Dålig FPS, något att göra?

Permalänk
Medlem

Dålig FPS, något att göra?

Hejsan, för ca 8månader sedan införskaffade jag ett Geforce 6600GT.
Det funkar bra i nyare spel, men jag har alltid haft problem i just CS.

För det första så står mätaren still på 99.8fps. Visst, ingen större skillnad, men ändå irriterande
Och om det tex rushar 5st på samma ställe eller om det flyger blod från två gubbar så droppar jag FPS, till kanske 80-90.

Och Efter att ha bytt ut nästan varje komponent i datorn så måste man ju bara acceptera att grafikkortet är för nytt för CS.
Men det värsta är ju att mina polare med samma kort inte har några större problem i CS.

Och nu vänder jag mig till Sweclockers om ett sista försök att försöka fixa mitt problem.

Dator:
Pentium4 2.8GHz
Ram: TwinMOS PC3200 1024MB
Moderkort: Asus P4P800-e deluxe
Nättagg: ColorsIT 420W
Grafikkort: PNY 6600GT 128mb (AGP)

PS. Dem äldsta ForceWare driversen som stödjer mitt Grafikkort är 66.93

Permalänk
Medlem

Sluta kolla på fps-mätaren så kanske det går bättre med ditt spelande!

Visa signatur

Bastun skall vara varm när kylan drar in över kalfjället.

Permalänk

vad har du för hz på skärmen?

Permalänk

Vad är det du har för problem..?

Att fps:en droppar från 99 till 80 är ju inget problem..
men om den åker under ~40 är det kanske värre

Visa signatur

MSI K8N Diamond Plus | AMD Athlon X2 4600+ 2.4ghz | 2048mb ram 2 st Corsair TWINX XMS-512 3200C2 | POV 7800GT 256mb

Permalänk
Medlem

Håller med. 80 FPS är inte direkt vad jag skulle kalla "dålig".

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK
GPU:
Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Men nu är det så att jag har under många år kört med konstant 100fps @100hz (förutom i smoke) med mitt Geforce 4Ti Som nu har gått sönder . Så jag märker av varenda liten fps drop därför kan det vara irriterande.

Permalänk
Medlem

Jaha...hehe, man ska inte leva med för bra kvalitet för länge!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK
GPU:
Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

Köp ett Geforce 4 kort då.

Visa signatur

| Antec Sonata 2 PB | Asus A8N-E D | SD 3700+@2600MHz 35/43 | Gainward 7800GT @440/1230 - 42/55 - Zalman 7000CU | 2*1024Mb PC3200 | Samsung 940B | 3dM 01 28029 | SuperPi 32s | Letar efter bra minnen 2*512 |

Permalänk
Medlem

stäng av vertivalsyncen samt sätt skärmen på 100hz+ och fps_max 101 bättre blir det inte,

Visa signatur

San Diego 3700+ @ 3ghz KAB7E 0547 GPAW | MSI NFORCE4 NEO4 | Geforce 8800gt 700/1650/1000 | NorthQ Ufo 120mm | 2x512mb A-data PC4500 2,5-4-4-7 tccd | Silenced Antec amg 1080 | Cooler Master True Power 620W Modular

Permalänk
Medlem

Re: Dålig FPS, något att göra?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av falaing
Hejsan, för ca 8månader sedan införskaffade jag ett Geforce 6600GT.
Det funkar bra i nyare spel, men jag har alltid haft problem i just CS.

För det första så står mätaren still på 99.8fps. Visst, ingen större skillnad, men ändå irriterande
Och om det tex rushar 5st på samma ställe eller om det flyger blod från två gubbar så droppar jag FPS, till kanske 80-90.

Och Efter att ha bytt ut nästan varje komponent i datorn så måste man ju bara acceptera att grafikkortet är för nytt för CS.
Men det värsta är ju att mina polare med samma kort inte har några större problem i CS.

Och nu vänder jag mig till Sweclockers om ett sista försök att försöka fixa mitt problem.

Dator:
Pentium4 2.8GHz
Ram: TwinMOS PC3200 1024MB
Moderkort: Asus P4P800-e deluxe
Nättagg: ColorsIT 420W
Grafikkort: PNY 6600GT 128mb (AGP)

PS. Dem äldsta ForceWare driversen som stödjer mitt Grafikkort är 66.93

Mycket skumt med tanke på att med min dator i signaturen så har jag 100fps konstant även i smoke...Men som någon sa stäng av vertical sync (always off). Om det inte funkar så testa en äldre drivrutin det funkade när jag hade ett GeForce kort. Har även för mig att det finns någon bugg i XP som gör att man inte får 100fps eller något liknande...Är ditt windows uppdaterat?

Visa signatur

AMD Athlon XP 2800+ | 512mb 333mh/z | 9800pro 128mb | 140gb

Permalänk
Medlem

När man ser en topic med namnet "Dålig FPS, något att göra?" så kommer man hit i tron om att man kanske kan hjälpa någon med oförklarligt dålig fps.
"Droppar till 80"....... "i CS"...... Väx upp, tack för att du slösade bort en halv minut av mitt liv som jag aldrig kommer att få tillbaka!

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Baleur, 80FPS ÄR dåligt för min dator.
80FPS svider utav fan om man är van vid 100fps. Speciellt när man har 100hz så märker man av minsta lilla fps drop.

Om du inte hade något vettigare att kommentera i denna tråden så kunde du lika gärna ha låtit bli.

Här ber man om hjälp och man får kaxxiga svar tillbaka om att 80fps är ingenting.

Detta forum har en del att lära . VÄX UPP

Permalänk

Har du gjort det folk tipsat om då?

Permalänk

Patetiskt att folk ska klagga på att de får fps droppar som de inte hadde märkt om de inte hade haft fpsmätare i hörnet av sin skärm.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Stäng av vertical sync / sync every frame så kommer dennog att springa högre. Alternativt kan du testa att ändra Hz på din skärm för att se om fps'en följer med.

Det är pga av vsync som du får fps droppsen också skulle jag tippa på.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hur stänger man av vertical sync ??

Visa signatur

"Wow..Sweden must be tight how u end up in sweetroll lackluster Kansas"

Permalänk
Medlem

Dags för en ominstallering av windows. Ett rent system ger bästa prestandan. Som en prestandabil, sköter man den dåligt så går den dåligt så småningom. Rent uselt vid slarv.

En välskött Fiat kör om en rykande Ferrari.

Permalänk
Medlem

Förlåt för att jag drar upp en gammal tråd, men jag har precis samma problem som falaing, jag har dock ett asus 6600gt 128mb. Men det ska vel inte vara någon större skillnad.
Hur som helst, kan påpeka att det är INTEINTEINTE vsynk som skapar hans problem, utan det är något helt annat, drivrutiner KAN det vara, med vissa drivrutiner har jag mycket bättre fps en med andra, och 80-90 i fps när man är vad med 100, hur kan ni säga att man INTE märker det? :S det är riktigt äckligt imo, kan gemföra lite som Steffo2, med 100 fps är det som att köra den finaste ferrarin, med 80 fps känns det som om man kör en eldriven minibil@gröna lund :/..Förlåt för att jag inte kan hjälpa dig mer en så här falaing, det här är mitt ända tips , ladda hem dom drivrutinerna och prova

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1343

Visa signatur

im kuWl