Rouge VS Warlock! (WoW)

Permalänk

Rouge VS Warlock! (WoW)

Hej alla!

Ska köpa WoW på freda å hade i stort sätt bestämt mig för att vara warlock.. Men så kom jag att tänka på rouges..
Kompisen ska vara dwarf hunter så jag ska också vara gnome lr dwarf så vi kan köra ihop redan från lvl 1.

Det jag tycker verkar kul med rouges är (vi ska spela pvp-server) att kunna springa omkring å smyga förbi fiender (eller "råna" dem). Det verkar också grymt att hitta nån intet anande horde medlem - smyga sig på (bakifrån ) - å hugga dem i ryggen

Är det kul att vara rouge lr e warlock roligare? Hur står sig rouges i 1 vs 1 dueller? (En grej jag inte gillar med warlocks e att endast kunna använda cloth).

sista frågorna: E rouges bra + hur vanliga e dem? vill inte vara rouge om varannan gubbe springer omkring med en rouge.

Tack för svar

Permalänk
Medlem

Rogues är väldigt vanliga. Och det spelar ingen roll vilken ras du kör, alla kan köra ihop från början det går smidigt att ta sig dit.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Rogues är väldigt vanliga. Och det spelar ingen roll vilken ras du kör, alla kan köra ihop från början det går smidigt att ta sig dit.

ok, men e de bra + e de kul + vad skulle du valt av warlock å rouge?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shadowhunter-[Da
ok, men e de bra + e de kul + vad skulle du valt av warlock å rouge?

Jag hade valt warlock utan tvekan, fast jag har redan kört två rogues till 60. Rogue är kul men efter ett tag blir det ganska enformigt.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Jag hade valt warlock utan tvekan, fast jag har redan kört två rogues till 60. Rogue är kul men efter ett tag blir det ganska enformigt.

k... Hmmmmmmmmmmmmm

AAAHHHHH!!

vet inte vad jag ska välja.. Rouge verkar grymma å warlock verkar grymma..
e rädd att jag tröttnar på warlock för att det skulle vara för mkt att tänka på
(läst att warlock e svåraste klassen så kanske dum att starta med?)

Kan man använda stealth å smyga sig på- anfalla en i horde (om man e alliance) utan att behöva utmana lr nåt? verkar coolt..

Permalänk
Medlem

warlock utan tvekan .... finns hur mkt rogue som helst vill du hitta grupp någonstans som rogue kommer du ha de kämpigt

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mqx
warlock utan tvekan .... finns hur mkt rogue som helst vill du hitta grupp någonstans som rogue kommer du ha de kämpigt

Ok, men blir nog rouge då.

Kan du rekomendera någon bra pvp server? (ska inte vara på väg att dö ut å gärna en server där inte alla e lvl 60)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shadowhunter-[Da
k... Hmmmmmmmmmmmmm

AAAHHHHH!!

vet inte vad jag ska välja.. Rouge verkar grymma å warlock verkar grymma..
e rädd att jag tröttnar på warlock för att det skulle vara för mkt att tänka på
(läst att warlock e svåraste klassen så kanske dum att starta med?)

Kan man använda stealth å smyga sig på- anfalla en i horde (om man e alliance) utan att behöva utmana lr nåt? verkar coolt..

Warlock är inte ens hälften så svårt att spela som folk brukar påstå, när det gäller pve så är det bland de lättaste klasserna att soloa med, och om man vill ha easymode pvp så kan man alltid köra med soullink.

Permalänk

Förlåt men jag måste:
Det stavas: Rogue
Inte: Rouge, som är någon form av smink.

Visa signatur

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fettokisse
Förlåt men jag måste:
Det stavas: Rogue
Inte: Rouge, som är någon form av smink.

tack för att du sa det så jag inte behöver skämma ut mig mer

(Vet du nån bra server? )

Å du tycker med att jag ska vara warlock istället för *rogue* eller?

Permalänk
Medlem

Rogue är riktigt skoj, jag har en Human (female!) Rogue som main och jag tycker den är vass som satan. Skitkul att hitta någon stackars horde som inte anar oråd och smyga upp och ge dom en ambush.

