The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem

Jag tror att många missar att anledningen till att Oblivion blivit så uppmärksammat är INTE att de har gjort så mycket reklam. Anledningen är helt enkelt att de spel de gjort innan har varit rysligt bra, samt Oblivion verkar bli ännu bättre.

Ytterligare en anledning är att Microsoft säkert pressar på extra eftersom det är en av de stora spelen till xbox 360.

/A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Jag betvilar inte att det finns de som är värre.

Sen, är spelet dåligt och får tummen ner i spelpressen, hjälper det föga att det vräkte ut pressmaterial innan releasen. Jag säger inte att det blir dåligt, utan att bra spel säljer mkt utan en oändlig mängd bilder och filmklipp. Samtidigt höjs förväntningarna till skyarna av de noga utvalda screenshots, etc. Man får ju bara hoppas att de kan leva upp till dem.

Dom har verkligen varit försiktiga med att inte ge ut för mycket, det är nästan för lite som dom har det nu.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk

Jag skulle gissa att ni som är rädda för att bethseda har gett er för mycket info inte var med när morrowind släpptes. Hypen var då, precis som nu enorm... jag minns det som i klass med HL2. Även då kändes det som om man läst hundratals recensioner och sett hur många filmer/screenshots som helst.
Men det som jag lärde mig från den releasen är att hur mycket man än tror sig sett om ett spel (åtminstånde bethsedas) så är det ändå INGET jämfört med att spela det.

Så snälla ni... Sluta oroa er Ni kommer njuta minst lika mycket att spelet när det väl kommer ändå.

EDIT: Nu har de visst lagt ut lite mer info för Xboxare på den officiella sidan: http://www.morrowind.com/codex/codex_oblivtheme.htm.

Permalänk
Medlem

Jag håller med Tony Clifton, varje större site har en preview + screenshots, sen släpps exklusiva bilder i nån blaska (2 ggr ror jag det är nu) + intervjuer med Bethesda varannan vecka tycker. Bioware gör precis tvärt om de släpper bästan 0 info och bara några tidiga screenshots. Titta bara på Dragon Age eller Neverwinter Knights 2. Båda spelen ska släppas i år och det finns ungefär 5 screens av Dragon Age och kanske 10 på NWN2. Och de announcades för kanske 2 år sedan.

Det gillar jag mer, det finns då inget som bygger upp hype eller som gör att folk sitter och spekulerar vad som blir snyggats på vilken plattsform osv.

Smaksak antar jag.

Edit: Efter att ha sett de nya 360 teman så fick jag lust att vara en kvinnlig archer. Typ som Garett i Thief spelen

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd

Jag väntar med iver nu! De flesta svenska butiker har listat den 20e som release för Oblivion men inget har ju blivit officiellt än. Jag har spelat alla spel förutom Battle Spire i Elder Scrolls serien och hittils har Daggerfall varit bäst, har vissa förhoppningar på Oblivion och jag hoppas mest på bakgrundshistorian som alltid varit bland det viktigaste i Elder Scrolls rollspelen

Permalänk
Medlem

För er som inte har sett denna "Extensive Gameplay Footage" så tycker jag ni ska kolla på den och riktigt lyssna på ljudet, helt underbart.

http://media.pc.ign.com/media/702/702491/vids_1.html

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad Tony Clifton pratar om, men det är inte Oblivion, det är så säkert.

Bethesda har vart jävligt snåla med videos och bilder. Totalt brukar det släppas uppemot 70 bilder från spel innan de släpps, ofta ännu mer. Jag vet inte hur många gånger jag sett samma bilder från Oblivion dyka upp om och om igen: De har inte släppt så många.

Sedan så har de nästan bara släppt en enda stor video, och sen två eller tre pyttesmå gameplay trailers. Är det för mycket tycker du?

Jag tror att Clifton helt enkelt inbillat sig att marknadsföringen är intensivare än vad den egentligen är. Egentligen är det en väldigt liten marknadsföringskampanj Bethesda hållit. Det är inte min åsikt, det är ren fakta.

Permalänk
Medlem

Får ont i huvudet av längtan tills man sitter där, håller förpackningen i handen och försöker riva sönder plasten men misslyckas och blir illa tvungen att hämta en sax. Sedan så sitter man hyperaktiv under installationen och trummar med händerna på skrivbordet medans det att bilderna som visas under tiden blir sönder stirrade.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Jag vet inte vad Tony Clifton pratar om, men det är inte Oblivion, det är så säkert.

