Permalänk
Medlem

Tdc

Såg deras annons på aftobladet idag och var tvungen att gå in och kika.

Bor ~2.8km ifrån min station och enligt deras "test" skulle min hastighet ligga runt ~19 mbit.

Någon med bra/dåliga erfarenheter av TDC´s *dsl ?

Visa signatur

Titanic Swimteam 1912

Permalänk

Ett "enkelt" webtest säger att du får 19Mbit på 2.8km avstånd. Låter föga troligt att du skulle få den hastigheten på den längden, skulle tippa att du får runt 10 strecket på 2.8km avstånd.

EDIT: Jag skulle enligt testet få ut 15Mbit på min lina, dvs 3.6km. Känns inte så vidare seriöst/verklighetsbaserat det där testet. Men man kanske skulle beställa och sen ringa och gnälla på... "var är mina 15Mbit?".

Men klart, det är lättare att få kunder om man "uppskattar" en högre hastighet...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RocketZ
Ett "enkelt" webtest säger att du får 19Mbit på 2.8km avstånd. Låter föga troligt att du skulle få den hastigheten på den längden, skulle tippa att du får runt 10 strecket på 2.8km avstånd.

EDIT: Jag skulle enligt testet få ut 15Mbit på min lina, dvs 3.6km. Känns inte så vidare seriöst/verklighetsbaserat det där testet. Men man kanske skulle beställa och sen ringa och gnälla på... "var är mina 15Mbit?".

Men klart, det är lättare att få kunder om man "uppskattar" en högre hastighet...

Ja du har nog rätt.

Dock så sänkar jag min månadskostnad med 130kr
Sen är frågan om pingtider och uptime.

Visa signatur

Titanic Swimteam 1912

Permalänk
Medlem

Då har även jag beställt. Uppskattad hastighet blev 12 Mbps på 4km avstånd. Får jag över 8mbit så kör jag nog på 28mbit tjänsten, får jag under så kunde jag bara kontakta supporten så får jag betala för 8mbit istället.

Apropå pingtider och uptime så bör dessa vara GRYMT bra om det är som förr. Bostream körde ju via TDC/Songs nät deras tjänst Scream innan BBB köpte upp dem och flyttade över allt till deras nät.

Permalänk
Medlem

Varit lite sugen på att testa dem med men det kräver sen innan att man har fast tele och de hava jag icke.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.