I PvP (1v1) är Rogues grymt bra enligt mig, i mass PvP tycker jag det är lite meckigare men det går.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shadowhunter-[Da
tack för att du sa det så jag inte behöver skämma ut mig mer

(Vet du nån bra server? )

Å du tycker med att jag ska vara warlock istället för *rogue* eller?

Jag tycker du ska ta warlock pga. den massiva mängden rogues.

Visa signatur

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fettokisse
Jag tycker du ska ta warlock pga. den massiva mängden rogues.

ok, det blir nog så.

Nån som vet nån bra o-utdöd pvp server med annat än övö 60 chars?

Permalänk
Medlem

Ja, warlock är helt klart ett bättre val än rogues då de flesta är mäktigt trötta på rogues och du kommer få det svårt att få party... Jag vet att jag är trött på inflationen av warriors och rogues iaf.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingen
Ja, warlock är helt klart ett bättre val än rogues då de flesta är mäktigt trötta på rogues och du kommer få det svårt att få party... Jag vet att jag är trött på inflationen av warriors och rogues iaf.

ok, det blir helt klart en warlock nu.

Som sagt. Om någon vet en bra pvp server som har annat än lvl 60 chars så säg till.

Permalänk

Det är nog ett bra val, jag had en lv60 Rogue på Zenedar, men jag gav upp eftersom alla guilds var fulla på rogues, så nu kör jag med min Shaman på Balnazzar, lv45 nu.

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem

Välj warlock, finns inget jag hatar mera än rogues.
Jo, folk som helar sig själva mitt under striden.

Shadowhunter: Kom till oss på ragnaros, vi har det mysigt även fast vi inte dödat Lethon än

Permalänk
Medlem

Jag tycker Vashj är den bästa servern just nu.. Kom hit!
Servrar som jag tycker du skall utesluta direkt är : ravencrest, dragonmaw, shattered hand, stormscale.. för där är det i princip bara massa lvl 60. Vashj däremot är en av de yngre, men ändå inte den yngsta servern med en ganska stor variation av levels på spelarna...

Förresten kör på warlock, rogues är enformiga och om du ska anfalla någon bakifrån och du misslyckas och han har ihjäl dig istället blir man jävligt sur

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Har spelat rogue sen europa close betan, och jag kan dock inte tala för hur rogues är i dagsläget med att köra upp till 60, då dom var betydligt kraftfullare på min tid till 60.

På 60 är det enformigt om man väljer att spela så, man kan variera sitt spelade som rogue mera än vad dom flesta tror och tycker. Men det är krävande då det kräver bytande av vapen och kostnader för respecc(50 g är dyrt). Stora nackdelen med rogue är att dom har ett dåligt rykte, man får ofta höra massivt med skitsnack om klassen man spelar för ingen gillar att bli dödad av nån som smygigt upp bakom en. Samt att på många servers finns det stort antal, men antalet minskar efter fler och fler byter karaktär. På nya servers är det inte rogues som är högst i antalet, warriors, hunters och druids ligger ibland på högre antal.

Warlock på andra sidan har jag inte spelat längre än 30 eller nåt så kan dock inte utala mig så mycket om dom.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem

http://files.filefront.com/World_of_Roguecraft_Episode_2/;420...

visar warlock mot rogue.(ja jag vet att det inte alltid fungerar så i spelet..)

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk
Medlem

rogue är enformigt, lättspelat, svårt att hitta grupp. men också roligt i mängder

snippar, det där var innan warlock patchen som kom då som gjorde att warlocks äter upp alla klasser. warlock är grymt i pvp

btw kom till dentarg ny server, rolig etc kör min lock där

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Jag tycker Dentarg är en bra server, ganska ny, det börjar komma ganska många lvl 60 karaktärer där. Men inte överdrivet, har själv en Undead Mage lvl 48 där...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zizzan
Jag tycker Dentarg är en bra server, ganska ny, det börjar komma ganska många lvl 60 karaktärer där. Men inte överdrivet, har själv en Undead Mage lvl 48 där...

jasså vad heter du? Atwa ud warlock 50 där iaf

tycker det är en bra server

sen får man dåligt rykte att spela rogue alla uppträder ju som nissepisse 12 år

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Avstängd

Jag tycker också det är en bra server. Har en 59 UD priest där, tar nog 60 idag

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Rouge

VS

Warlock

Vem fan vill spela som ett puder?