Bethesda har vart jävligt snåla med videos och bilder. Totalt brukar det släppas uppemot 70 bilder från spel innan de släpps, ofta ännu mer. Jag vet inte hur många gånger jag sett samma bilder från Oblivion dyka upp om och om igen: De har inte släppt så många.

Sedan så har de nästan bara släppt en enda stor video, och sen två eller tre pyttesmå gameplay trailers. Är det för mycket tycker du?

Jag tror att Clifton helt enkelt inbillat sig att marknadsföringen är intensivare än vad den egentligen är. Egentligen är det en väldigt liten marknadsföringskampanj Bethesda hållit. Det är inte min åsikt, det är ren fakta.

Om det släppts 20 bilder är det 10 bilder för mycket i min mening, och 1 gameplay för att visa delar som Stealth och Fighting räcker tycker jag. Hitills har vi väl fått se/veta hur spelets inleds (När kungen kommer till cellen), vad din huvudsakliga quest är (Leta reda på hans okände arvinge för bara han kan stoppa oblivion) och hela introt till spelet om jag inte nu är helt ute och flyger.

Och i flertalet intervjuer har man fått veta en hel del annat också.

För mkt information för mig, smakfråga som jag nämnde.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Om det släppts 20 bilder är det 10 bilder för mycket i mn mening, och 1 gameplay för att visa delar som Stealth och Fighting räcker tycker jag. Hitills har vi väl fått se/veta hur spelets inleds (När kungen kommer till cellen), vad din huvudsakliga quest är (Leta reda på hans okände arvinge för bara han kan stoppa oblivion) och hela introt till spelet om jag inte nu är helt ute och flyger.

Och i flertalet intervjuer har man fått veta en hel del annat också.

För mkt information för mig, smakfråga som jag nämnde.

Det där är typ stygnen på en hatt, om man räknar hela personen. Herregud, man får reda på de första fem minutrarna i main questet. Du vet att det är 20 timmar långt va? Jag tror de gav iväg denna kopiösa mängd (sarkasm igen ) information eftersom de anser inte att det är någon stor helmighet att Tamriel dör. Det står kanske t.o.m. på baksidan av fodralet.

Om man tycker de har släppt för mycket info då har man helt enkelt hypat upp det för mycket för sig själv. Det är verkligen ingen överdriven kampanj de kört.

Permalänk

Det är mer än 20h långt. Mainquesten är 20h lång, hela spelet är över 200h långt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Det är mer än 20h långt. Mainquesten är 20h lång, hela spelet är över 200h långt.

Ja just det. Då blir den informationen de lagt ut nu ännu mer obetydlig, egentligen.

De har berättat om fighting systemet och de första fem minutrarna av questet, plus väldigt vaga anekdoter om vad vi kan förvänta oss.

Fan. Bara att prata om spelet får mig att dregla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Det där är typ stygnen på en hatt, om man räknar hela personen. Herregud, man får reda på de första fem minutrarna i main questet. Du vet att det är 20 timmar långt va? Jag tror de gav iväg denna kopiösa mängd (sarkasm igen ) information eftersom de anser inte att det är någon stor helmighet att Tamriel dör. Det står kanske t.o.m. på baksidan av fodralet.

Om man tycker de har släppt för mycket info då har man helt enkelt hypat upp det för mycket för sig själv. Det är verkligen ingen överdriven kampanj de kört.

Aaah men det är för mkt för mig, jag vill inte veta hur jag börjar spelet. Jag visste inte hur jag började i Morrowind och det gjorde det allt mer spännande, jag visste heller inte riktigt vad jag skulle göra i morrowind men hittade till slut min egen väg dit. I Daggerfall var det också lite oklart vad du skulle göra trots att spelet inleds av en video med kungen, man får liksom reda på vägen vad målet är. Här får du reda på målet men inte vägen dit.

Och det är väl ingen ide att ha ett intro i spelet om de läggs ut på nätet 1 år innan spelet kommer?

Fast iofs jag är en sån som tycker de visar för mkt av biofilmen i trailers som går nu för tiden också.

