Directory Opus Vs. Total Commander

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
TC. Men jag har svårt att helt dumpa Windows egna utforskare. win+e ligger så långt rotat ner i reptilhjärnan att jag hinner slutföra det jag skall göra innan jag kommer på att jag kan använda TC.

Nu är det så att DOpus öppnar med win+e som standard.
Man har möjligheten att få den som standard utforskare om man klickar på "den här datorn" tex.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Svar negativt, men det ligger som feature request: http://resource.dopus.com/viewtopic.php?t=1335

När är denna funktion egentligen användbar?

Jo när man flyttar mycket (och stora) filer från olika platser (ofta över nätdiskar).

Säg att du har 3 filer som är 3Gb styck
1.exe
2.exe
3.exe

fil 1 ska till R:\ som är en nätdisk på en server och fil 2 ska till T:\ som är en nätdisk på en annan server och fil 3 ska du kopiera lokalt till C:\ från R:\.

Istället för att starta flytten/kopieringen på samma gång (vilket leder till att allt tar mer än 5 gånger så lång tid) så skulle det vara smidigt med en kö-funktion så att de kopieras efter varandra.

Jag har aldrig kört DO förrän igår. Satt halva kvällen och confade om den och lärde mej större delen av programmet. Måste säga att det är grymt bra och VÄLDIGT utbyggbart. Alla knappar som finns går att programmera om via deras enga "programeringsspråk"

Edit
--------------------------------------------------------

På knapparna i toolbaren kan man ju ha en funktion om man högerklickar och en annan om man vänsterklickar. Jag skulle vilja ha så att jag har en genväg i min toolbar som jag kommer till en viss mapp. Men beroende på om jag höger eller vänsterklickar så ska den öppnas i högra eller vänstra fönstret. Hur gör man?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Har ett litet problem jag blir tokig över. Dom rödmarkerade Go Commands som man kan flytta till den menyn fungerar bra så länge inte programet stängs ner.
Enda problemet är att när DOpus stängs ner genom exit och återstartas så är dom borta varje jäkla gång. Disk enheterna är sparade och försvinner inte utan bara dom 4 ikonerna.
Hur sparar man dessa permanent?

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Svar negativt, men det ligger som feature request: http://resource.dopus.com/viewtopic.php?t=1335

När är denna funktion egentligen användbar?

Jag använder denna funktion hela tiden i Total Commander. F5/F6, F2 ftw!

Man slipper helt enkelt välja mellan att starta alla kopieringar samtidigt vilket tar onödigt lång tid, eller vänta in varje enskild operation vilket ofta är ännu mer tidskrävande.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Awww jag älskar detta program.
Tack för tipset

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
Borttaget

På knapparna i toolbaren kan man ju ha en funktion om man högerklickar och en annan om man vänsterklickar. Jag skulle vilja ha så att jag har en genväg i min toolbar som jag kommer till en viss mapp. Men beroende på om jag höger eller vänsterklickar så ska den öppnas i högra eller vänstra fönstret. Hur gör man?

Som i TC med ett enkelt dubbelklick

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hogan
Som i TC med ett enkelt dubbelklick

http://www.algonet.se/~hogan/bilder/tc.jpg

fick till det. Fanns ett argument i programeringsdelen som hette openinleft openinright.

koden blev då:

Go "C:\min_baraiga_mapp" OPENINLEFT

då öppnas mappen alltid i den vänstra filbrowsern

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.