

Den cpu:n drar 315W under load enligt testerna från Anandtech....

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZoWio
Var nånstans har du lärt dig räkna ? 350W för prosessorn ! kanske om man överklockar den till 9 ghz ...

Förstår att det var mig du tänkte citera.
Men jag sa 350W för processorn och lite minnen och shit. Det blir lite. Bara oklockat drar processorn 170W max, då kan kravet ligga på kanske 200W på den linan. Och med överklockning är inte 300W otroligt som krav. Allra helst inte eftersom strömkraven ökar exponentiellt. Sen ska du ha ström till 3.3v och 5v linorna också.

Och om du har något som kräver 250W ström så har man inte ett 250W nätagg för det. Då borde man ha minst 300W på den linan.

Permalänk

Mer info och bilder om Dell Quad SLI
http://www.matbe.com/actualites/12220/dell-xps-renegade-quad-...
(Använd babelfish för att översätta)

Det är verkligen trångt mellan korten.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Här på toms hardware finns det ett test om 7800 gt quad gpu med en fx57:a. Hela det systemet under max load drar 377W, allt inkluderat.

http://www.tomshardware.com/2005/12/14/sneak_preview_of_the_n...

Visa signatur

Bastun skall vara varm när kylan drar in över kalfjället.