Men nog om det nu.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Vem tvingar er att se på filmerna eller läsa intervjuerna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Vem tvingar er att se på filmerna eller läsa intervjuerna?

Ingen men vem tvingar folk att se reklam på TV, men ändå blir man lika irriterad över det.

Men det är för frestande när det bara är ett klickbort, lätttillgänglighet and all that. OCh hela grejen var väl jämnförelsen med andra spel som hypats till oändlighet och förstört lite för sig själv.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Hmm, jag tycker du har en väldigt konstig syn på marknadsföring helt enkelt. Om du inte vill veta något om spelet får du väl skylla dig själv om du medvetet ser på filmerna. Inte för att vara elak, men vafan. Så är det. Man kan inte se på filmerna vetandes om vad man ska få höra och sedan klaga över att man hörde det.

Permalänk
Medlem

Hmm ingen som vet ifall Oblivion stöder ATI Radeon Mobility X300?

Skulle vara nice för issåfall går den att spela på laptopen.

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k
Hmm ingen som vet ifall Oblivion stöder ATI Radeon Mobility X300?

Skulle vara nice för issåfall går den att spela på laptopen.

om det startar så går det att leka i menyn, inget mer:)

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Hmm, jag tycker du har en väldigt konstig syn på marknadsföring helt enkelt. Om du inte vill veta något om spelet får du väl skylla dig själv om du medvetet ser på filmerna. Inte för att vara elak, men vafan. Så är det. Man kan inte se på filmerna vetandes om vad man ska få höra och sedan klaga över att man hörde det.

Jo men det finns ju ngt som heter tyst marknadsföring också, teasers tex.

sweman2k: Visst stöds det, men du kommer kanske få spela i 640*480 med allt på low och ändå så kommer det knappt vara spelbart

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Jo men det finns ju ngt som heter tyst marknadsföring också, teasers tex.

sweman2k: Visst stöds det, men du kommer kanske få spela i 640*480 med allt på low och ändå så kommer det knappt vara spelbart

Ja, teasers är de allra första trailers som släpps, när ett spel är i ett väldigt tidigt stadium. Teasers brukar inte ge bort så mycket info eftersom spelet är så långt ifrån release. Det är som ett "stadium" i marknadsföringen som alla spel går igenom: Först kommer teasern sen kommer trailern.

Förövrigt: Tyst marknadsföring är dålig marknadsföring vill jag påpeka. Småspel brukar ofta ha "tyst" marknadsföring. Det är sådana spel som knappt säljer så mycket. De ger bort lika mycket info dom, fast de har inte råd med lika mycket uppmärksamhet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Ja, teasers är de allra första trailers som släpps, när ett spel är i ett väldigt tidigt stadium. Teasers brukar inte ge bort så mycket info eftersom spelet är så långt ifrån release. Det är som ett "stadium" i marknadsföringen som alla spel går igenom: Först kommer teasern sen kommer trailern.

Förövrigt: Tyst marknadsföring är dålig marknadsföring vill jag påpeka. Småspel brukar ofta ha "tyst" marknadsföring. Det är sådana spel som knappt säljer så mycket. De ger bort lika mycket info dom, fast de har inte råd med lika mycket uppmärksamhet.

Kan inte riktigt hålla med dig där, teaser berhöver inte leda till trailers alltid. Och tyst marknadsföring har funkat mycket bra för de flesta spel som använt det.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Ingen men vem tvingar folk att se reklam på TV, men ändå blir man lika irriterad över det.

Men det är för frestande när det bara är ett klickbort, lätttillgänglighet and all that. OCh hela grejen var väl jämnförelsen med andra spel som hypats till oändlighet och förstört lite för sig själv.

Reklamen på TV är ju en miljard gånger mer påträngande än marknadsföring för spel, i det senare så är det du själv som letar upp informationen och läser den/ser den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Kan inte riktigt hålla med dig där, teaser berhöver inte leda till trailers alltid. Och tyst marknadsföring har funkat mycket bra för de flesta spel som använt det.

Varesig du håller med mig eller ej så är "teasers" just det jag sa. Det är liksom begreppet "teaser". Så om du tror att en marknadsföring kan hålla sig till enbart teasers så har du fel: Teaser är den allra första trailern som släpps av ett spel, och innehåller oftast ingenting!

