Permalänk
Medlem

Vilken mobil med VIDEOSPELARE?

funderar på ny mobil nu, ska köpa den idag eller imorgon...

den ska ha bra videouppspelning, mp3 uppspelning (hellst med bra ljud) och man ska kunna sätta in eget minneskort (1gb eller mer).

funderar just nu mellan:

6280 : verkar jävligt grym, billig också 168kr i månaden i 18månader
nackdelen är att det inte går o spola fram och bak i videoklipp? det är inte acceptabelt isåfall.

w900i: lite för stor men ifall den har bra videouppspelning kan den vara lockande... (är det en 3g telefon?)

qtek 8300: verkar ganska bra med windows mobile (ganska van vid ppc) men jag vet inte riktigt, den är ju ganska gammal.

fler förslag?

edit: funderar även starkt på en PSP, då kan man ju köra homebrew + se filmer på en stor display... Dock så kan man inte köpa den med abbonemang ^^

Permalänk
Medlem

Qtek 8300 skulle jag välja av dom, videospelaren TCPMP spelar med gallant kvalitet om man förminskar filmerna med ett enkelt program. Och är du van vid ppc är det ju bara ännu bättre.
Och att den är gammal kan jag inte riktigt hålla med om alls faktiskt.

Visa signatur

nej

Permalänk
Medlem

Qtek S100 klarar av att spela upp normalstora semesterfilmer utan någon som helst komprimering. Tror inte att de andra telefonerna gör det.
Finns billigt på blocket.se om du inte vill betala dyrt för en halvgammal telefon.

W900i har 3G-stöd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TrustoR
Qtek S100 klarar av att spela upp normalstora semesterfilmer utan någon som helst komprimering. Tror inte att de andra telefonerna gör det.
Finns billigt på blocket.se om du inte vill betala dyrt för en halvgammal telefon.

W900i har 3G-stöd

Men man vill väl komprimera filmerna? Filstorleken minskar ju med minst 5 gånger. Annars skulle minnet bli fullt direkt.

Visa signatur

nej

Permalänk
Medlem

hmm, e JÄVLIGT sugen på 6280'n nu, måste bara veta ifall dom kommer fixa det med att man inte kan spola i videoklipp, det innebär ju att ifall man sitter och ser på en 1 timme lång film och det ringer när man e 30 min i så måste man se om hela filmen!? Riktigt kasst...

s100 vill jag inte ha, verkar gå isönder för lätt... tänkte ha den som en vanlig telefon ju, så den ska hellst inte ha touchscreen.

w900i låter bara mer och mer lockande... förutom priset :/

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte att w900 låter lockenda om du är ute efter en juste "videouppspelare".

Jag kan verkligen rekommendera Qtek8310 för det endamålet. Den bästa filmspelaren till operativsystemet klarar de flesta formaten, och du har massor med bildinställningar.

Kan helt enkelt inte bli bättre på en så liten manick.

Edit:
http://www.gsmarena.com/qtek_8310-review-62.php

Visa signatur
Permalänk
Medlem

nackdelen med qtek 8310 är ju att den inte finns o köpa med abbonemang...

Permalänk

Rekommenderar starkt Qtek + TCPMP som tidigare nämnt. Tycker du ska satsa på en Qtek 8310, den har dessutom WLAN och massa annat godis.

Permalänk
Medlem

precis som alla andra säger Qtek 8310! det är mumma för ögonen, vilken display det är på den mobilen alltså, har just införskaffat en själv

3300:- på blocket med 1gb minneskort, helt okej pris för en så vass mobil tycker jag! det som inte är så himla bra är väl kameran men den tar bilder iaf