The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om dessa har varit med i tråden tidigare, ganska intressant är det i alla fall.

PC Zone:

OXM:

Edit: Klickbara thumbnails!

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Aha, Oblivion andvänder Havok 3.1 fysik. Det andvänds i Half-Life 2 oxå. Hade jag ingen aning om. Bra inlägg Save...

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

Tack för bilderna save, de var nya för mig

Nu hoppas man nästan på att de inte kommer förens till sommarlovet, då har man tid iaf. För det här kräver en sjukskrivning om det inte är lov...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blesk
Aha, Oblivion andvänder Havok 3.1 fysik. Det andvänds i Half-Life 2 oxå. Hade jag ingen aning om. Bra inlägg Save...

Half-Life 2 änvänder Havok 2.0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mark501
Half-Life 2 änvänder Havok 2.0

Okej, det låter ju jävligt bra. Jag tyckte fysiken i HL2 var enastående, helt sjukt bra. Så om det var 2.0 så lär dom ju gjort några improvements i 3.1 ....

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

Jag blir knäsvag, fan va mysigt det ser ut på dom 2 sista bilderna där man får se staden uppifrån.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Oj, va vackert!
http://images.fragland.net/screenshots/2221/47.jpg

Väldigt vackert Är det Oblivion? Isf är det den första riktiga bilden av vatten jag sett.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Oj, va vackert!
http://images.fragland.net/screenshots/2221/47.jpg

Det är ju den första riktiga bilden på huvudstaden.... den ser inte sååå stor ut, men jag tror tornet och murarna är så pass höga att skalan inte framgår ordentligt.

Permalänk
Medlem

heh 200+ timmar att göra alla quests osv .. hmm blir väl inget annat spel på ett år eller så

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
heh 200+ timmar att göra alla quests osv .. hmm blir väl inget annat spel på ett år eller så

Humm, jo kanske det. Men jag tyckte 150 Q lät lite när jag läste det. Trodde det skulle finnas bra mycke mer. Nån som vet hur många som fanns i Morrowind? Det var väl över 150 lätt?

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blesk
Humm, jo kanske det. Men jag tyckte 150 Q lät lite när jag läste det. Trodde det skulle finnas bra mycke mer. Nån som vet hur många som fanns i Morrowind? Det var väl över 150 lätt?

Utvecklarna har sagt att questen är färre men mer intressanta än i Morrowind. Så inga fler meningslösa "gå till grannen o hämta en tröja så får du 50 spänn-quest".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blesk
Nån som vet hur många som fanns i Morrowind? Det var väl över 150 lätt?

Det beror ju t.ex. på vilken/vilka guild(s) man ansluter sig till, men uppskattningsvis hundratals.

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte orkat bläddra igenom tråden, så är det någon som har någon koll på vad rekommenderade eller iaf minimumkraven kommer vara? Om man måste börja spara eller om man kanske klarar sig med den gamla gode.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nirland
Nu har jag inte orkat bläddra igenom tråden, så är det någon som har någon koll på vad rekommenderade eller iaf minimumkraven kommer vara? Om man måste börja spara eller om man kanske klarar sig med den gamla gode.

oj

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
oj

Jag tänkte väll, hehe såg lite lite ut med rekommenderat 800Mhz.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Jag tänkte väll, hehe såg lite lite ut med rekommenderat 800Mhz.

Mmm fick morrowind's istället

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Hittade det här lite snabbt:

Citat:

The Elder Scrolls 4: Oblivion System Requirements

A Windows PC with some serious hardware (to get the most out of this game), or an Xbox 360. More as it's announced.

What I would personally expect Bethesda to aim for:

Pentium 4 @ 2Ghz or Athlon 2000+.
256-512MB of RAM.
ATi Radeon 9600 or equivilent and above.
DirectX 9.0 compatable soundcard

Men på Elderscrolls officiella sida så står det i FAQ'n såhär:

Citat:

What are the PC system requirements?
We don't know at this time, but it will certainly look the best on the latest hardware available when the game is released.

Såhär skriver tomsega på http://www.pcreview.co.uk/forums/thread-2213745.php

Citat:

The game I have by far the most anticipation for at the moment HAS to be Elderscrolls: Oblivion. I'm a complete sucker for massive interactive environments. I don't think there is anything more compelling in a game than freedom to roam around and do your own thing. Oblivion seems to be an answer to all my dreams - a game BIGGER than San Andreas, with graphics BETTER than Half life 2, in a total free, loose-yourself medievil setting! I can't wait!

Accordingly, the system requirments should in theory be exponential. The game is set to use pretty much all of the shading and lighting effects available on the top of the range cards, it's going to use massive viewscapes that will probably neccesitate a Gig of RAM and a 256mb graphics card for smooth play, and it's going to feature a superbly dynamic 'radiant AI' engine to push your processor, too.