Säg ett spel som använt som av tyst marknadsföring och som gjorde dunder succé. Biowares produkter räknas inte, för de var alla hypade som satan, förutom möjligen Jade Empire. Men sen hör man inte så mycket om det spelet heller.

Edit: Och ja, att jämföra spel marknadsföring (speciellt i sverige) med radio och Tv reklam går bara inte ihop. Det är två helt olika saker. När du sätter dig vid datorn för att spela så pausas inte spelet nio gånger i timman för att visa en trailer från Oblivion, eller hur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Varesig du håller med mig eller ej så är "teasers" just det jag sa. Det är liksom begreppet "teaser". Så om du tror att en marknadsföring kan hålla sig till enbart teasers så har du fel: Teaser är den allra första trailern som släpps av ett spel, och innehåller oftast ingenting!

Säg ett spel som använt som av tyst marknadsföring och som gjorde dunder succé. Biowares produkter räknas inte, för de var alla hypade som satan, förutom möjligen Jade Empire. Men sen hör man inte så mycket om det spelet heller.

Edit: Och ja, att jämföra spel marknadsföring (speciellt i sverige) med radio och Tv reklam går bara inte ihop. Det är två helt olika saker. När du sätter dig vid datorn för att spela så pausas inte spelet nio gånger i timman för att visa en trailer från Oblivion, eller hur?

Varför räknas inte Bioware för att de är Hypade, Bioware kommer alltid vara hypade oavsett vilket spel eller vilken information de släpper. Detsamma med hälften av utvecklarna i spelindustrin. Och Jade Empire blev väl Xbox game of the year och sålde riktigt bra. Men spel som Thief, Deus Ex, Fallout är exempel på spel som sålde och fortfarande säljer pg.a att de är bra spel.

Och tyst marknadsföring kan vara en site med en nedräkningsklocka. Tyst marknadsföring hos en reklambyrå kan tex. vara som tre.se gjorde. De gjorde affiscer och banners där det bara stod ngt med "3 kommer snart" och inget mera, det är tyst och smart marknadsföring. Man bygger upp nyfikenhet men mättar den inte som vi säger inom reklamindustrin.

Och reklam på nätet är oftast genom banners, det är svårt att inte surfa nånstans utan att se nån slags banner eller hur? Och det är svårt att inte få in information i skallen som man inte vill ha när det gäller nätet. Man råkar alltid läsa något man inte ville veta, inte nödvändigtvis om spel, det gäller all information. Jag vet tex. att att Jessica Simpson håller på att skilja sig, att Blizzard planerar att göra ett Diablo 3 med en nästan lika öppen värld som WOW, men inte bryr jag mig eller vill veta det. Det är bara grejer som jag snappar upp dagligen., oavsett om jag vill eller inte.

Om Blizzard skulle släppa Star Craft 2 i morgon så skulle det sälja en miljon ex ganska fort trots att ingen visste om spelet. Just för att det är Blizzard. Jag var trött på att höra om World Of Warcraft innan jag ens spelat det, och då är jag inget fan av Blizzard spel heller så jag försökt inte ens läsa på om spelet.

Edit: Om man räknar ihop screenshotsen så finns det 54 screenshots och 8 filmer på Oblivions hemsida. Om vi då räknar ihop räknar de screens som man sett som varit exklusiva för siter och tidningar eller på annat sätt läckts är vi nog uppe i 100+ bilder.

Nu lägger jag definitivt ned den här discussionen leder ingen vart, smaken är som baken.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Jag tror att Clifton helt enkelt inbillat sig att marknadsföringen är intensivare än vad den egentligen är. Egentligen är det en väldigt liten marknadsföringskampanj Bethesda hållit. Det är inte min åsikt, det är ren fakta.

Jag har talat om mitt intryck och mina åsikter. Vad man anser är lite eller mkt förhandsmaterial har inget med fakta att göra. Det är subjektivt och handlar inte om att mäta och räkna och ställa upp diagram, eftersom människor har s.a.s. olika skala på diagrammet.

Jag misstänker f.ö. att de som alltid tycker att det är för lite bilder och filmer, är samma människor som kan tänka sig att ladda ner läckta betaversioner av spel de väntar på. Själv är jag nöjd med en handfull bilder och någon intervju, för att sedan få upptäcka och utforska själv när spelet är färdigt. Nu har man fått se en oändlig mängd olika fiender, miljöer, byggnader, situationer, dialoger, etc. Ett otal intervjuer, som visserligen mest verkar älta samma sak gång efter gång. Men hos mig ger inte sådant pluspoäng, utan nöter till slut ner intresset. "Less is more".