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Inaktiv

Warlockskulle jag ha kört med, har spela borda och Rogue blir man trött på fort. svårt o komma med grupper till instancer mm det finns för många av dom. som war lock så kan du bli riktigt bra känner många som kör det o dom spöar folk som fan

Permalänk
Medlem

Rogue är i dagsläget en väldigt hårt nerfad class medans väldigt många andra är rejält buffade. Deras tidigare grej har varit World PvP där dem var väldigt starka men nu så.. njae... det en Rogues framgång hänger på vs en bra spelare är stealth. Ser ngn annan dig först är du körd mer eller mindre. Dröjer inte länge förräns du har en DoT eller någon spammar AoE vilket tar dig ur stealth och därimed tar bort din möjlighet till CS eller Ambush.

I partys har dem tidigare varit väldigt bra på att nukea single-target med DPS, men den DPS'en är inte särskilt imponerande i jämförelse med andra DD's numer och din armor är svag. En hunter tar dig många gånger i DPS och har mail på lvl 40... Du blir väldigt begränsad till World PvP iom detta och får det svårt i grupper. Rogues skapar mkt hate i gruppen och innebär mycket jobb för tanken. Möjligtvis iaf du speccar improved sap, men _så_ bra är den inte.

I Battlegrounds kan du glömma stealth. Så fort ngn ser dig får du mark eller DoT på dig. Att gömma sig vid flaggan i WSG och vänta är gammalt och vemsom lägger av AoE eller Flare innan dem tar den.

Nu när Rogues inte längre är "Masters of deception" och igentligen inte har något specifikt som gör dem bra har jag lagt min på hyllan (lvl 60, Burning Blade) till fördel för en Hunter. Du kan fortfarande spöa en dålig spelare utan problem, det gäller alla klasser i WoW, men bra spelare mot bra spelare har du ett klart märkbart underläge.

Warlocks vet jag ingenting om, men det känns ju som en häftig hybrid mellan Hunter och Mage, go for it

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Avstängd

Det är alltid någon klass som är den dåliga. Just nu är det kanske rogues eller mages, förut var det Hunters och Warlocks. Mages och rogues kommer också få sin buff-patch förr eller senare för att balansera ut allt. Kommer ni inte ihåg när Warlocks och Hunters räknades som gratis honor?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk

Hej
Jag känner verkligen igen mig i ditt scenario. När jag först köpte WoW började jag efter lite funderande med en Warlock (som jag sedermera kom till 60 med). Jag valde Warlock för att det kändes som den mest unika klassen och jag gillar att få vara lite unik på ens server (jag var nog den enda Orc female warlock på level 60 på min server ett litet tag...). Detta är nog lite annorlunda nu eftersom alla patetiska "paladin-pojkar" som har tröttnat på att bara vara en i mängden nu börjar välja warlocks i hopp om att vara mer "inne" Det är iallafall så som jag upplevde det innan jag slutade.

Hur som helst så behöver du inte vara rädd för att warlocken är för svår att börja med, jag gjorde det utan problem och om du ändå inte spelat någon annan klass så kan du ju jämföra med om de är lättare.

Jag kan alltså varmt rekomendera warlock

Ha det fint!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkspear
Jag tycker Vashj är den bästa servern just nu.. Kom hit!
Servrar som jag tycker du skall utesluta direkt är : ravencrest, dragonmaw, shattered hand, stormscale.. för där är det i princip bara massa lvl 60. Vashj däremot är en av de yngre, men ändå inte den yngsta servern med en ganska stor variation av levels på spelarna...

Förresten kör på warlock, rogues är enformiga och om du ska anfalla någon bakifrån och du misslyckas och han har ihjäl dig istället blir man jävligt sur

Håller med, kom till oss på Vashj. Det finns faktiskt rätt stor variation av levels här. Förresten Pinkspear lirar du alliance eller horde?