Permalänk
Medlem

Dell 9400's integrerade grafikkort

Hej,

någon som vet nåt om de integrerade grafikkorten som
sitter i dells 9400:a..?

Nån som vet vad man kan jämföra dessa med? Är de helt skit eller hyggliga? Jag spelar inte så den tyngsta grafiken behöver det ej klara.

[EDIT] Ser att de bytt processorer från 9300:an.

Intel ® Core™ Solo Processor T1300 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB) ....sitter i denna. Hur är denna jämfört med en 740??

/Jens

Visa signatur

The more, the merrier! - bränd Athlon 1200..

Permalänk

kan egentligen inte svara på dina frågor men personligen känns det overkill att köpa en 9400 med integrerat grafikkort. massa prestanda på allt utom grafiken = dyr dator som du ändå inte kan spela så bra på

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Hedersmedlem

Intel Core är ju nya processorerna, som bl.a. används i nya centrino-plattformen.
Pentium M 740 har väl 1,73 GHz om jag minns rätt? Men den har bara 533 MHz (quad pumped) FSB. Jag skulle nog valt Core Solo i det fallet. Oftast så klockar processorn ner sig (sänker multipliern) när den inte är belastad (om man inte väljer bort det såklart), men bussen går väl lika snabbt? Det är ju inte jätteofta man drar 100% processorkraft under längre tid, och är det minneskrävande saker så tjänar man på att ha snabbare anslutning till minnena.
Kanske (troligen) innehåller Yonah (core solo) en del prestandaförbättringar gentemot Dothan, så att jämföra dem 1,000 : 1,000 i prestanda/mhz kan vara fel.
I slutändan är det ju en subjektiv bedömning.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Intel Core är ju nya processorerna, som bl.a. används i nya centrino-plattformen.
Pentium M 740 har väl 1,73 GHz om jag minns rätt? Men den har bara 533 MHz (quad pumped) FSB. Jag skulle nog valt Core Solo i det fallet. Oftast så klockar processorn ner sig (sänker multipliern) när den inte är belastad (om man inte väljer bort det såklart), men bussen går väl lika snabbt? Det är ju inte jätteofta man drar 100% processorkraft under längre tid, och är det minneskrävande saker så tjänar man på att ha snabbare anslutning till minnena.
Kanske (troligen) innehåller Yonah (core solo) en del prestandaförbättringar gentemot Dothan, så att jämföra dem 1,000 : 1,000 i prestanda/mhz kan vara fel.
I slutändan är det ju en subjektiv bedömning.

Har du nån aning om var Core Solo presterar i jämförelse med en pentium M? Är det jättemycket bättre eller ska man slå till på en Pentium M ?

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

får man dvi om man tar det integrerade grafikkortet på 9400?