Jag tror också att en del överskattar dessa bilder och filmklipps betydelse i marknadsföringen. Det är visserligen enkelt att hitta dem på Internet, men man måste likväl söka upp dem själv. Och den grupp som gör det är inte tillräckligt stor för att vara avgörande om spelet blir en succé eller inte. Annonser i spelpress, butiksmaterial och tv-reklam har en oändligt mkt större genomslagskraft. DET är ren fakta.

Permalänk

Vilket tjat! Alla företag väljer olika marknadsföringsstrategier och alla människor är olika och blir därför mer eller mindre påverkad av olika sorters reklam. Hade det funnits ett sätt som fungerade bäst på alla köpare så hade alla företag använt det men så är det ju inte. Bethesda har lagt sig i en mittfåra, det finns både de som har mer och de som har mindre reklam.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Text

Allt det du säger är ju bara ett tidigt stadium av en marknadsföringskampanj. Teasers, nedräkning av klocka används av väääldigt många spel nuförtiden (bland annat Oblivion). Som jag sa, så är det man själv som inbillar sig att det är en stark eller svag kampanj. Just Oblivions kampanj har just varit ganska lågmäld, men om du nu tycker den är så stark så har du nog läst alla artiklar, sett alla bilder videos etc. etc... Och dessutom gjort det frivilligt vill jag påpeka.

Det finns inget företag som bara marknadsför sitt spel med teasers och nedräkningsklocka.

PS: Som jag sa, Biowares produkter är alltid hypade och väl marknadsförda.

Ps2. Jag skrev allt detta för jag ville klargöra vad det är teasers och nedräkningsklockor är. Inte för att jag ville fortsätta diskussionen (fast jag har inget emot det).

Tony: Ja, jag vill inte förolämpa Gambit (så han får inte ta illa vid sig nu), men jag tycker dig går att förstå. Det är som jag sa, att man inbillar sig att en kampanj är större om man hänger efter och lyssnar på allt de släpper (eller bara råkar göra det av en slump). Fast jag har aldrig sett någon "trycka upp i ansiktet" reklam av Oblivion.

Permalänk

det kan ju också vara så att dom har en sån stor fan community som vill veta en hel del om spelet det finns liksom folk som har varit med sen arena släpptes eller som jag som har varit med sen daggerfall. Eller ny frälsta som började spela morrowind.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Allt det du säger är ju bara ett tidigt stadium av en marknadsföringskampanj. Teasers, nedräkning av klocka används av väääldigt många spel nuförtiden (bland annat Oblivion). Som jag sa, så är det man själv som inbillar sig att det är en stark eller svag kampanj. Just Oblivions kampanj har just varit ganska lågmäld, men om du nu tycker den är så stark så har du nog läst alla artiklar, sett alla bilder videos etc. etc... Och dessutom gjort det frivilligt vill jag påpeka.

Det finns inget företag som bara marknadsför sitt spel med teasers och nedräkningsklocka.

PS: Som jag sa, Biowares produkter är alltid hypade och väl marknadsförda.

Ps2. Jag skrev allt detta för jag ville klargöra vad det är teasers och nedräkningsklockor är. Inte för att jag ville fortsätta diskussionen (fast jag har inget emot det).

Tony: Ja, jag vill inte förolämpa Gambit (så han får inte ta illa vid sig nu), men jag tycker dig går att förstå. Det är som jag sa, att man inbillar sig att en kampanj är större om man hänger efter och lyssnar på allt de släpper (eller bara råkar göra det av en slump). Fast jag har aldrig sett någon "trycka upp i ansiktet" reklam av Oblivion.

Nejdå tar det inte personligt vi har olika åsikter om saker bara. Men kan inte hålla med om att Biowares spel är väl marknadsförda, då de har ett rykte om sig om att hålla det mest hemligt tills bara alldeles innan spelet släpps. Och hype byggs mer av människor pga. förväntningar på vad utvecklarna gör, inte av vad utvecklarna släpper för filmer screens osv.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Som sista punkt vill jag säga till att allt detta pratandes om Oblivion gör att jag vill ha spelet nu.