Permalänk
Medlem

Video redigering

Hejsan tänkte ge mig in på lite video redigering någon som har lite tips på program som man kna köpa. kommer först o främst använda det till o klippa bort o lägga till film snutar .

tacksam för all hjälp

Visa signatur

m4d3 by s4m31it0

Permalänk

Om du bara ska klippa och göra enklare saker så funkar Windows Movie Maker utmärkt till detta:D

DU borde ha detta installerat om du har Win XP.

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem

Det går inte o redigera img filer i det det verkar inte finnas ngt program som klarar av det ....

Visa signatur

m4d3 by s4m31it0

Permalänk
Medlem

Varför ska man redigera IMG-filer?? för övrigt är Windows Movie Maker helt värdelöst.

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk

Sök lite här på forumet så hittar du nog något;). Men annars kan jag rekomendera Sony vegas. Vet dock inte om det kan redigera IMG-filer.

Permalänk
Medlem

Frågan är ifall det finns något som klarar .img

Permalänk

Tror inte du kommer kunna redigera .img filer, försök istället att konvertera innehållet till .avi eller dylikt.

Ni andra kan sluta tippsa, movie maker fungerar hur bra som helst för småklip som du tänkt dig. Antar att du har XP, du slipper betala för programmet.

För att redigera sådanna klipp behöver man faktiskt inte premiere eller avid ungar!

Lycka till!

Visa signatur

Acer Travelmate 5520G