Many people have been comparing the minimum system requirements to Doom 3 and Half Life 2. I think that's a too simplistic way of looking at it. Both of those games, Half Life 2 in particular, were very cunningly designed like hollywood film sets. The levels covered much smaller areas than they seemed to - Distant buildings and trees were often actually only 2D cut-outs, and doors and passages were often just illusions. Oblivion is going to feature areas where everything on the horizon can be trekked to, played with, and walked around.

I think the Shader 3.0 patch of Far Cry is probably the most similar engine out at the moment. It features large areas of forestation covered in masses of particle details, as well as similar HDR/lighting/shading effects to Oblivion. The decent AI and physics engines should also be pretty close. The minimum spec for running Far Cry in 1280x1028 with everything ON/UP is: An AthlonXP 3200+ (or equivolent), a GeForce 6800gt 256mb, and 512mb RAM. Look at the images below, Oblivion and Far cry look pretty similar don't they?

However it's apparent that how pretty you can allow your games to run willl depend on how much effort the developers place on making it system friendly - take F.E.A.R and Half Life 2, for instance. One was inherently artistic in it's design, placing an emphasis on the software doing all the work, the other however expected YOU to be able support a dozen different effects at once. Lets hope the Elderscrolls team are curtious to the capabilities ofthe average PC gamer... Especially when a £250 Xbox360 is expected to run it as well as an over £800 PC.

Bilderna han hänvisar till finns här:
http://www.pcreview.co.uk/forums/attachment.php?attachmentid=...
http://www.pcreview.co.uk/forums/attachment.php?attachmentid=...

Det kommer dyka upp specifikationskrav en bit innan release, så det är bara att vänta och se.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Tycker fortfarande det är lite lustigt att det inte finns någon som helst information och inte heller några förhandstittar på PC versionen.

Teorier på varför någon?

Personligen tror jag det är lättare för dem att bara slänga fram ett 360 och dra igång spelet med högsta(?) grafik och framerate.

Eller så kanske det är en jättelik PR-kupp från microsoft, när spelet väl släpps så kommer vi få reda på att det inte finns någon PC version och vi måste köpa ett 360 till ett då, vältajmat, högre pris

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Tycker fortfarande det är lite lustigt att det inte finns någon som helst information och inte heller några förhandstittar på PC versionen.

Teorier på varför någon?

Personligen tror jag det är lättare för dem att bara slänga fram ett 360 och dra igång spelet med högsta(?) grafik och framerate.

Eller så kanske det är en jättelik PR-kupp från microsoft, när spelet väl släpps så kommer vi få reda på att det inte finns någon PC version och vi måste köpa ett 360 till ett då, vältajmat, högre pris

Nja, högsta FPS bir det nog på PC med tanke på att Oblivion till 360 kommer vara låst på 30 FPS.
Hoppas at det kommer ut i Februari. Fyller år då.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mark501
"gå till grannen o hämta en tröja så får du 50 spänn-quest".

Kom nu inte och säg att uppdraget då man ska döda råttor som man får av Fighters Guild i Balmore är meningslöst

(tummen upp för meningsfulls quests)

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blesk
Humm, jo kanske det. Men jag tyckte 150 Q lät lite när jag läste det. Trodde det skulle finnas bra mycke mer. Nån som vet hur många som fanns i Morrowind? Det var väl över 150 lätt?

Jag kollade min aktuella karaktär i Morrowind och den hade 268 Quests avklarade och den är jag inte klar med ännu!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blesk
Humm, jo kanske det. Men jag tyckte 150 Q lät lite när jag läste det. Trodde det skulle finnas bra mycke mer. Nån som vet hur många som fanns i Morrowind? Det var väl över 150 lätt?

Om du köper det till PC kommer det säkert komma ut hundratals mods som lägger till en massa quests. Folk brukar vara ganska bra på att modda Elder Scrolls spelen.

Permalänk
Medlem

Sådär, nu ska det fungera.
..Eller inte, fasen verkar som att servrarna inte tycker om hotlinking.
Jag får ta och fixa något bättre senare idag, jag tar bort min post.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

Den bilden på vattnet tycker jag inte alls om Vattnet ser suddigt ut och sen kollar man på träden på andra sidan av vattnet så är dom inte alls vad man ser på andra bilder på träd.

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk
Medlem

Oroas icke Dagoth-ur, jag ska ordna något bättre att glutta på lite senare.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Oroas icke Dagoth-ur, jag ska ordna något bättre att glutta på lite senare.

Jaaa Men jag får betan viken dag som helst nu och då kömmer det stora avgörandet komma Men oavsett hur det ser ut så kommer jag köpa det till nästan vilket pris som helst. Jag sitter fortfarande och spelar morrowind och tycker att grafiken är urtrevlig utan att jag har moddat ngt.

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk
Medlem

Beta? Är det den gamla som ryssar leakade och verkar vara omöjlig att hitta? Tell me more...

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk
Medlem

skicka ett mess ang betan snälla

får jag en varning för det här förresten?

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
skicka ett mess ang betan snälla

får jag en varning för det här förresten?

Om du är osäker varför inte skippa att skriva istället. Eller pma direkt.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]